#


یک کاخ در ونیز

بررسی نور
26 فوریه 2017 بدون نظر 723 بازدید

یک کاخ در ونیز

یک کاخ در ونیز

در « کمپو » کوچک « سانتا ماریا فور موسا » ، که فقط چند قدم از کاخ و کلیسای «سان فارکو» فاصله دارد، یکی از موسسات هنری برجسته و مهم ونیز قراردارد که فونداسیون «کریانی استامپالیا» نام دارد. که در زمان مرگ « کنت جیووانی » [87] ، که اخرین نفر از سلسله « کریانی استامپالیا » بوده است در سال 1869 بنا شده است.

این موسسه خارق العاده و غیر عادی،کاخ و قصری را تصرف می کند که بیش از 600 سال، در مالکیت خانواده بوده است. از اول، هدف از فونداسیون ف پرورش مطالعه ی هنرها و به ویژه فرهنگ هنری ونیز بوده است. پس ،بالای کتابخانه ای که جیوانی در طبقه ی اول داده است باید هر روز و در زمان هایی که دیگر مکان ها در شهر ها تعطیل هستند باز باشد . نوعی کار هنری و مبلمان و تجهیزات که یک خانواده ی نجیب زاده ی ونیزی از ان استفاده میکنند در مکان اصلی خود به نمایش گذاشته شده اند.

اسکارپا

در مقابل در زیر کتابخانه بیرونی ها و اندرونی ها ی متوالی به هم پیوسته ای قرار دارندکه « اسکارپا » ان ها را تعبیه کرده است تا بتوان فونداسیون را برای ایجاد نمایشگاه های موقت و کنفرانس های توافقی به وجود اورند. اگرچه انجام این کار قبل از سال 1949 پیشنهاد شده بود اما پروژه در سال 1963 به اتمام رسید، در طی مدیریت « جیسپه مازاریول »[79] که یک دوست صمیمی و حمایت کننده ی « اسکارپا » بود و اولین مولف ارزیابی کننده ی مفصل این بنا و پروژه بود. ان را بسیار شاعرانه توصیف کرد.
سراسر طبقات زیرزمینی ونیز در معرض اب گرفتگی (جریان جزر و مد های بلند) درماه نوامبر قرار دارند، در نتیجه وظیفه یاسکارپا این بود که فضای ذخیره کننده ی رطوبت را به یک مجموعه ای از اتاق ها خشک گیرنده ی دائمی رطوبت تبدیل کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *