#


چیدمان صحیح خانه پس از اسباب کشی و ایجاد دکوراسیونی مدرن

25 فوریه 2018 بدون نظر 2841 بازدید

چیدمان صحیح خانه پس از اسباب کشی و ایجاد دکوراسیونی مدرن

ایجاد دکوراسیونی مدرن و چیدمان صحیح وسایل پس از اسباب کشی

گاهی افراد به دلیل اسباب کشی های هرساله نمی دانند کدام چیدمان برای خانه آن ها بهترین خواهد بود و هنگام چیدمان منزل با معضلات بسیاری مواجه می شوند. اگر شما نیز با این مشکل روبه رو هستید توصیه می کنیم این مطلب را با ما همراه باشید تا با چیدمانی صحیح برای خانه های جدید آشنا شده و بتوانید از ایده های مطرح شده نهایت استفاده را ببرید.

ایجاد فضایی پر از حس آرامش

گاهی پیش می آید که فرد وارد خانه ای کوچک می شود و با انبوهی از جعبه های مختلف مواجه می گردد. در درون هر کدام از این جعبه ها محتوایی قرار دارد که برای گذراندن مدت زمان زیادی به آن ها نیاز است و باید به دقت از آن ها نگهداری شود. اگر قرار باشد وارد خانه خود شوید حتی اگر متراژ آن کوچک باشد باز هم ارزش تلنبار شدن جعبه های مختلف را دارد و این مساله موجب می شود تا از نگرانی شما کمی کاسته شود. حالا زمان آن فرا رسیده که خانه ای رویایی را با سبک مورد علاقه برای خود ایجاد کنید حتی اگر این خانه رویایی ابعاد کوچکی داشته باشد. اطمینان داشته باشید که در این فضای کوچک نیز می توانید دکوراسیونی مدرن و ایده آل را ایجاد کرده و خانه خود را به زیباترین شکل نشان دهید.

قدم نخست: چیدن جعبه ها همه در یک صف

زمانی که قصد بسته بندی وسایل را دارید بهترین کار نوشتن نام محتویات آن بر روی جعبه می باشد. پس از آن باید مشخص کنید که وسایل درون جعبه برای چه فضایی مناسب هستند و جعبه را در همان فضا قرار دهید. به عنوان مثال اگر ظروف آشپزخانه را در جعبه ای گذاشته اید بهتر است نام وسایل و فضایی که برای آن مورد نیاز است را مشخص کرده و با برچسبی بر روی آن بچسبانید. این کار موجب می شود تا هنگام باز کردن وسایل و جعبه ها با مشکل کمتری روبه رو باشید و به این ترتیب هر جعبه ای در فضای مورد نظر قرار خواهد گرفت و دیگر با انبوهی از جعبه ها در یک فضا روبه رو نیستید و به راحتی می توانید وسایل هر فضایی را در محل مناسب خود قرار دهید.

دومین اقدام: اتصال وسایل مهم به برق

پیش از انکه اقدام به چیدمان وسایل و اسباب در خانه جدید خود کنید بهتر است مهمترین وسایل را که شامل یخچال و اجاق گاز و تلفن و مواردی از این قبیل است را به برق وصل کنید. سعی کنید وسایل سرمایشی و گرمایشی را در ابتدای کار تنظیم نموده و از درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. هیچ فردی دوست ندارد در شب اولی که وارد خانه جدید می شود احساس سرما یا گرمای بیش از اندازه کنند و یا غذایی برای خوردن نداشته باشند. می توانید در اتاق نشیمن فضای کوچکی را برای استراحت و خوابیدن خود و دیگر افراد خانواده درست کنید تا در این مورد نیز مشکلی نداشته باشید. ایجاد فضایی برای خواب در اتاق نشیمن موجب می شود تا احساس خوبی را در این فضا به دست بیاورید.

سومین قدم چیدمان آشپزخانه به عنوان فضایی کاربردی

یکی از فضاهایی که در هر خانه ای نیاز به چیدمان سریع می باشد آشپزخانه است که باید توجه خاص و ویژه ای را نسبت به آن داشته باشید. آشپزخانه در هر خانه ای به عنوان گل سر سبد می باشد و محلی برای صرف غذا و انجام برخی از کارها می باشد که باید سریع چیدمان شده و مرتب گردد. بنابراین بهتر است پیش از چیدمان بخش های دیگر به سراغ این قسمت رفته و هر وسیله ای را در محل مناسب خود قرار دهیم. زمانی که وسایل این فضا در محل مناسب خود قرار بگیرند می توان به جرات گفت فضاهای دیگر خلوت تر دیده خواهند شد و این مساله در چیدمان سریع هر فضایی کمک بسیاری خواهد کرد چرا که اصولا وسایل این فضا علاوه بر زیاد بودن ریز و جزئی نیز هستند در حالی که وسایل اتاق نشیمن غالبا وسایل کلی و اصلی می باشد.

چهارمین قدم: چیدمان اتاق خواب

برخی در اسباب کشی گمان می کنند که به دلیل اینکه اتاق نشیمن در بدو ورود دیده می شود پس باید ابتدا آنجا را مرتب کرد اما باید بگوئیم این تفکر اشتباهی می باشد و باید ابتدا به سراغ اتاق خواب ها رفته و پس از آشپزخانه وسایل آنجا را سروسامان بدهید. این کار موجب می شود پس از یک روز اسباب کشی در رختخواب خود خوابیده و خستگی روز را از تن به در کنید. در بیشتر اسباب کشی ها وسایل اتاق خواب بیش از هر فضای دیگری می باشد و زمانی که تمام آن ها در محل مناسب خود قرار بگیرد موجب می شود تا خانه خلوت تر دیده شده و راحت تر بتوانید هر فضایی را چیدمان کنید.

پنجمین قدم: چیدمان کلی وسایل

برخی از افراد تمایل دارند هنگام چیدمان اسباب و وسایل ابتدا هر محلی را به صورت کامل بچینند و پس از آن به سراغ فضای بعدی بروند اما باید بگوئیم این کار کمک چندانی به شما نخواهد کرد چرا که زمان زیادی باید صرف چیدمان هر فضایی کرد به همین دلیل توصیه می کنیم وسایل کلی و اصلی همچون مبلمان و وسایلی که دارای اندازه بزرگ هستند را در محل مناسب خود قرار دهید و جعبه هایی را که محتوای درون آن ها مناسب همان فضا می باشد را در قسمتی از محل مناسب قرار دهید تا بتوانید پس از چیدمان کلی به سراغ آن ها رفته و جزئیات هر فضایی را در محل مناسب آن قرار دهید و به این ترتیب در کمترین زمان می توانید دکوراسیونی مناسب داشته و فضا را با خیال آسوده چیدمان نمائید. قرار دادن وسایل اصلی در جای خود موجب می شود تا دکوراسیون کلی دیده شده و پس از آن جای هر وسیله جزئی خود را بیشتر نشان دهد و هر وسیله ای بتواند کارایی خوبی را برای خود پیدا کند.

ششمین قدم: امتناع از خوشگل کردن بیش از اندازه

علاوه بر چیدمان جزئیات بهتر است تزئینات را نیز به زمان دیگری موکول کنید تا بتوانید سر وقت و با فکری آزاد کارهای مربوط به آن را انجام دهید. استفاده از تزئینات زمانی می تواند خود را به بهترین شکل نشان دهد که دکوراسیون منزل شکل ثابتی برای خود پیدا کرده باشد و موجب می شود تا بر اساس آن از تزئینات مناسب آن نیز استفاده شود. توجه به تمام این موارد موجب می شود تا علاوه بر داشتن دکوراسیونی مدرن و زیبا چیدمان نیز در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا چیدمان شود. با استفاده از این راهکارها می توانید دکوراسیون خانه خود را به زیباترین شکل سروسامان داده و پس از این از اسباب کشی و شلوغی خانه احساس بدی نداشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *