#


نوسازی «کنسینگون»:فضایی از یک اتاق معمولی

نوسازی
7 مارس 2017 بدون نظر 583 بازدید

نوسازی «کنسینگون»:فضایی از یک اتاق معمولی

نوسازی «کنسینگون»:فضایی از یک اتاق معمولی

نوسازی «کنسینگون»:فضایی از یک اتاق معمولی ، از رختخواب نیمه روشن خود وارد راهرو شدم و به باغ افتابی و خلوت نگاه کردم ، این مکان از نماز خانه ی جدید در «خانقاه(دیر) کارملیت» به خانه یک روشنایی زندگی بخش القا میکند. برخلاف بسیاری از اماکن مقدس دیگر، این اتاقی است که حالت تعمق (عرفانی) ان به تاریکی بستگی ندارد.

هنگام باز کردن در چوبی بزرگ و سنگین ان، منظره ای از یک زمین سرسبز یک باغ به همراه گرمایی مطبوع در مقابل چشمانمان ظاهر می شود . تاثیری که با طرح یک نقاش برای رنگ امیزی دیوارهای بالایی و استفاده از رنگ ابی ملایم تقویت شده است.

این مسئله خصوصا در روزهای افتابی بیشتر مشاهده می شود هنگامی که زمین نور افتاب را بازتاب می کند، تضاد بین زمین و سقف سایه دار را کاملا مشخص می سازد. اگرچه هنوز ممکن است که نور اتاقی را که هیچ جاذبه ای ندارد را روشن کند.

به طور همزمان و با انگیزه ی کافی، تصمیماتی در مورد ترکیب فضایی، رنگ و ورود نور گرفته شده که اطمینان حاصل کنیم که صومعه کاملا از ارامش برخوردار است. اصل اولیه ی ایجاد تغییر، همان طور که «مک لاگلین» توضیح می دهد، ایجاد یک نقطه انتهایی، فضایی بدون زمان ، داربستی از ارامشی خارق العاده است.

برگرفته از کتاب معماری نور نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *