#


طرح لکوربوزیه، دید از اتاق نشیمن به باغ

طرح لکوربوزیه، دید از اتاق نشیمن به باغ
21 فوریه 2017 بدون نظر 957 بازدید

طرح لکوربوزیه، دید از اتاق نشیمن به باغ

طرح لکوربوزیه، دید از اتاق نشیمن به باغ

البته پروژه پنجره های دیگری دارد، هم در خانه و هم در باغ و کتاب مشخص می کند که مکان ان ها در نمای اشیا واجرا نیز اهمیت دارد . مجموعه ای از محفظه های مستطیلی که ممکن است به پنج گروه به شکل زیر تقسیم شوند.

پنجره ی بام بالاتر و در یراق در سردر شرقی و کوتاه خانه، مجموعه ای از پنجره ها ی شمالی و غربی که یک پایه مشترک و ارتفاع یکسان در سنگ سردر خود به عنوان نمای اصلی دارند.

گروهی از محفظه ی کوچک در سطح پایین تر فضای غار مانند ، تعداد از پنجره های سقف که کمابیش در چشم اندازی کوچک برجسته هستند که تراس روی سقف گیاه کاری شده ساختمان و پنجره های دیوار باغ است.

از این بین گروه ها، تنها مورد سوم نقشی  روشنی در استدلال را نشان نمی دهد.

پنجره سقفی

مورد اول این پنجره ها، پنجره های سقفی اتاق میهمان است. که در بالای زیر طاق اصلی پایین بخش بالایی سقف شیروانی قرار دارد و فضایی که ایجاد می کند تنها تخریب هندسه قائم این بخش است.

مشخص است که به نوعی اگاهی دهنده است و نور خورشید صبحگاهی را دریافت می کند که نشان می دهد. در زیر ان در یراقی وجو د دارد که فضای باغ و فضای نشیمن خانه را به هم مرتبط می کند.

در حالی که این موضوع در متن پایان نمیابد و واقعیت این است که در گردشگاه توصیفی با عکسها، خواننده از طریق این در پشتی به فضا وارد و از ان خارج مس شود و این بیانگر اهمیت محوری ان است.

طرح دیوار انتهایی خانه (نما از فضای باغ و گلخانه)  ان را به عنوان بخشی از استانه ی گسترده ای نشان می دهد که انتقال بین فضای درونی و بیرونی را ساختار بندی کی کند، عنصری از روند تئاتری کوچک که کاربرد ان به عنوان فضای غذاخوری در هوای ازاد در تصاویری تحت عنوان « دری به باغ ، سر پله، سقف و سر پناه » تایید می شود.

همانطور که مشخص می شود. مشخصا پنجره های کم اهمیت فضای غاری شکل یکی از تصاویر اصلی و مهم ترین  مورد کتاب را ایجاد می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *