#


دیوار جنوبی ران شامپ

نوسازی
27 فوریه 2017 بدون نظر 1165 بازدید

دیوار جنوبی ران شامپ

دیوار جنوبی ران شامپ

دیوار جنوبی ران شاپ : نما حال مقابل جايگاه ويژه ي روشني نشان داده مي شود كه در برگيرنده تصوير ايين كليساي كوچك است.تنها با قرار گرفتن در جنوب محراب و بالاي محل قرارگيري گروه سرود، اين پنجره ي مربعي شكل عميق نقش بصري مهمي را در زندگي روزمره و سالانه ساختمان ايفا مي كند.

به شكل استثنايي درخشش در طي مراسم صبح وقتي نور خورشيد سرازير مي شوند، تضمين مي كند پيكر در نور غرق مي شود، اين نوري از جايگاه ويژ ه است كه به فضا و مراسم گرايش دارد. به عنوان بزرگترين محفظه منظم سالن كليسا و از اين رو منبع قدرتمندي از درخشش ، كمك مي كند استنباط غير قطعي بازديد كننده از شكل فوق تضمين شود كه حتي پس از تطبيق ادامه مي يابد.

هندسه خورشیدی

در شرايط وجود سايه يا كمي بعد در طي روز ، تمركز بعدي براي زائران از نوع ارامتر ان است (سطوح داخلي ان با سايه هايي قرمز براق و زرد و سبز رنگ اميزي شده اند) شايد به شكل غير قابل منتظره تري،همان طور كه «كارل» نشان مي دهد، توجه«لكوربوزيه» به هندسه خورشيدي به معناي ان است كه نور خورشيد از اين پنجره وارد شده (مشخص ترين محل پيوندنور و تاريكي در كليسا) و قادر است به نوع حاملگيو بارداري مريم مقدس را نشان دهد.

از اين رو در سپتامبر،روزي كه تولد مريم مقدس جشن گرفته مي شود و روز اصلي زيارت در ران شامپ، نور خورشيد از اين محفظه عبور مي كند و سايه ي مجسمه ي مريم را بر كف سالن كليسا درپشت رديف اجراي ايين عشاي رباني مي اندازد. وقتي اين سايه حدود ١٠ سانتي متري از محراب را مي پوشاند به شكل مختصري در مربعي روي خط مركزي كليساي كوچك ديده مي شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *