#


تراکم تدریجی اطراف خیابان «کنسینگتون»

تراکم تدریجی
7 مارس 2017 بدون نظر 695 بازدید

تراکم تدریجی اطراف خیابان «کنسینگتون»

تراکم تدریجی اطراف خیابان «کنسینگتون»

تراکم تدریجی اطراف خیابان کنسینگتون ، انچه که نقشه های این تغییر به ان اشاره می کنند، این است که در الگوی این توسعه باید گسترش مفاهیم مربوط به اینکه چگونه «حق برخورداری از نور» همیشگی برای مالک یک ملک شخصی باید در تنظیمات ساختمانی با حفظ تراکم توسعه تعیین شوند.

از انجا که پایتخت مانند قارچ در حال رشد کردن (توسعه یافتن) است، مشکل تامین نور شهر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. صرف نظر از اینکه در دوره ی ویکتوریا توسعه ی متراکم شهرنشینی پیش بینی، ارزیابی وتقسیم کردن نور از یک علت ریشه ای مهم و ثانویه برخوردار بود. همان طور که لندن بیشتر توسعه می یافت، الودگی هوای ان نیز افزایش می یافت .

دود و الودگی ناشی از پرسه های صنعتی در امتداد کانون های باز زمین های وسیع خانه سازی که در این شهر متمرکز شده بودند نه تنها نشان دادند که سطوح بیرونی به سرعت دود تیره شد، اما این ترازوهای نور شهری به میزان قابل توجهی کمتر از مبنای روزانه بودند. در دوره ی ویکتوریا، زمستان در اواخر قرن نوزدهم، این وضعیت وخیم تر می شد هنگامی که مه غلیظ یا «الودگی هوای لندن» که در هوای سرد ایجاد می شوند، شرایط نور شهر را بدت می کرد.
همان طور که شهر بیشتر توسعه می یافت، به طور نامشخصی ، سیاه تر و الوده تر می شد. نگرانی در مورد روشنایی شهر افزایش یافت. در حالی که عده یزیادی مطمئن بودند که پیشرفت علم صنعت به چالش های تکنولوژیکی خدماتی از قبیل کلان شهرها امکان سازگاری را بدون ایجاد هرگونه مشکلیخواهد داد. این سوال ایجاد شد که ایا هزینه ی پیشرفت مشکل پیچیده اقدام به جرم و محیط کم نور هزینه ای برای دست یافتن به این پیشرفت است.

برگرفته از کتاب معماری نور نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *