#


خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید

سبک سنتی
28 اکتبر 2017 يك نظر 9145 بازدید

خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید

خانه خود را به سبک سنتی چیدمان کنید

یکی از ویژگی های ایرانی بودن این است که همواره به گذشته و سبک زندگی گذشتگان خود تعلق خاطر داشته و گاهی سعی می کنیم این تعلق خاطر را در چیدمان وسایل روزانه خود نشان دهیم. اگر به این مساله شک دارید می توانید به پشتی های قرمز رنگی که در خانه برخی از اطرافیانمان وجود دارد نگاه کرده و به صحت این موضوع پی ببرید. این مساله نشان می دهد با وجود پیشرفت هایی که امروزه شاهد ان هستیم بازهم فرهنگ و سنت های ما پابرجا بوده و برخی از ما به زیبایی از آن ها در دکوراسیون منزل خود استفاده می کنیم.

اگر تمایل دارید از سبک های سنتی در چیدمان وسایل منزل خود استفاده کنید و یا حتی بخش کوچکی از خانه خود را به این سبک اختصاص دهید با ما همراه باشید تا چند ایده جالب را در این زمینه به شما ارائه کنیم.

استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون داخلی

در مورد ظرف هایی که به عنوان ظروف دم دستی به کار می برید برای اینکه حالت سنتی را داشته باشد از ظرف های سفالی که ترجیحا به رنگ فیروزه ای هستند استفاده کنید. انتخاب این ظروف به عنوان ظرف های دمدستی باعث می شوند سبک سنتی به ساده ترین شکل ممکنه وارد خانه شما بشود و غذا خوردن در این مدل از ظرف ها انرژی مثبتی را در شما به وجود خواهد آورد.

استفاده از پشتی در دکوراسیون

برای داشتن سبکی سنتی در خانه خود می توانید قسمتی از پذیرایی خانه را با پشتی و سایل سنتی آزین ببخشید. این کار باعث می شود در کنار سبک مدرنی که در چیدمان وسایل داشته اید سبک سنتی را هم با آن ترکیب کرده و منظره فوق العاده ای را خلق کنید.

سبک سنتی

سبک سنتی

استفاده از تخت چوبی به جای مبلمان مدرن

افرادی که تمایل دارند در گوشه و کنار خانه خود از مبلمان استفاده کنند و در عین حال به سبک سنتی نیز علاقه دارند می توانند از تخت های چوبی به جای مبل های مدرن خود استفاده کنند. تخت های چوبی یا برخی از مبلمان که مخصوص سبک های سنتی و ایرانی هستند می تواند در داشتن چیدمانی سنتی تاثیر گذار باشد و حال و هوای خانه مدرن شما را کمی تغییر دهد و یادآور گذشته های نه چندان دور باشد.

سبک سنتی

سبک سنتی

استفاده از کرسی های مدرن در دکوراسیون داخلی

از گذشته های دور کرسی ها یکی از عوامل جذابیت خانه ها به شمار می رفته اند اما در سال های اخیر کمتر خانه ای را می بینید که از کرسی استفاده کند. برای اینکه بتوانید از این متریال زیبا استفاده کنید می توانید در قسمتی از خانه خود از یک کرسی زیبا و کوچک که کاربردی نیز است استفاده کنید. این کرسی می تواند هم حالت فانتزی داشته باشد و هم اینکه در فصول سرد سال از آن استفاده نمائید.

سبک سنتی

سبک سنتی

استفاده از ترمه به عنوان رومیزی

برای داشتن یک سبک سنتی در خانه خود می توانید از المان های کوچکی همچون پارچه های ترمه و یا پارچه هایی که دارای نقش و نگاره های سنتی است استفاده کنید. این عوامل به ظاهر کوچک تاثیر بسیار زیادی در چهره سنتی خانه شما خواهد داشت.

استفاده از گلیم و جاجیم به عنوان متریالی در سبک سنتی

برای داشتن دکوراسیونی به سبک سنتی می توانید از گلیم و جاجیم نیز استفاده کنید. این فرش ها یدست بافت زیبا تنها برای زیر پا انداخته شدن کاربرد ندارند بلکه شما می توانید از آن ها به عنوان تابلو نیز استفاده کنید و یا روکشی برای مبلمان خود قرار دهید و از داشتن فضایی سنتی لذت کافی را ببرید.

سبک سنتی

سبک سنتی

استفاده از کلون به عنوان دکوری

اگر به دکوری های قدیمی علاقه دارید و یا تمایل دارید در خانه خود از المان های قدیمی استفاده کنید میتوانید از برخی دکوری ها همچون کلون و کوبه که در خانه های قدیمی وجود داشته به عنوان دکوری در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. این ها حداقل عواملی است که باعث می شود خانه شما طرحی از سنت را نیز در خود داشته باشد.

استفاده از سماور به جای کتری های برقی

اگر می خواهید چایی به سبک سنتی نوش جان کنید می توانید از کتری های برقی و چایساز های مدرن خود چشم پوشی کرده و به جای آن از سماور و قوری چینی که یادآور چایی های مادربزرگ ها می باشد استفاده کنید. استفاده از این عوامل در ایجاد حال و هوای سنتی در شما بسیار موثر و مفید خواهد بود.

سبک ایرانی و استفاده از رنگ قرمز

برای اینکه بتوانید یک سبک ایرانی جذاب را در فضای داخلی منزل خود ایجاد کنید می توانید از رنگ قرمز لاکی به میزان بیشتری در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود گرمای سبک سنتی که در این تن رنگی قرمز نهفته است در کل فضای خانه شما احساس شود.

سبک سنتی

سبک سنتی

ایجاد طاقچه در فضای پذیرایی

چنانچه در فضای اتاق پذیرایی شما قسمت های فرورفته وجود دارد بهتر است این قسمت ها را به شکل طاقچه در بیاورید و آئینه و شمعدان های خود را بر روی آن قرار دهید. این کار به جذابیت خانه شما کمک بسیاری خواهد کرد و این یک نکته مثبت در چیدمان سنتی خانه شما به حساب می آید.

استفاده از فانوس به جای آباژور

اگر در جای جای خانه خود از آباژور استفاده کرده اید می توانید آن ها را با پیه سوز و یا فانوس های قدیمی جایگزین کنید. این کار باعث خواهد شد تا فضای خانه شما به وسیله المان هایی سنتی نورپردازی شود که یک طرح جذاب در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود.

استفاده از شیشه ی رنگی به جای شیشه های معمولی

یکی از راههای نشان دادن خانه به سبک سنتی این است که در فضای خانه خود در قسمت هایی که از شیشه استفاده شده است از شیشه های رنگی که نمادی از گذشته و سبک ایرانی به شمار می رود استفاده کنید. این شیشه های رنگی می تواند در کابینت ها و یا پارتیشن های شیشه ای به کار برده شود.

استفاده از نخ های عشایری در درگاه های خانه

اگر می خواهید خانه تان بیشتر از هر زمان دیگری چهره سنتی داشته باشد در خصوص درگاه های خانه خود می توانید از پرده هایی که به صورت فانتزی و تزئینی هستند و از نخ های زیبای عشایری بافته شده اند کمک بگیرید و چهره خانه خود را متفاوت تر نشان دهید.

استفاده از تابلو های خطاطی بر روی دیوار

یکی دیگر از المان هایی که در طرح های ایرانی و سنتی به کار می رود تابلوهای خطی هستند. قاب هایی که در آن ها از خطاطی و خط نستعلیق استفاده شده می تواند جلوه جذابی را در سبک سنتی خانه شما به وجود بیاورد و به نوعی تکمیل کننده دکوراسیون ایرانی شما باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *