#


خانه هایی در استرالیا

خانه ای در استرالیا
6 مارس 2017 بدون نظر 745 بازدید

خانه هایی در استرالیا

خانه اى در استراليا و بهره گيرى از نور

خانه ای در استرالیا ، انچه كه از راه هنر مى توان به دست اورد، يعنى شناخت و تحليل، براى رسيدن به معمارى خيلى هم اسان و راحت نبوده است. پذيرش رسوم ساختمانى اروپاى شمالى در موقعيت هاى استراليايى بسيار سخت و مشكل بود. زيرا اغلب مناطق جنوبى استراليا اب و هوايى شبيه بارسلونا دارند، در حالى كه مناطق شمالى ان شبيه نيجريه هستند.

بر خلاف بريتانيا، شديد بودن نور و روشنايى نوعى از ساختمان را مى طلبد كه نه ان را از بين مى برد و نه به راحتى ان را مى پذيرد كه اين تابش خيره كننده و اين گرما باعث ناراحتى مى گردد. هنوز على رغم اين موضوع، تنها تغييراتى كه در مدل هاى مسكونى جعبه اى بسته ايجاد شدند و توسط مهاجرين جديد وارد شدند، پيش امدگى لبه ى بام و ايوان هاى الهام گرفته از هندى ها بودند كه گاهى تا نماهاى ساختمان را در بر مى گرفتند.

همان گونه كه اين مسأله براى مستعمره نشين هاى بريتانياى قديم در نقاط ديگر جهان وجود داشت، معمارى قابل تشخيص كه با نا ارامى نسبى در مواجهه با يك محيط نا اشنا و غير قابل پيش بينى كمك مى كرد به نظر مى رسيد مهم تر از معمارى است كه به تعديل و ميزان كردن اب و هواى جديد كمك مى كرد.

مانند جاهاى ديگر، شكل هاى مسكّن كه مورد پذيرش قرار گرفتند، يك مجموعه ى نا معلومى از فرضيه هاى وارداتى را مى پذيرند كه درباره ى اين است كه زندگى چگونه بايد زندگى كند و ساختمان چگونه نيروى انسانى و مواد موجود (مصالح) رابه كار مى گيرد. در برخى از مستعمره ها ، ايجاد مفهوم ساكن شدن به اين معنى است كه محيط ايجاد شده هميشه نيازمند اين است كه به شكل <خانه> در ايد.

برخى از مدل هاى وارداتى كه مجموعه ى مناسبى از شرايط زندگى در دنياى جسور جديد فرهنگ مرزى ايجاد كردند، معمولا بى اهميت به نظر مى رسند. از اين نقطه نظر، اين ايده كه مستعمره نشين هاى قديم استراليا در ديدن نور و روشنايى كه قبلا با ان زندگى مى كردند دچار شكست شدند و اين روشنايى أساسا تغيير كرده است ، شايد خيلى هم تعجب آور نباشد.

به هر حال، انچه كه در شروع قرن بيست و يك، أكان دهنده مى باشد ، روش و راهى است كه اين بى بصيرتى و اين نگرانى ها و تشويش ها از طريق ان طرح مسكّن و نمونه هاى اسكان را تحت تاثير قرار مى دهند اما زندگى-مكان- طبق اين روش تصور مى شود و در اين حالت ها پيش مى رود. ان پديد ايد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *