#


چیدمان اتاق نشیمن کوچک

13 می 2017 بدون نظر 1107 بازدید

چیدمان اتاق نشیمن کوچک

چیدمان اتاق نشیمن کوچک باید به چه شکل باشد؟

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک کار بسیار پر اهمیت و مشکلی است چرا که فضای اتاق نشیمن باید آرامش و دوستی را به شما القا کند.وقتی اتاق نشیمن تان کوچک است و همان فضای کوچک هم پر از وسایلیست که در بدو ورود احساس خفقان را در شما تداعی میکند باید به فکر تغییر اساسی در این فضا باشید.و البته تردید نکنید با اندکی خلاقیت میتوانید با ایده ها و روش های متنوع و مختلف بر مساحت کم این فضا فائق آیید. در اینجا کوشش خواهیم کرد چند راه حل متنوع را معرفی کنیم تا شما از این مشکل رهایی یابید.

 موضوعی فکر کنید

بهتر است پیش از هر کار، عناصر و اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن تان را، انتخاب و در مورد آنها، تصمیم گیری کنید. برای مثال، در مورد رنگ، الگوها یا سبک (کلاسیک، روستایی، مدرن و…) مورد علاقه خود تصمیم بگیرید. قبل از تصمیم گیری نهایی برای این که بدانید چه گزینه هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک شما مناسب است، کمی وقت صرف کنید و به تحقیق بپردازید.

خرید مجلات دکوراسیون و دیدن عکس های چیدمان فضاهای کوچک می تواند به شما کمک زیادی کند. پرس وجو و صحبت با افرادی که در این زمینه تجربه دارند نیز یاری دهنده است.ضمنا توجه داشته باشید که این فضا، فضایی است که مدتی طولانی از روز خود را در کنار خانواده و در آن سر می کنید. پس، چیدمان آن باید طوری باشد که برای شما آرامش بخش،دوست داشتنی و خوشایند باشد. یادتان باشد که کوچکی اتاق نشیمن شما به معنی نادیده گرفتن علاقه های تان نیست، بلکه با کمی احتیاط و رعایت برخی نکات می توانید اتاق نشیمن خود را به بهترین و زیباترین شکل ممکن،طراحی کنید.

 اتاق نشیمن کوچک، وسایل کوچک

بهیچ وجه در اتاق نشیمن کوچک از وسایل بزرگ و سنگین و جاگیر استفاده نکنید.البته خوشبختانه، طراحان و تولیدکنندگان مبلمان و وسایل دکوراسیون امروزی، این موضوع را بیش از پیش، درک می کنند و به طراحی و تولید عناصری مناسب برای این فضاهای کوچک پرداخته اند. اولین قدم برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، انتخاب مبلمان و وسایل کوچک وظریف است.

اگر در دکوراسیون اتاق نشیمن خود از وسیله ای بزرگ استفاده می کنید، آن را میان عناصر کوچک متنوع و رنگارنگ، گم نکنید و اجازه دهید تا در مرکز توجه باقی بماند. هنگام چیدمان اتاق نیز، سعی کنید  با استفاده از وسایل کوچک متعدد از ریخت و پاش و به هم ریخته به نظر آمدن فضای اتاق دوری  کنید.هر چه دکوراسیون اتاق کوچک خلوت تر باشد،شکیل تر و زیباتر به نظر خواهد آمد. در صورتی که فضا به شما اجازه می دهد، بهتر است به جای دو مبل یک نفره، از کاناپه ای دو نفره استفاده کنید.

فضا را آینه کاری کنید

آینه کاری و کار گذاشتن آینه از روشهای قدیمی وکلاسیک برای بزرگ تر و پهناورتر نشان دادن فضاهای کوچک است که هم با انعکاس نور موجود در فضا باعث دلبازتر و وسیع تر شدن محیط مورد نظر میشود و هم با انعکاس قسمتی از فضا، به طور شگفت آوری آن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. بنابراین،اگر اتاق نشیمن تان کوچک است در استفاده از آینه هایی با ابعاد مختلف در اتاق نشیمن خود، کوتاهی نکنید.قابل ذکر است که در تزیین و چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن، استفاده از یک  خانواده رنگی یکسان نیز اهمیت فراوانی دارد استفاده از رنگهایی که کمرنگ و پر رنگ می شوند هارمونی فضای شما را کامل میکند.

 اعمال ترکیبی مناسب

بعد از انتخاب و خرید مبلمان و وسایل مناسب، آنها را به بهترین وجه و در بهترین موقعیت مکانی ممکن بچینید.و همواره در نظر داشته باشید که قرار است چه فعالیت هایی در اتاق نشیمن انجام شود؛ مطالعه، تماشای تلویزیون یا دور هم جمع شدن و گفت وگو با دوستان.و با توجه به فعالیت ارجح تان فضا را به شکلی مناسب آماده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که قرار است شما و افراد دیگر در اتاق نشیمن راه بروید و از قسمتی به قسمت دیگر، حرکت کنید. بنابراین، فضاهایی که در آن رفت و آمد صورت می گیرد را به اندازه کافی باز بگذارید.همچنین، بهتر است کف این قسمت ها را با فرشینه ای نرم بپوشانید.و با توجه به نکات مورد توجه تان از وسایل تزیینی، کتاب ها، چراغ های زیبا و همچنین کوسن ها در این فضا استفاده کنید.میتوانید از عناصر قدی و کشیده مانند ساعت های پاندول دار قدی یا چراغ های ایستاده بلند برای بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا در دکوراسیون نیز استفاده کنید.

 استفاده از فضای دیوار

درست است که ممکن است فضا ومساحت اتاق تان کم باشد اما نباید از فضاهای دیواری موجود در خانه غافل شوید.شما به راحتی میتوانید از دیوارها برای زیباسازی دکوراسیون اتاق تان، کمک بگیرید.علاوه بر نصب قاب عکس یا تابلوهای هنری، روش های متعدد دیگری نیز برای استفاده از دیوارها وجود دارد. استفاده از پانل های کاغذ دیواری یا پانل های پارچه ای یکی از انواع پوشش هایی است که می توان با کمک آنها، دیوارها را تزئین و رنگ ها و الگوهای متنوعی را به دکوراسیون وارد کرد.

اگر دکوراسیون شما و پارچه های بکار رفته در آن مانند روکش مبل ها و کوسن ها، همگی ساده و با رنگی ملایم هستند، می توانید از پوشش های طرحدار با رنگ های زنده استفاده کنید و برعکس اگر منسوجات موجود در دکوراسیون شما به اندازه کافی طرح و رنگ دارند، از دیوار پوشی با طرح های ساده و خلوت استفاده کنید و بدین طریق جلوه فضای خود را متعادل کنید.

فضای کلاسیک

اگر از زمره ی افرادی هستید که به فضای کلاسیک علاقه دارید باید پای رنگ های سرد مثل کرم و سفید و قهوه ای را به اتاق نشیمن تان باز کنید.و برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها از پارچه های طرحدارو پر نقش و نگار استفاده کنید. برای تزیین اتاق از مجسمه های سنگی و گچی ، تابلو فرش یا تابلو های نقاشی و آیینه های تزیینی و یا آلات موسیقی مثل ویولن یا سه تار های قدیمی اصلا غفلت نکنید.

قرار دادن وسایل چوبی قدیمی رنگ و رو رفته از آن کارهایی است که شما را در رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک بشدت کمک میکند مثل میز جلو مبلی قدیمی کوچکی  که پایه ها و سطح رنگ و رو رفته یا یک صندوقچه و چمدان قدیمی کوچک که دیدن آن بیننده را به 40 سال قبل می برد. اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید.

 زندگی کنید و بیاموزید

اما چیزی که همیشه فراموش میشود و از قضا مهمترین مساله به شمار میرود این است که پر اهمیت ترین عضو در دکوراسیون اتاق نشیمن، خود شما هستید. بدون شما و حضور شما در این فضا، اتاق نشیمن، هدف و معنای خود را از دست خواهد داد.

بنابراین اگر کار دکوراسیون شما در این اتاق تمام شد اما پس از مدتی دیدید که تمایلی به بودن در این فضا ندارید و انتظاری که از فضا دارید را برآورده نمیکند، از خودتان سئوال کنید چرا اینطور است؟ببینید مشکل کجاست؟چه احساسی دارید؟ آیا از رنگ های نادرستی استفاده کرده اید؟آیا در فضا احساس آرامش نمیکنید؟ آیا مبل ها زیادی به هم چسبیده؟ آیا نور به اندازه کافی برای مطالعه در فضا وجود ندارد؟ آیا میز به مقدار کافی در فضا نیست؟ خوب به فضا نگاه کنید و دلیل نارضایتی خود را بیابید و آن را رفع کنید تا اتاق نشیمن، همان فضای دوست داشتنی و دلخواه شما شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *