#


مدرسه شهر ایرلند و معماری نور در آن

ایرلند
11 مارس 2017 بدون نظر 991 بازدید

مدرسه شهر ایرلند و معماری نور در آن

مدرسه شهر ایرلند و معماری نور در آن

مدرسه شهر ایرلند و معماری نور در آن ، در گوشه ی میدان «مونت اریندخت»[163] بین خیابان اصلی از مرکز «داببلین»[164] و محله ی«جورجین تیرکس»[165] به سمت جنوب واقع شده است. مدرسه ی چند منظوره ی «رنلگ»[166] اودانل و تئومی اصلی ترین ضمیمه را در مجاورت حاشیه ی شهر با قدمتی 150 ساله اشکار می سازد.

وابستکی شدید اتصال محکم به ساختمان ها، را جایگزین ساخته است و اعتقادات محلی در مورد تاثیر بالقوه ی ساختار مدرن بر محیط پیرامون خود مباحث گسترده ای را فراتر از مقیاس و و ویژگی مدرسه ی جدید ایجاد کرده است.

همان طور که اودانل و تئومی توضیح داده اند، طرح نهایی ان ها واکنشی کند که را به پیچیدگی های اجتماعی و فیزیکی ساختمان نشان می دهد. هشت کلاس درس چهار قالب خانه مانند را تشکیل داده اند که در بافت نماهای اجری ان ها نوعی هماهنگ را به وجود اورده است.
با راهرویی باریکیاز هم جدا شدهاند، این خانه به صورت زوج در امتداد مسیر جاده ی اصلی برای تشکیل بلوک هایی بزرگتر در سمت دیگر بلوک پایینی در مرکز و بسته بندی شده اند که راهروی اصلی را شکل داده اند.دانش اموزان جوانتر در کلاس های پایینی ، و دانش اموزان بزرگتر در کلاس های طبقه ی بالا حضور می یافتند. بالای راهرو، و به دور از مسیر یک تراس نسبتا سر پوشیده قرار گرفته است.

در کنار راهرو رو به سمت شمال یک ایوان کوچک واقع شده است که به عنوان ورودی اصلی ان مورد استفاده قرار می گیرد. به سمت جنوب اتاق کارمندان و دفتر اصلی در سمت دیگر ایوان ورودی قرار گرفته است . در داخل از هشت فصای راهروی شرقی و غربی در طبقه ی همکف و طبقه ی اول تشکیل شدهاست.

طرح لایه بندی شده کاملا ساده استبررسی دقیق فضای داخلی و خارجی با توجه به این ویژگی صورت می گیرد، به این روش ویژگی yonus ساختمان بر قالب اصلی مدرسه به عنوان بخشی از یک زندگی اجتماعی تاکید دارد: موسسه ای که فقط هدفش تطبیق دادن نیست ،بلکه فعالانه جامعه را بازسازی می کند.

برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *