#


مکان های فراموش شده در نظافت

مکان های-فراموش-شده
26 ژانویه 2019 بدون نظر 1269 بازدید

مکان های فراموش شده در نظافت

برای تمیز کردن محیط خانه مکان های فراموش شده زیادی وجود دارند، که شاید برای تمیز کاری های همیشگی نیازی به تمیز کردن همه ی نقاط نباشد ولی مناسبت هایی مانند عید و سنتی که ما داریم این مطلب را می طلبد که چه مکان هایی را باید تمیز کنیم، و ما فراموش کرده ایم. در این مطلب به توضیحی در این باره می پردازیم.

در مناسبت هایی مانند عید که همه دست به دست هم می دهند تا خانه تکانی کنند ممکن است فقط ظاهر خانه تمیز شود و مکان های فراموش شده همچنان کثیف بمانند. در ادامه ی مطلب به بعضی از این مکان ها اشاره می کنیم.

مکان های فراموش شده

مکان های فراموش شده در خانه تکانی

عموما در خانه تکانی ها از بالای محیط شروع به نظافت می شود تا به قسمت های پائینی و چون قسمت های پائینی در آخر کار قرار می گیرند. مسلما انرژی هم کمتر می شود و ممکن است مکان ها یی فراموش شوند و یا دقت در تمیز کردن آن بخش ها کمتر شوند.

یکی از مکان های فراموش شده زیر مبل ها ست

کاری که همیشه انجام می شود و روتین است تمیز کردن دسته ی مبل ها، رویه ها و میزهای جلوی مبل هاست. این امر باعث می شود که در زیر مبل ها پر باشد از گردوغبار و آلودگی و یا وسایلی که شما متوجه نشده اید و زیر مبل قرار گرفته است. عامل دیگری که ممکن است این فضا جزء مکان های فراموش شده باشند این است که پایه ی مبل ها کوتاه هستند و امکان دسترسی به زیر آن ها سخت است و برای تمیز کردن نیاز به جابه جا کردن مبل هاست.

به دلیل این که جابه جا کردن مبل ها کار آسانی نیست پس نمی توان در هر زمان که محیط خانه را تمیز می کنید زیر مبل ها را هم تمیز کنید ولی انجام این کار سه بار در سال مناسب است و از آلوده شدن بیش از حد این محیط کمک می کند.

مکان های فراموش شده

قرنیزها

در بسیاری از مواقع هنگامی که سطوح دیوار تمیز می شوند، کف اتاق هم جارو و تمیز می شود به این نتیجه می رسیم که اتاق تمیز شده است و جایی باقی نمانده است ولی از مکان های فراموش شده دیگر به قرنیز ها می توان اشاره کرد. عموما مکان هایی که به راحتی تمیز نمی شوند فراموش می شوند قرنیز هم به دلیل قرار گیری در دیوار و اینکه وسایلی ممکن است در جلوی آن قرار گرفته باشد کار راحتی نیست.

توضیحی که برای قرنیز وجود دارد و اینکه جزء مکان های فراموش شده است این است که در قسمت پائینی دیوار قرار دارد و از متریال هایی مانند سنگ و چوب ساخته می شوند. علت به وجود آمدن آن هم این است که با پا خوردن و یا برخورد پایه ی وسایل به آن دیوار ضربه نبیند و یا اگر دیوار در معرض آب قرار گیرد دیوار نم را سریع به خود جذب نکند. برای تمیز کردن آن هم از یک دستمان و جارو برقی می توان کمک گرفت.

مکان های فراموش شده

از دیگر مکان های فراموش شده بالای کابینت ها، در ها ولبه ی پنجره ها هستند

به دلیل قرار گرفتن کابینت ها در ارتفاع تمیز کردن آن ها کار آسانی نیست به همین دلیل به گروه مکان های فراموش شده می پیوندند. به دلیل پخت و پز در آشپزخانه کابینت ها به سرعت کثیف می شوند و هر چقدر میزان آلودگی بیشتر باشد تمیز کردن آن هم سخت تر می شود.

در اکثر مواقع درون کابینت ها و درب های بیرونی آن ها تمیز می شوند ولی بالای کابینت ها فراموش می شوند و خاک زیادی را روی سطحشان نگه می دارند. برای تمیز کردن این مکان فراموش شده می توان اگر در دسترس هستند بوسیله یک دستمال آن سطح را تمیز کرد و یا اگر در دسترس نیست می توان از یک گردگیر دست بلند برای تمیز کردن بالای کابینت استفاده کرد.

هنگامی که در بالای چهارپایه قرار دارید و از بالا به خانه نگاه می کنید بسیاری از مکان های فراموش شده را می توانید پیدا کنید. به طور مثال از بالا می توان دید که چه مقدار خاک بر روی در یا لبه های پنجره ها وجود دارد. این مکان های فراموش شده هم به دلیل دسترسی سختی که دارند اگر 2 بار در سال تمیز شوند کافی ست.

مکان های فراموش شده

جاکفشی

شلوغ بودن یک محیط به تنبلی در تمیز کردن آن محیط کمک می کند. جایی از خانه که همیشه شلوغ است و آلودگی زیادی به همراه دارد جاکفشی ست. به دلیل این که جا کفشی ها معمولا در دارند و جایی از خانه قرار دارتد که زیاد در دید نیستند باعث می شود که جزء مکان های فراموش شده باشند.
از مکان های فراموش شده دیگر می توان به پشت تلویزیون ها، روی برگ گیاهان خانگی، دریچه های هوا و یا زیر هود آشپزخانه ها اشاره کرد.

مکان های فراموش شده

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *