طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه که جزء مشاغلی است که در دسته مد و زیبایی قرار دارد بسیار حائز اهمیت است. در دنیای امروز و هم راستا شدن با طراحی های روز دنیا دکوراسیون سالن های آرایشی هم اهمیت بالایی پیدا کرده اند. دکوراسیون داخلی شیک و زیبا به برند سازی آرایشگاه ها هم کمک می کند.

با توجه به بخش های مختلفی که در دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها وجود دارند نیاز به یک طراحی فکر شده ی، زیبا و کاربردی است. در طراحی ها باید راحتی و جلب نظر مشتری را در ارجعیت قرار داد. راحتی مشتری از آن جهت اهمیت دارد که در بعضی از موارد ارباب رجوع مخصوصا در آرایشگاه های زنانه مدت زمان زیادی را در محیط آرایشگاه سپری می کنند و اگر در محیط احساس راحتی نکنند ممکن است دیگر به آرایشگاه رجوع نکنند.

نکات مهم در مورد دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

به دلیل کاربری های متفاوت در آرایشگاه زنانه، فضاها را باید فکر شده و با ایده طراحی کرد و این کاربری ها در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه بسیار تاثیر هستند. به طور مثال برای فضایی که مو کوتاه می شود نباید خیلی شلوغ و پر ازدحام باشد و مسئله دیگر این که تمیز کردن آن محیط هم باید آسان باشد و به خوبی عاری از هرگونه خرده مو باشد.

بخش اپیلاسیون باید یک محیط خصوصی و بسیار تمیز باشد. استفاده از رنگ های روشن برای این فضا به تمیز جلوه دادن محیط کمک می کند. شیک جلوه دادن دکوراسیون داخلی آرایشگاه به جلب نظر مشتری بسیار کمک می کند.

بخش دیگری که در دکوراسیون داخلی آرایشگاه نیاز به تجهیزات خاص دارد، فضای رنگ و مش است زیرا نیاز به مکانی برای شست و شوی سر دارد. پس بهتر است صندلی هایی طراحی شود که سر شور در قسمت بالای آن وجود دارد. به دلیل زیاد بودن مدت زمان رنگ و مش صندلی که برای مشتری، طراحی می شود باید بسیار راحت باشد تا در طول مدت زمانی که کار وی در حال انجام است خسته نشود.

یکی از فضاهایی که امروزه بسیار رونق دارد و تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی آرایشگاه است، فضای مانیکور، پدیکور و ناخن است. با تعدد فضایی که در آرایشگاه های زنانه وجود دارد در جانمایی فضاها بسیار باید دقت کرد تا خللی برای انجام کار به وجود نیاید.

نکته ی دیگری که اهمیت دارد در دسترس بودن تجهیزات لازم برای آرایشگرها است تا در حین انجام کار نیاز به جابه جایی نباشد. در دسترس بودن وسایل به سرعت انجام کار هم کمک می کند. آینه هم در دکوراسیون داخلی آرایشگاه بسیار اهمیت دارد تا مشتری و آرایشگر بتوانند همه ی ابعاد زوایای مو و صورت را ببینند.

 

نکات مهم در مورد دکوراسیون داخلی آرایشگاه مردانه

همان طور که در توضیحات دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه گفته شد، آرایشگاه های زنانه دارای فضاهای مختلف و پیچیده ای هستند ولی آرایشگاه های مردانه از این قاعده مستثنی هستند و کار طراحی را راحت تر می کنند. مسئله ای که در دیزاین آرایشگاه های مردانه اهمیت دارد در معرض دید بودن محیط است و این قضیه در جلب توجه افراد بسیار کمک می کند.

با توجه به شیشه ای بودن درب های ارایشگاه مردانه حتی عابران هم دید کامل به دکوراسیون داخلی آرایشگاه دارند پس در برندینگ هم بسیار تاثیر گذار است. پس این مسئله در دید بودن مستلزم طراحی هوشمندانه است. طراحی که دید هر بیننده ای رو به خودش جلب کند. البته همان طور که در معرض دید بودن برای جلب مشتری اهمیت دارد ممکن است برای مشتری هایی که کارشان در حال انجام است باعث آزار باشد. به همین دلیل باید یک مقدار خصوصی سازی هم در فضایی که کار مشتری در حال انجام است صورت گیرد.

 

نکته ی دیگی که در دکوراسیون داخلی آرایشگاه مردانه اهمیت دارد نور و رنگ مورد استفاده در محیط است. نور پردازی در قفسه ها می تواند محیط را بسیار زیبا کند. علاوه بر این که در معرض دید بودن آرایشگاه این موضوع را فراهم می کند که تمامی وسایل باید بسیار منظم باشند، زیرا آشفتگی در محیط داخلی آرایشگاه باعث ایجاد حس ناخوشایند برای مشتری می شود.

اگر قفسه ها دارای درب باشند باعث می شود شلوغی درون قفسه ها دیده نشود. همین طور استفاده از کشو و کابینت برای اینگونه فضاها توصیه می شود. هارمونی رنگ ها هم در ایجاد حس خوب در مشتری تاثیر دارد. اینکه همه ی وسایل در دکوراسیون داخلی آرایشگاه در هماهنگی با یکدیگر باشند و یک حس لوکس بودن را بدهد به افزایش مشتری و بیزینس کمک می کند.

 

 

 

 

از من بپرس

Recent Posts

روند اندیشه های معماری

اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…

5 سال ago

توضیحاتی در مورد سبک های پست مدرن،نئو مدرن و نئو کلاسیک

گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…

5 سال ago

سبک ایرانی اسلامی

با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…

5 سال ago

نقش طراح در یک پروژه چیست؟

این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…

5 سال ago

معماری زمینه گرایی و منطقه گرایی

زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…

5 سال ago

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…

5 سال ago