#


کتابخانه اثر آلتو در سیناژوکی

کتابخانه اثر آلتو در سیناژوکی
6 مارس 2017 بدون نظر 2175 بازدید

کتابخانه اثر آلتو در سیناژوکی

کتابخانه اثر آلتو  در سیناژوکی [105] و نماهایی از آن

کتابخانه اثر آلتو ،کتابخانه عمومی سال 1965  در سیناژوکی یک عنصر از مجموعه شهری را شکل می دهد که به وسیله ی « آلتو » بین اوایل دهه 1950 واواخر دهه ی 1980 طراحی شد که شامل کلیسا ، تئاتر شهر ، دفاتر دولتی و تالار شهر بودند.

با قرار دادن میدان شهری رو به شمال ودر پشت ان مجموعه ای از درختان به سمت جنوب ، کنابخانه در نگاه اول چیزی بیش از یک مجموعه ی یک طبقه متعادل دیده نمی شود .

دیوارهای سفید، شکل خطی و پنجره های بزرگ چیزی را از توالی فضا و نور که با دقت هماهنگ شده اند کنار نمی گذارند. تنها به محض رسیدن به میزان اصلی اطلاعات در داخل است که فرد شروع می کند به درک این مطلب که چگونه نور طبیعی طراحی و زمینه های بعدی را ساختار بندی نموده که کاربران تجربه می کنند.

در این کتابخانه مجموعه ای از اتاق های مستطیلی معمولی با نور جانبی همراه با فضای بلندتر و درونی تر کتاب هایی ایجاد شده اند که سقف پیچیده ان ها نور را از پنجره های بلند سقف شمال و جنوب منتشر می کند .

با باز شدن به سمت جنوب از سالن ورودی این فضای بزرگ تر بادبزنی شکل محل اصلی امانت دادن در کتابخانه است که خوانندگان را در بین کتاب ها به سکلی نظارت شده و به سادگی جای داده است.

کارکنان کتابخانه به خوبی بر محل مطالعه کتب درمسیر کتاب ها در مرکز فضا به شکل شعاعی اشراف دارند.

هدف اطمینان از وجود حوزه های جستجوی اصلی است که به خوبی با نور روز روشن شوند حال شرایط جدی هرچه می خواهد باشد (حوزه های کوچک محیطی و مخزن مرکزی ) و نه پنجره و سطوحی در مجاورت ان ها وجود ندارد و ان ها خود منبعی از درخشش هستند نور خورشید کاملا کنار گذاشته نمی شود ، جنبه ای از این فضا بدون نمایی که محل را کمتر برای مطالعه نسبت به ویپوری تیره  می  سازد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *