#


نور مربوط به لاپتیت میسن

نور مربوط به لاپتیت میسن
26 فوریه 2017 بدون نظر 657 بازدید

نور مربوط به لاپتیت میسن

نور مربوط به لاپتیت میسن

انچه « لکوربوزیه » انتخاب می کند تادر مورد نور مربوط به لاپتیت میسن بگوید جالب است . مانند همیشه، ایده این است که خورشید منبع گرایش برجستگی خاصی دارد.

در نگاه او خورشید همیشه بیرون است و ساختمان نمایشی از یک (یا چندین) مسیر از فضای بسته تاریک تر به نمای دورتر و پر از نور خورشید است.مستثنی نیست و نشان دهنده ی گویاترین مثال از چنین تفکری است. خانه به عنوان روشی جهت مشخص نمودن مسیرها از تاریکی به نور هستند.

فضای نشیمن

فضای موجود تا بام، تالار ورودی تا فضای نشیمن، در جلویی تا تراس سمت دریاچه، در هنگام توجیه رویکرد او از نقطه نظر فنی ترف با متن نیز متمرکز بر واکنش خورشیدی ساختمان است، درست مانند وقتی که « لکوربوزیه » اگاهی خود از اثر هندسه خورشیدی را بر نمای خانه در سراسر دریاچه نشان می دهد.

خورشید در جلو از شرق تا غرب است. تنها ( حتی همین حالا ) به نقطه ای مشخص در فضای مشخص در فضای تابستانی می رسد. زاویه بروز ان به معنای ان است که هرگز به خانه کوچک اثری ندارد. به ساکنان دامنه های تپه، انهایی که در ارتفاع پنجاه تا یکصد پایی هستند می رسد.

این تمرکز خورشیدی با نمودار معرفی می شود که وارد پروژه می شود. تحت عنوان « مدار » این طرح نقشه ساختمان را به عنوان مسکنی در محوطه دیوارکشی شده نشان می دهد که روی ان خورشید از جنوب می تابد، در بیان قدرتمندی از اهمیت موازی مسیر روزانه خورشید به دور ساختمان و مسیرهایی که به زندگی روزانه ریتم می بخشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *