#


برش طولی پروژه کلیسا کروزلاس پاژاریتوس

کلیسا کروزلاس پاژاریتوس
27 فوریه 2017 بدون نظر 833 بازدید

برش طولی پروژه کلیسا کروزلاس پاژاریتوس

برش طولی پروژه کلیسا کروزلاس پاژاریتوس

در طراحی نهانی در حجم مرتبط اصلی کلیسای کوچک و سالن کلیسا که در بالا توضیح داده شده با مجموعه ای از حجم های مرتبط احاطه شده اند. راهروی ورودی ایوان غربی کلیسا برای عموم کلیسا کوچک « ساکرامنت مقدس » [63] مسیر ورودی و محل نگاهداری ظروف مقدمه ی کلیسا برای راهبین، فضایی برای اعتراف ، طرح دقیق پنجره به معنای ان است که در جاییکه نور وارد می شود در کل تغییر می کند با وجود یک پنجره بزرگ در صدر کلیسا و پنج محفظه باریکتر در جای دیگر که منابع روشن تر و کوچکی از نور مستقیم را در مجموعه ای از فضاهایی اضافه می کند که نور ان غیر مستقیم است.

سالن عمومی

( محفظه های بزرگ عمومی واقعی که نور را به دیوارهای پشت سالن کلیسا از لحظه های عمیق از داخل سقف و بام یا از طریق فواصل کمتر بین دیوارها راه می دهند، از منظره و دید پنهان هستند) شکل کاملا ساخته شده در محل بتون ارمه است، کلیسا خمسو با شیب محل ساخته شده است، ارایشی که محور قطری را به شکل شمال جنوب تضمین می کند، سالن کلیسا تا حدی از شیب نسبت به شمال معلق است و اندکی کلیسا در زمین به سمت جنوب برش می خورند .

با مشخص شدن عدم وجود سایر محدودیت ها واقعیت این است که گرایش به حرکت خورشید به گرایش سنتی عبادی به شرق برتری می یابد که کاملا موثر و شجاعانه است(در نیم کره ی جنوبی خورشید در شمال مسیر است) این بدان معنا است که حجم پایین تر سالن کلیسا در سایه صدر کلیسا قرار نمی گیرد و دیوارهای جلویی و شمالی صدر کلیسا در موقعیت تابش نور خورشید قرار دارند .

این امر سبب میشود حجم پایینی سالن کلیسـا در معرض نور خورشید ، اسمان و زمین قرار گیرد که نور شدیدی را از مسیر و جهات غیرمعمول وارد ساختمان میکند. در داخل توجه ویژه به نور در انتهای محور قطری می شود. در این شمال ویژگی نور جانبی روشن شامل مجسمه باند مریم مقدس است که مسیح را در اغوش دارد و نما را از سالن کلیـسا کنترل می کند. به سمت جنوب روزنه های پنهان حول گوشه بالایی صدر کلیسـا ان را به نوعی محراب با نور نقطه ای به سبک نمایشی تبدیل می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *