#


نقشه ی همکف کتابخانه

نقشه ی همکف کتابخانه و تابش نور
6 مارس 2017 بدون نظر 717 بازدید

نقشه ی همکف کتابخانه

نقشه ی همکف کتابخانه و تابش نور

در نقشه ی همکف کتابخانه  فضای داخلی در شرایط جوی خوب می درخشد، زیرا نور متغیر شده اجازه ورود دارد ( زمستان ) یا زیرا بادگیری های ثابت بیرونی رو به پنجره های جنوبی خود نمایی را در این جهت ایجاد می کنند ( تابستان )

در « سینا ژوکی » ، « آلتو » نه تنها در نظر می گیرد چگونه کیفیت ویژه ی نور روز بدون سایه را می تواند برای خلق شرایط خاص مطالعه به کار برد بلکه چگونه این روند می تواند مسیر یابی در داخل را ساختار بندی کند.

رنگ و دمای نور به اهمیت الگوی توزیع « آ » هستند . این طراحی است که نور روز ایجاد می کند اما به کاربرد معقول نور مصنوعی گرم تر به منظوری خاص هم  بستگی دارد.

ازیک سو ، تفکر دقیق در مورد نحوه ی انتشار نور در سطح ساختمان سبب ایجاد سطوح مناسبی از نور روز در  سراسر فضای مطالعه می شود که سلسله مراتب فضایی را ایجاد می کندکه در ان سقف مجموعه منبع مستقیم نور روز و منبع سلیقه بصری است.

از سوی دیگر، چشم انداز نور چه طبیعی و چه مصنوعی ، منبعی از جهت دهی می شود که به خوانندگان کمک می کند حالت ارام تر فضا جهت مطالعه را تنظیم کنند که موقعیت به عنوان یک پناهنده را نشان می دهد که « آلتو » علاقمند است ارایه دهد.

در این رابطه طرح کلی ساختمان متمرکز بر میز کتابدار است که بین ورودی اصلی و فضای اصلی قرار دارد.

این کنتراتی بین  شرایط نور پردازی در میانه ی ساختمان است که در ان قرار دارد ( نسبتا تاریک ) و مواردی که در سه فضای اصلی قرار دارد ( روشن تر ) مسیری که بیشتر خوانندگان دنبال می کنند را شکل می دهد. برخلاف این نکته قدرت تبدیل کننده ی منبع نور مصنوعی نیز به نوعی مورد استفاده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *