#


رخنه ی نور در امتداد دریا در اتاق رختکن

رخنه ی نور در امتداد دریا در اتاق رختکن
1 مارس 2017 بدون نظر 817 بازدید

رخنه ی نور در امتداد دریا در اتاق رختکن

رخنه ی نور در امتداد دریا در اتاق رختکن

نور در امتداد دریا وقتی مشخص می شود دو نمونه به ویژه مصرف برای این فضای مطالعه همسو با محل قرارگیری کتاب ها زیر محل پنجره ها و سطوح وجود دارند که به بخش بالاتر فضا امکان می دهند به عنوان تثبیت کننده ی نور پردازی با نور طبیعی عظیم برای کل مجموعه عمل کند. کتابخانه ی کالج تزیینی سال 1695 اثر « رن » در « کمبریج » اولین و معروفترین این موارد است ودر این مورد پنجره ها در شرق و غرب حجم خطی قرار می گیرند و محل قرارگیری کتاب ها فضای مطالعه را در هر سمت راهروی مرکزی شکل می دهند.

آلتو

سپس و قطعا طراحی جدیدترین که « آلتو » از تجارب شخصی خود می شناخت ، فضای مطالعه ی اصلی کتابخانه ی « استکهلم » سال 1928 بود که راهکار نور پردازی در نور قابل قیاس را برای فضایی با اعمال بیشتر مقیاس به کار می گیرد. در اینجا حجم استوانه ای بلند در مرکز طرح با حلقه ای از پنجره های سقف به جای پنجره های بام روشن می شود و ویژگی اسمان مانند منطقه بالایی این فضا کمتر گزیده بود، ورقه ی نازک سطح دیوار بالای محل قرار گیری کتاب ها توصیه ادبی اثری از اشکال ابر است.

معماری

شاید اهمیت کتابخانه های عمومی و کتر رسمی متعادل تر « آلتو » باید راهی برای هماهنگ ساختن این روند با کلید کمتر تلقینی است. در پروژه های پس ا « ویپوری » [99] ، کتابخانه های او دارای نمایشی از نور هستند، اما این ارامتر است و سکونی نسبت به شرح نظم رده بندی یا نمایی الهام گرفته از عظمت درخشش را اعمال می کند و معماری مختصر گویی از نور است، معماری کهبیشتر با موفقیت جستجو و مطالعه هماهنگی دارد و امکان می دهد جهانی از کتب به روی خوانندگان پیر و جوان و به شکل کمتر اموزش بازشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *