#


دید به سمت حیاط

باغ
7 مارس 2017 بدون نظر 567 بازدید

دید به سمت حیاط

دید به سمت حیاط وشهر از میزهای مطالعه در سالن مطالعه

در دید به سمت حیاط ، وقتی توجه  زیادی به ازادی اطلاعات و دسترسی سریع به ان می شود، نگران برای ویژگی تشکیلاتی که کتابخانه ارایه می دهد می تواند به سادگی کنار گذاشته شود.

در اشاره به مبارزه طلبی خاموش ، تمایل ورای باز بودن محدود فضای داخلی یک رشته سیزا ، تکراری با فاصله از نوع طرح قبلیاست تا قلمرویی شناخته شده از مطالعه را ایجاد کند.

متن  1983 « سیزا » تحت عنوان « هشت نکته » که در بالا مطرح شد از پیش از خبراز معمای معماران در جهان توسعه یافته در پایان قرن  بیستم خبر می دهد.

عدم قطعیت در مورد نقش نظریه در کاهش فرایند پراکنده طراحی نسبت به استدلال خطی زمینه غالب است و با کار برای تطابق دارد که ارتباط هماهنگ را نسبت به جهت و مسیر تنها واکنش حساسی در موقعیتی می داند که تردیدهایی در مورد گرایش ( که با نور  مشخص می شود ) مسیریابی را غیر ممکن می سازد .

این عدم تمایل به منطقی ساختن فرایند تکراری است که او و سایرین همچنین در اثار « آلتو » شناخته شد که ان ها را از چرخش های طبیعی بودن باز می دارد.

در عوض ، « سیزا » خود را دنباله روی مسیر « آلتو » در امیختن اموزه ها و طراحی های معماری های به دور از حوزه جغرافیایی خود با تجارب مشاهده شده خود از سنت های ساختمانی بومی می داند.

انچه بیانش در اینجا ارزشمند به نظر می رسد این است که علاقه مشترک به جایدهی نور برای تبادل خلاق بیننسبت محلی و جهانی وبین سنت های معماری شناخته شده تر و محدودیت های خاص و موقعیت های محل ضروری است.

در نهایت، به نظر می رسد که فروتنی این دو معمار رابطه ی مستقیم با طراحی فضاهایی ساده مملو از نور طبیعی دارد.

از یک سو این شکسته نفسی و فروتنی می تواند معادل عدم مزاحمت، عدم اعتماد به نفس ، غیر استثنایی بوده باشد. به شکل مثبت تر ، این فروتنی همچنین دستکم گرفتن فقدان تظاهر را نشان دهد.

اما همان طور که این مطالعه نشان داد ارزیابی و تاکید بر نور بود که « آلتو » و « سیزا » به طراحی چنین اثاری کاربردی و در عین حال تجملاتی نایل شدند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *