#


نور ران شامپ : محوطه، سكونت و هندسه ي خورشيدي

نور ران شامپ
26 فوریه 2017 بدون نظر 1101 بازدید

نور ران شامپ : محوطه، سكونت و هندسه ي خورشيدي

نور ران شامپ : محوطه، سكونت و هندسه ي خورشيدي

نور ران شامپ فضاي داخلي كليسا بسيار تاريك است اگرچه داراي پنجره هاي بسياري است كه بيشتر ان ها نور كمي را به داخل راه مي دهند زيرا بسيار عميق و كوچك هستند. در ابتدا ديدن ان ها ساده نيست. نظم فضايي و ويژگي مادي فضاي داخلي تنها برگرفته رد سايه ها است، درست پس از انكه چشم ها زماني داشته اند تا به محيط عادت كنند.

به بيان ديگر معيار فضا را مي توان تدريجي در نظر گرف اگرچه بيشتر سطوح ديوار سفيد هستند، به كندي مشخص مي شود كه درمحل به شدت رنگ اميزي شده اند: انتهاي شرقي ديوار شمالي كه بنفش است و شمال به شرق كليسا كه قرمز است.

سطوح دیوار

به محض ورود بازديد كننده با ديوار جنوبي مواجه مي شود . در محتواي فضاي داخلي غار مانند بيشتر سطوح ديوار سوراخ شده اند،اين عنصر به دقت مشخص شده چشم را جذب خود مي كند.

روزهاي كوچك بسيار ان (منابع درخشاني از نور مستقيم) و سطوح داراي بافت كمك مي كنند پرده اي نقش دار از نور و رنگ إيجاد مي شود. به عنوان صفحه اي وزين و پر از نور، داراي الگوي درخشان و پيچيده اي است كه نتيجه مقياس متغير و هندسه اي پنجره ها ي منبت كاري شده در سطح وسيع است كه.وجود نور را نشان مي دهند.

اين روند فورا در ظاهر به ويژه در حوالي نيم روز تغيير مي كند ، نزديك و هم سو با أن ها ، تنها نشيمن گاه كليسا، نيمكت هاي كوچك و ثابت كليسا هستند. در اين محل، يك مورد به سمت ميدان نوري قرار دارد كه در گوشه ي جنوبي شرقي كليسا ديده مي شود. از اينجا ديگر ديوار جنوبي ديده نمى شود اما در ميدان نور باقي مي ماند. با قرار گرفتن در افق نزديك و در مقياس بشري پايين ترين قسمت پنجره ها، مي توان در مورد نحوه ي ثبت نمادهاي مريم مقدس به وسيله اين جهان هاي خاص نور اگاه تر شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *