#


پنجره های « لاپتیت میسن »

پنجره
21 فوریه 2017 بدون نظر 877 بازدید

پنجره های « لاپتیت میسن »

پنجره های « لاپتیت میسن »

فضایی محدود و مستطیلی با ابعاد 4 متر در 15 متر، نقشه خانه متمرکز بر پنجره افقی بلند است، عامل اولیه خانه که نمای رو به جنوب را با دید به دریاچه لمان و قله های کوهستان  الپ رامشخص میکند.

طبق توضیح « لکوربوزیه » این پنجره ای است که زمینه فضایی تعادل نقشه را نظم بخشیده  و کلیدی به چشم انداز و نور درخشان است « یک پنجره ساده با طول 11 متر به تمام عناصر نور می بخشد و برتری محل  را در ورود به خانه نشان می دهد »درياچه با حركتش و كوهستان الپ با نور معجزه اساى خود براى او اين پنجره خانه را با چشم انداز پيوند مى زند.

نمای پنجره

زيرا نما را مى سازد برترى أفق اصلیب چشم انداز را نشان مى دهد،مسيرى كه خط پيوند درياچه و كوهستان را نشان مى دهد.با كار در اين بخش و انتخاب ابعادى كه او اشاره مى كند قالب بندى ديدگاه،اعتدال نور طبيعى و جنبه هاى فضاى اشغال شده ساختمان با هم در نظر گرفته مى شوند.

( مرجع نسبت به ريتم حد فاصل پنجره ها، پايه و ارتفاع سنگ سردر،اندازه لامپ هاى ورودى،شمول و جايدهى دقيق چوب پرده و در كركره اى بيرونى تهيه مى شود) نقش مهمى كه در ساختار بندى زندگى روزمره إيفا مى كند،تمركز بيشتر در فضاى در صفحه اى كل كتاب را مشخص مى كند،تصويرى كه متمركز بر فراهم كردن نور جانبى براى ميز غذاخورى اصلى است و در طراحى كه با انها كتاب پايان مى يابد.

مورد اول ميز غذاخورى را در جلوى نما قرار مى دهد در حالى كه مورد دوم بيشتر متمركز بر توزيع نور و سايه است و فضاهاى پذيرش عمومى اتاق نشيمن و اتاق ميهمان را در جلوى درياچه و نور ان قرار مى دهد و در يك بعد،به نظر مى رسد انچه معمار استدلال مى كند اين باشد كه خانه فضايى از اين پنجره است يا شايد دقيق تر،لانه بندى دقيق و تعيين توالي فضا و نورى باشد كه تعيين مى كند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *