#


شرح قسمت های خانه ی پول

شرح قسمت های خانه ی پول
7 مارس 2017 بدون نظر 623 بازدید

شرح قسمت های خانه ی پول

یک به یک به شرح قسمت های داخلی خانه ی پول می پردازیم

دید شمال شرقی از خانه پول

خانه ی پول ، این خانه به سه بلوک یک طبقه تقسیم شده است که بام های شیب دار اسکیلیونی ان رو به سمت شمال و به سمت خورشید باز می شوند و تا ارتفاع درختان صمغ به اهتزاز در امده نزدیک می شوند. کوشک ها (سازه ای جدا یا نیمه جدا از ساختمان اصلی با کاربری تفریحی) هم مانند درختان به سمت بالا روشن تر هستند در حالی که پایه ی ستونی ان ها که شکننده و خشک هستند سایه ی تاریکی را در پایین هر کدام از کوشک ها نشان می دهند.

در وسط ، زیر یک کتیبه ی چوبی عمودی ،روکش های فولادی چند لایه ی خشک که در اطراف بلوک ها پوشانده شده اند فقط برای دریا، پنجره ، سوراخ می شوند. علی رغم ساختمان که دارای وزن کم است. کوشک ها محکم به نظر می رسند، هنوز اتاق به سمت نور قرار دارد و نسیم ساحلی شمالی از میان ان عبور می کند، رنگ و بوی بوته ها و شاخ و برگ ها را با خود می اورد و ارامش را ازگرمای صبح زود به ارمغان می اورد.

عمارت حمام و تابش نور طبیعی به داخل ان

اینجا یک پیاده روی تخته فرش وجود دارد که به سمت ایوان کشیده شده است که به سمت طول نزدیک ترین و بزرگ ترین پله هنای کوشک از میان چمن هناعبور داده شده است. از این نقطه است که می توان از خانه با دید اریب و مورب دومین کوشک که خصوصی تر است را مشاهده کرد ولی سومین کوشک قابل رویت نمی باشد. وقتی به یک انتهای ایوان می رسیم . طول ان در شاخه و برگ ها دیده می شود.
در کجاست؟ این خانه یکدر هم ندارد . در عوض یک دیوار ورودی وجود دارد که برای رسیدن به در گاهی بین نور درخشان خورشید و تابش نیمه روشن و سایه ی رنگی باید از ان عبور کرد. در بالای چمن ها و زیر شاخ و برگ درختان ، کف ایوان بیندو افق شناور می شود.

زیر سایه ی چتر ان، نسیم می تواند از شمال از سطح ان بوزد و از داخل خانه عبور کند. با وجود دیوار جلویی بالا امده (مانند درهای گاراژ) هیچ جدایی بین بخش بیرونی و داخلی وجود ندارد و سطح زمین که به صورت ادامه دار است به طور یکپارچه و بدون هیچ درزی بین دو بخش گسترده شده است که بر یکپارچگی این دو قسمت تاکید دارد.

در ترکیب خانه و سایت (محل ساختمان سازی) با هم ، یک نیمکت فولادی مشبک ، طول کامل لبه ی ایوان را در بر می گیرد و از ساختار ساختمان محافظت می کند اما از بالای چشمانداز معلق به نظر می رسد.
در اولین و بزرگترین کوشک، ناحیه مرکزی برای اشپزخانه و اتاق غذاخوری رزرو شده است.

در اینجا ارایش و ترتیب برشی و بخش شده یعنی اینکه تغییرات فصلی در هندسه ی خورشیدی می توانند سریعا نشان داده شوند. در زمستان نور کم خورشید از بین پنجره های زیر بام می تابد، سطوح زرد برجسته در مسیر خورشید به طور برجسته و بر امده قرار گرفته اند و اتاق غذاخوری در گرما شستشو داده می شوند. در مقایسه ، روزهای مرطوب تابستان اندرونی از نور خورشید که در نیمه ظهر بسیار زیاد است با بام های دوتایی محافظت می کند.
با ایجاد ساختار سقفی دوجداره هر کوشک در «خانه ی خیمه ای» این ساختار به تضاد درخشندگی بین قسمت داخلی و بیرونی کمک می کند. اما در این مورد ، یک لایه ی بیرونی از جنس تارپولین بر اندرونی سایه می افکندو یک لایه ی پلی کربنات سفت و امن تر داخلی ، اندرونی را از گرمای خورشید مجزا می کند . مجددا به علت اینکه این دو لایه نیمه شفاف هستند.

تناقص بین سطوح نور در داخل و خارج کاهش داده می شود و ارتباط بصری بین ان ها بدون مشکل باقی می ماند. این مساله باعث می شود که بتوانیم ببینیم یک نفر چه کاری انجام می دهد یا حتی این امکان هست که ببینیم او کجاست.
در تقابل خانه های حومه ی شهر، تمام پنجره های خانه از برخی از شکل های مناظر غیر اهلی محافظت می کنند اما یک پیاده روی تخته فرش شده ی بالا امده بیرون یک اندرونی را قبل از اینکه وارد قسمت بعدی شویم ، به یک قسمت این منظره متصل می کند .

اینجا برخورد و تلاقی طبیعت و تصنع در خانه سازی، ایجاد حصارها ومحوطه های میانی که با نور و سایه ی شکسته تعیین شده اند هم ادامه دارند. در این فضا ها ، روشنایی زیاد و تند خورشید روی کوشک ها و داخل زمین منعکس می شود و با تغییر پی در پی روشنایی به تاریکی پایین خانه جان می بخشد. پول بدون خراب کردن ان به دنیا این است که متلاشی کردن نور ، مناظر را به صورت ملایم و اخلی در اورد. زمین های نیمه کاره ان عمدا ، اتاق های صحرایی را می سازند.
کوشک مرکزی شامل حمام و کوشک اخر شامل اتاق خواب می باشند و فضای داخلی و خارجی هستند که فعل و انفعالات محوطه و نور ، چشم انداز را وارد یک نمایش می کند. پول و همسرش مطمئن نبودندکه در این خانه یک وان حمام داخلی بخواهند و بنابراین اینجا از طریق ارتباطش با در گاهی ها، کم و بیش بیرونی هستند .

از استخر شیرجه ، مناظر رو به شمال از بین این درها پر از درخت و چمنزار هستند . درختان در افق ، پر از سبزه هستند که تا بالای لبه ی سطح ایوان می رسند.

دید اتاق غذاخوری به سمت شمال

این یعنی وقتی کسی در استخر می نشیند ، احساس می کند که چشم انداز مستقیم به داخل اتاق در حال حرکت است. در کوشک اخر که نزدیک درختان است، در نیمه روز، روشنایی و نوری که به صورت نقاط رنگارنگ است به داخل بام پارچه ای اش می تابد. وقتی در بستر دراز می کشیم می توانیم نسیم هایی را که لابه لای درختان در حرکت هستند را ببینیم و متوجه می شویم که این نسیم چگونه خانه را راحت و ارام می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *