#


عملكرد «گابريل پول»

عملكرد «گابريل پول»
7 مارس 2017 بدون نظر 473 بازدید

عملكرد «گابريل پول»

دعوت به ابتذال:عملكرد «گابريل پول»

اخيراً برخى از صداهاى مخالف شنيده مى شد. اكنون بر اساس «توگولاوا» ، «كوئينزلند»، ارشيتكت «گابريل پول» يك فلسفه ى طراحى را گسترش داده است كه با انجام و به كار بردن دروسى كه در يك دوره ى طولانى در اين منطقه ياد گرفته است، موارد و مكان هاى استاندارد براى ايجاد مسكّن را وارد عمل مى كند. با مشخص شدن اينكه ساختمان هاى داراى شرايط راحت ترى را براى ساكنان در اب و هواى محلى ايجاد مى كنند. كار گابريل، جستجوى نسيم هاى خنك <كوئينزلند> و روشنايى درخشان ان است تا ان ها را با هم بياميزد.

أصل مهم در اينجا اين است كه خورشيد تابستان را مجبور كنيم تا خاموش شود تا قابل تحمل تر گردد و يك اقليم كوچك كامل براى منزل و مكان ايجاد كنيم تا تجربه ى سكونت را لذت بخش تر نمايد. براى خلق يك محيط زندگى كه با اقليم سازگارى داشته باشد و رو به چشم انداز گشوده شود، گابريل با توجه به نور منطقه با دنبال رد مناطق حومه اى شهر بود كه از هم پاشيده شده بودند.
در اين مرحله، تفاوت هاى بين روشنايى استراليا و اروپاى شمالى كاملا واضح مى باشد. بر خلاف بريتانيا، در مناطق و عرض هاى جغرافيايى استراليا، نور خورشيد، نه فقط در روزهاى تابستان بلكه در بيشتر روزهاى سال هم مى تواند به شدت خطرناك باشد. <نوسا> فقط جنوب مدارها را مورد بحث قرار مى دهد ، پس نور خورشيد در نيمه هاى روز تابستان تقريبا به طور مستقيم از بالاى سر در زاويه ى ٨٧ بالاى افق مى گذرد.

زاويه ى نور خورشيد در زمستان ٦٠ است يعنى حداكثر زاويه ى خورشيد در تابستان در لندن به علاوه، شرايط جوى با سطح پايين الودگى در اسمان هاى صاف بدون دود ،مه كم و ذرات گرد و غبار به وجود مى ايند. به همين خاطر است كه اسمان هاى استراليا بسيار ابى هستند و تا دور دست ها را مى توان ديد.
عامل بحرانى ديگر كه محيط بصرى را تحت تاثير قرار مى دهد اين است كه قدرت نور خورشيد و شرايط اسمانى پاك به اين معنا است كه وقتى در استراليا به مناظر مى نگريم، حداكثر تابش خيره كننده و درخشندگى از زمين بلند مى شود.

اگر چه اسمان درخشنده است اما نگاه كردن به ان مانند نگاه كردن به زمين سخت نيست. به علاوه در اين عرض هاى جغرافيايى، مشكلات خاصى وجود دارند كه با ورود نور مستقيم به اندرونى هاى تاريك اميخته مى شوند.
در برخی از شرایط وموقعیت ها، جلوگیری کردن از تابش خیره کننده، با هماهنگ کردن درخشندگی نسبی سطوح هم جوار در پهنه ی منظره می تواند برای شکل دادن به شرایط بصری مناسب در ساختمان بسیار سخت باشد.
هدف و ادعای مهم دیگر، «پول» ایجاد مسکن با وزن کم می باشد. از ابتدا، تحقیقی برای سادگی شکل وساختار و رضایت از پیش سازی یک شاهکار صورت گرفت که منجر به دستیابی به هزینه های ساختمانی با میانگین پایین شد که این کار با استفاده از معیار و واحد تکراری وهمگون سازی وتثبیت حجم های تولید شده، صورت گرفت.
با دنبال کردن طرح ها و پروژه هایی از قبیل خانه ی لوییس در سال 1983 و خانه نوبل در سال 1986 ، 1985 که این اهداف به طور موفقیت امیزی در ان دنبال شده بود، پول، یک طرحی را در مورد خانه برای خودش و همسرش در یک موفقیت 20 هکتاری از بوته های وحشی در «اموندی» [153] شروع کرد. که نیم ساعت از داخل با «نوسا» فاصله داشت.

پول با بدست اوردن شانس ایجاد خانه با وزن کم، یک ساختمان فولادی باریک و بلند را پیشنهاد کرد که از یک خانه یافراشته با دیوار های نسبتا محکم حمایت می کرد. از طریق یک ساختمان شبیه سایبان یا شبیه خیمه، او به دنبال این بود که تماس بسیار نزدیکی با منظره و چشم انداز و یک مجموعه از شرایط زندگی داشته باشد که با محیط طبیعی سازگار باشد.

مجددا متوجه شد که خانه باید نمونه ی اولیه ای از یک مسکن پیش ساخته باشد، و وسیله ای باشد بر ای گسترش بسته های از اجرایی که مردم بتوانند بردارند و در جای دیگری مجددا ان را بنا کنند. چهار چوب فولادی طوری طراحی شد که باز شود، پیاده شود و حرکت کند.

یک بام PVC طراحی شد که شبیه یک ورقه یا صفحه ی معلق عمل می کند که بام داخلی را شکل می دهد، پوششی را تهیه کرد که در تابستان با حرکت هوا ، با حرکت هوا ، کار خنک سازی را انجام دهد. فقط حمام، قفسه و اشپزخانه دارای دیوارها مستقر شدند. بقیه ی مکان ها با درهای وینیلی صاف توسعه یافتند که بتوانند به راحتی عقب و جلو شوند(درهای کشویی) یا با صفحات برزنتی یا پارچه ای ساخته شده اند که بتوانند به راحتی جمع شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *