#


نوسازی «کنسینگتون» محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا

ایرلند
7 مارس 2017 بدون نظر 1089 بازدید

نوسازی «کنسینگتون» محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا

نوسازی «کنسینگتون» محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا از یک اتاق تا انتظار

نوسازی «کنسینگتون» محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا از یک اتاق تا انتظار:با استفاده از تضاد بین محراب کلیسای اسکات و محراب «گلدی» موقعیت صومه ی کلیسا «مک لاگلین» ممکن است این ساختمان را از نور طبیعی محروم سازد اما با توجه به طرح کلی صومعه این مسئله دور از انتظار است.

با عملکرد ان به عنوان کارگاه/ انبار اتاق رختکن برای کشیشان ،صندوق خانه کلیسا معمولا در نزدیکی محراب ساخته می شود. چیزی که در این مورد این صندوق خانه جالب توجه است ،با توجه به محل ان، این است که نور روز برای روشن کردن این مکان استفاده می شود.
اتاق های زیادی وجود ندارد که اولین چیزی که در ان ها چشم می خورد، سقف ان ها باشد. در حالی که این محل این مسئله کاملا مشهور است. بالای صندوق خانه با قفسه ها، طاقچه ها، کشوها و نیمکت های کار پوشانده شده است، بخش گوشه دار ان برای تعبیه ساختن نور ایجاد شده است، تنها راه ورود نور یک پنجره کوچک است که نور ضعیف خورشید را به داخل اتاق هدایت می کند و گوشه ای از اتاق را مستقیما به باغ وصل می کند.
همان طور که این طرح ها برای استفاده از نور روز نشان می دهند، برخلاف صومعه ایجاد تغییر کلی صندوق خانه مدنظر «مک لاگلین» بود. پروسه طراحی به عنوان عملکرد تصفیه صورت می گرفت تبدیل الودگی هوای شهر به یک نور سفید و تمیز. انچه که باید در اینجا به ان اشاره شود این استکه از نظر «مک لاگلین» اولین هدف او برای فکر کردن به استراتژی طراحی هارمونی مناسب و رنگ پردازی محیط است .

برای رسیدن به روشنایی مطلوب خود، او کاملا از نیاز به نور اگاه است که قبلا انجا وجود داشته است و از ان استفاده کرده است، برای تصمیم گیری در مورد چگونگی مسیر شهری و دسترسی به نور که بر قسمت داخلی تاثیر خواهد گذاشت، از این مسئله بهره برداری کرده است.

برگرفته از کتاب معماری نور نوشته امیر نادری

 

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *