#


راه هایی برای چیدمان آپارتمان های 31 متری

31 اکتبر 2018 بدون نظر 1989 بازدید

راه هایی برای چیدمان آپارتمان های 31 متری

دکوراسیون ساده و شیک در آپارتمان 31 متری

ممکن است همیشه یکی از مشکلات اصلی در خصوص طراحی آپارتمان های کوچک، جدا سازی فضاهای گوناگون بدون استفاده از دیوار و بستن آن ها باشد.  چون این دیوارها نه تنها کوچک بودن فضا را بیشتر نشان می دهند، بلکه از ورود نور به تمام قسمت های خانه هم جلوگیری می کنند و در نهایت تاریکی را هم با خود به همراه می آورند.

آپارتمانی که در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد یک خانه31 متری است که به مدل صنعتی طراحی شده و توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است.

این خانه که در شهر پاریس واقع شده است با به نمایش گذاشتن عکس های قبل و بعد از بازسازی همه را شگفت زده خواهد کرد.

بازسازی یک آپارتمان قدیمی دو خوابه

همان گونه که از عکس های قبل از بازسازی هم می توان متوجه شد، خانه در وضعیت نامناسبی قرار داشته است. علاوه بر مشکلات تاسیساتی مثل سیم های برق پیچیده شده درهم، قرار گیری فضاهای گوناگون هم کیفیت فضایی را خیلی کاهش داده و خانه در واقع به یک بازسازی و تعمیرات نیاز داشت. بر اساس آن چیزی که معمار پروژه گفته است، همه موارد به جز کف پوش و پنجره ها به صورت کامل تعویض شده و طراحی تازه ای برای شان در نظر گرفته شد. هر چند باید این را هم بگوییم که تنها قابلیت خوب بزرگ این آپارتمان، یعنی نور طبیعی، در این مسیر کمک خیلی خوبی به معمار کرده است.

بازسازی آشزخانه کوچک با حذف دیوار

در آغاز آشپزخانه کنار راهرویی تاریک و تنگ و ورودی آپارتمان قرار داشت. دیوارها با وجود فضای کوچک آشپرخانه، آن را خیلی کوچک و دلگیر کرده بودند. به همین ترتیب نخستین کاری که باید انجام می شد طراحی یک آشپزخانه کاملا دلپذیر و متناسب با فضای کلی آپارتمان بود.

معمار، ابتدا دیوارهای آشپزخانه را حذف کرد و آن را به یک طراحی به روز و باز تبدیل کرد. پس از آن برای دیده شدن بهتر و بیشتر فضای آشپزخانه از کاشی هایی زیبا و متنوع برای دیوار و کف استفاده شده است. کابینت های به رنگ سیاه مات، شلف های چوبی با پایه های آهنی و مشکی و لامپ های به شکل ریسه با آویز فلزی تماماً نماینده های مدل صنعتی برای طراحی این آشپرخانه شده و نمایی فوق العاده و دلباز را به وجود آوردند.

طراحی ورودی

در کنار درب ورودی این آپارتمان، یک کمد دیواری بزرگ با چهار درب جایگزین یک قفسه کهنه و قدیمی شده که امکان فضای چیدمان خیلی خوبی را فراهم آورده است. پس از آن در ادامه و در کنار شومینه، شلف هایی چوبی به عنوان کتابخانه کامل کننده این طرح خواهند بود.

یک اتاق خواب اسکاندیناوی و یک حمام صنعتی

در کنار سبک خاص فضای نشیمن و آشپزخانه، اتاق خواب هم به سبک اسکاندیناوی طراحی و بازسازی شد. رنگ بندی بی اثر و تکرار همان فلزی مشکی و چوب هم در روند طراحی این اتاق خواب به درستی مورد استفاده قرار گرفت. در صورتی که در تصاویر توجه کنید، می توانید یک درب کشویی فلزی را ببینید که جدا  کننده حمام از اتاق خواب است. حمام هم مثل آشپزخانه فضایی کوچک و بسته داشته که به همین دلیل از کاشی با اندازه های کوچک تر در مرمت آن استفاده شده است.

آینه فلزی و دیوار شیشه ای قسمت دوش تماماً یادآور سبک استفاده شده در آشپزخانه می باشند. با توجه به کوچک بودن حمام، معمار الزاماً طرحی را اجرا و پیاده سازی کرد که همه امکانات یک حمام درست و حسابی را در خود داشته باشد که هر چند در این کار موفق هم بوده و به غیر از کمد ذخیره سازی، فضایی برای گذاشتن لباسشویی هم جانمایی شد. در نتیجه درست کردن یک پنجره کوچک رو به آشپزخانه و بهره گیری از نور طبیعی طراحی این قسمت را هم کامل کرد.

بازسازی فضای نشستن به روش صنعتی

معمار این کار تصمیم بر این داشت تا با بهره گیری از چوب طبیعی، عناصر فلزی مشکی و سفید و یک رنگ جذاب مثل آبی سلطنتی، سبکی نیمه صنعتی برای دکوراسیون این آپارتمان ایجاد کند. نشیمن به علت داشتن یک شکل مستطیل، امکان گذاشتن یک دیوار برای جدا کردن فضاها را به معمار می داد ولی افراد خانه علاقه داشتند که یک فضای کاملا باز و انعطاف پذیر داشته باشند. در نهایت برای جدا کردن فضای نشیمن و قسمت اتاق خواب از یک کنسول فلزی و طرح دار استفاده نمودند تا فضاها تفکیک شوند.

شومینه به جای این که تخریب شود و از بین برود، به زیبایی با حفظ جایگاه خود به یک فضای چیدمان عالی تبدیل شد. پس از آن تلویزیون را بر روی دیوار نصب کردند تا هم از روی کاناپه و هم از روی تخت قابل مشاهده کردن باشد. پارکت کف به طور کامل بازسازی شد و یک عدد از مبلمان برای تفکیک دو فضا نشیمن و اتاق خواب با همان روش صنعتی در کنار کنسول قرار گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *