#


نقشه ی متداول مدارس ایرلندی

نور
11 مارس 2017 بدون نظر 1197 بازدید

نقشه ی متداول مدارس ایرلندی

نقشه ی متداول مدارس ایرلندی و معماری نور در آن

نگرانی انتزاعی این دو معمار در نور در یک مصاحبه که در اوایل سال 2004 انجام دادند، مشخص شد. با تمرکز بر کار هنرمند هلندی به نام « ورمیر » در قرن هفدهم، ان ها توضیح دادند که چگونه یک فضای عمیق (تاریک) روی سطحی صاف ایجاد می شود.

عمق پیچیدگی نوری که از محل پنجره، پنجره یکرکره ای و صفحه ی شیشهای تعبیه شده در دیواره مفهوم طراحی داخلی و راز و رمز داخلی ناشی میشود. ورمیر مشهورترین نمونه برای طراحان داخلی هلندی است، او صفحه هایی از معماری(هند) نامحدود نور را به اجرا در اورده است.

انچه که اودانل و تئومی در اینجا به ان اشاره کرده اند مزیتی است که از طریق تعبیه کردن پنجره ها به دست می اید، ترکیبات قضایی که پنجره ها ی قابل تنظیم ممکن است ایجاد کنند. همان طور که راسموسن در فصل خود اشاره کرده است، تغییرات قضایی در قسمت های داخلی کاملا با نور به دست امده اند پنجره های کرکره ای و حافظه های طرح پنجره های هلندی امکان پذبر می باشند.
در پایان ،با توجه به تجربیات اودانل و تئومی در مورد تنظیمات پنجره در یکی از و بخش بیرونی که توسط ورمیر طراحی شده اند تیر بررسی می شود. همان طور که توضیح داده اند، این یک تنظیمات زیرکانه (نامحسوس) در الگوی پنجره ها در یک خیابان کوچک در «دفت»[161] بوده است (تغییرات که به کار ان ها یک توازن قابل رویت القا شده را می دهد) که تفکر در مورد قسمت پشتی طرح نما را برای پروژه ی مدرسه ی «رنیج»[162] سبب می شود.

برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *