#


نظم و ترتيب طبقه بندی فضايى و روشنايى

نظم و ترتيب طبقه بندی فضايى و روشنايى
1 مارس 2017 بدون نظر 891 بازدید

نظم و ترتيب طبقه بندی فضايى و روشنايى

نظم و ترتيب طبقه بندی فضايى و روشنايى

Concetto”اسكارپا،در اينجا چيست ؟ اين تحقيق و مطالعه بيان مى كند كه در فونداسيون،دو نظم و طبقه بندي وجود دارد كه روى هم ديگر قرار مى گيرند.طبقه بندی اول <قائم> است و از كمپو-كانال-نمايشگاه-هال-باغ-رود-عبور مى كند.اين طبقه بندى با تغيير دو در گاهى به سه در گاهى نشان داده مى شود(دو دريچه ابى بازشو به سه دهانه يا بازشوى بين ستونى در داخل باغ) و با توقف دهانه هاى جانبى ستونى و با صعود و بالا رفتن از كانال به باغ تغيير مى كند.اين طبقه بندى،حركت عادى و ساده از زندگى عمومى به سمت زندگى در قصر است.

دومين طبقه بندى

در مورد اتاق نمايشگاه است و يك طبقه بندى معقول و تفكرى است:

اين طبقه بندى<اتاق>خالى ديگرى را از هال وتالار نمايشگاه را در بر مى گيرد و ان را به عنوان فضاى كليدى ونيز يا به عنوان طبقه بندى معمارى عمومى<Campo> معرفى مى كند كه اتاق خالى با ستون هاى تو كار (يك ساختمان گم شده يا پتانسيلى) و باغ هم در اين طبقه بندى جاى دارند.

اينها به صورت <تصاويرى> ارائه مى شوند كه از راس زاويه ى L قابل درك هستند،اتاق خاصى است با كف درخشان كه از راه پل مى توان به ان دسترسى داشت (پلكانى از كانال<دالان> وجود دارد كه بيشتر در مقالات به كار مى ايد تا اينكه به صورت عملى از ان استفاده شود). يعنى وقتى كسى از شلوغى زندگى عملى و كاربردى دست مى كشد ، از اب عبور مى كند و به موزاييك ابى اسمانى مى رسد كه در اين نقطه ، پژواك صداى زندگى عملى و موقعيت هاى ان ناپديد مى شوند.

گذرگاه lشکل از سوی روشنایی به تاریکی

طبقه بندی مداری شرایطی را برای تفسیر قدرت ابتکار پنهانی ونیز <هنر> ارائه می کند.همه ی اینها در تاریکی <سوتوپورتگو>(85) اتفاق می افتند،در یک ناحیه مبهم که زندگی اراسته را اماده و پیش بینی می کند و در برابر اب ها اسیب پذیر است که با صدای بشکه ها ،قایقرانان و الزامات زندگی مثل تاریکی،رطوبت زمین یک تمدن که اغلب با درخشندگی ، اثرات زودگذر، جلب توجه می کنند، اشرف زاده ها از شراب در ظروف شیشه ای مورانو در زیر نور شمع استفاده می کنند و با تبانی پنهانی موسیقی ویولن و هارپسی کوردها (نوعی چنگharpsichords) مخالف هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *