احتمالا تا سال 2018 درمان سرطان کشف شود

احتمالا تا سال ۲۰۱۸ درمان سرطان کشف شود

محققان چندین سال است که تلاش های زیادی برای پیدا کردن درمان سرطان که یکی از مرگبارترین بیماری های دنیا محسوب می شود کرده اند ولی هم اکنون اعلام کرده اند که ممکن است در سال ۲۰۱۸بتوانیم این بیماری را به احتمال خیلی زیاد درمان کنیم.

به گزارش از من بپرس، محققان بریتانیایی در حال گسترش نوعی ایمن درمانی هستند که مبتنی بر سلول های خون به دست آمده از بیمارانی میباشد که به طور شگفت آوری توانسته اند از این بیماری مرگ بار نجات پیدا کنند.

این دسته از محققان اعلام کرده اند که نتیجه های اولیه ای که از این آزمایشات در آزمایشگاه به دست آمده است علاوه بر اینکه درمان بهتری را برای سرطان نشان می دهد بلکه می تواند به عنوان درمان احتمالی تا اوایل سال آینده برای آزمایش بر روی بیماران آماده شود.

در این درمان جدید سلول های نوتروفیل وجود دارد، این سلول های می توانند قسمتی از خط مقدم دفاع بدن را برای مقابله با مهاجمان خارجی تشکیل دهد.

سرطان

نوتروفیل ها می توانند از راه نابود کردن سلول های سرطان به طور مستقیم توسط مواد شیمیایی و یا آنتی بادی ها و یا به طور غیر مستقیم از راه به کار بردن سلول های دیگر سیستم ایمنی آن ها را از بین ببرد.

دانشمندان بیان کردند که روشی را برای خارج کردن سلول های ایمنی از بین برنده سرطان از شخص دهنده خون و پس از آن تکثیر میلیونی آن ها پیدا کرده اند.

سرپرست تیم تحقیق از کمپانی بیوتکنولوژی Lift، الکس بلیث، در این مورد اظهار داشته است: ما تنها درباره ی مدیریت سرطان گفت و گو نمی کنیم، ما دنبال یک روشی برای درمان قطعی هستیم که در هفته و در مدت پنج تا شش هفته، یک بار انجام می شود.

الکس بلیث در ادامه افزود: طبق نمونه آزمایشگاهی و آزمایش بر روی موش ها، ما امید داریم که بیماران بتوانند به بهبودی کامل دست پیدا کنند. مهم ترین هدف ما این است که نخستین بانک سلولی نوتروفیل های قدرتمند که نابود کننده سرطان در سراسر دنیا است را ایجاد کنیم.

قرار است که این آزمایش را بر روی بیست تا چهل بیمار در اوایل  سال۲۰۱۸شروع کنند.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago