#


پنجره ها و روشنایی (نور)

نور
9 مارس 2017 بدون نظر 2219 بازدید

پنجره ها و روشنایی (نور)

پنجره ها و روشنایی (نور) در معماری

همان طور که به نظر می رسد، شواهد مربوط به خط مورب «اودانل وتئومی» هنوز هم یک روش پیچیده ای برای نفوذ نور در مبحث پنجره ها می باشد. کتاب تئومی ،معماری، ساخت ماهرانه و فرهنگ با تصویری به یاد ماندنی از چهار دریچه ی مربع شکل بزرگتر از اندازه ی طبیعی بارگان اغاز می شود که در سالن در مرکز خانه اش تعبیه شده بودند.

با تمرکز براین تصویر ممکن است به نظر برسد که مولف ان را طراحی کرده است، و پشت میز نشسته است و از پنجره به باغ بزرگش نگاه می کند، او از این پنجره ی بزرگ واسطه ای به عنوان واسطه ای برای ارتباط با محیط بیرون و وسیله ای برای تسلط داشتن به محیط استفاده کرده است.
در این کتاب از این تفکر برای برجسته ساختن رابطه ی ناملموس باغ تعبیه شده در مرکز «پاویلون»[160]توسط «لکوربوزیه» در سال 1925 استفاده شده است. همان طور که او توضیح داده است، این پروژه بود که، «آلتو» ترغیب کرده تا بررسی کند که ایا تعبیه کردن یک در به سمت بیرون یا ایجاد یک باغ « باغچه » داخل ساختمان به زیبایی ان می افزاید در فصل بعد به بررسی فضای ساخت دست بشر می پردازد که ضرورت اصولی را اشکار ساخته اند که این روابط بین مکان و روشنایی «نور» را در مقیاسی گسترده تر را تحت کنترل دارند.

از طریق انالیز متمرکز روشی که کعماری محلی برای ساخت، ساختمانی با توجه به موقعیت ان تحت تاثیر ان قرار گرفته است که این توپوگرافی ها اشکار ساخته اند، روشی که ان ها روابط ساختمان با محیط پیرامون را به چالش می کشاند. اما مهم تر انکه، انچه که این مبحث توضیح می دهد، نوعی شناخت از نحوه ی اجرای شرایط محیطی در معماری محلی است.

برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *