#


ورود نور از طریق پنجره ای در سقف

ورود نور
5 مارس 2017 بدون نظر 987 بازدید

ورود نور از طریق پنجره ای در سقف

ورود نور از طریق پنجره ای در سقف و روش های معماری

ورود نور از طریق پنجره ای در سقف و روش های معماری ، «لینزکانید» معتقد است که در دوره ی مدرنیته افکار مرتبط با نمادگرائی سنتی با نور ابزاری شده است و ابزاری از کنترل معماری منظم و مشخص انطباق پذیری را ایجاد نموده که شریط پایه ی بشری را سرکوب نموده و نادیده می گیرد.

اینکه جهان همزمان با نظم بالقوه ،هماهنگی و خلوص دارای بی نظمی ستیزه و به هم ریختگی و عدم خلوص است: موزه باید روند نظم یافته / نظم زدایی شده، منتخب/ غیر منتخب، مطلوب/ نامطلوب، پراوازه/خاموش را در خود جای دهد.

همگنی هراس انگیز روز و شب ، زمستان و تابستان ، جنگ و صلح و تفکر در مورد نور در تمام طول شب که این نوعی تفکر فنی شده و مشخص است که سبب نمایش ورشکستگی و افلاس موقعیت فرهنگی شده است که در ان امکان دارد چراغ های راهنمایی معنایی بیش از نور چشمک زن بیابد.

براین اساس این اعتقاد وجود دارد که پذیرش بی چون وچرا یی نمادگرایی درست با نور ما را از جهان جدا می سازد به جای اینکه به ما کمک کند حسی از ان کسب کنیم و ما را تشویق کند ناظرانی منفعل باشیم .

در ارایه این هایی که در پروژه ی لینزکانید را مشخص می کنند، اوتوصیه می کند که نقوش عظیم نمایش برلین که طرح های موزه را دنبال می کنند به لحاظ معنوی تنش دایمی را اثبات می کنند که بین غیر ممکن بودن سیستم و غیر ممکن بودن رها کردن جستجو برای نظم بالاتر را مجزا می کند.

این دقیقا توجه ناگهانی و پر کنایه در ممنوع ساختن جستجو برای معنایی است که نگرش او به نور به دنبال نمایش ان است.

برگرفته از کتاب معماری نور ، نویسنده امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *