#


تراس و بالکن مان را چگونه زیباتر کنیم؟

13 می 2017 بدون نظر 2519 بازدید

تراس و بالکن مان را چگونه زیباتر کنیم؟

تراس و بالکن مان را چگونه زیباتر کنیم؟

 اگر در خانه خود بالکن و تراس دارید و برای تزیین دکوراسیون و استفاده از آن به دنبال ایده های ناب و ایده آل می گردید این نوشته مارا از دست ندهید.در این مطلب می خواهیم شما را با اصول طراحی تراس و بالکن از انتخاب کفپوش مناسب تا گلکاری فضا و سایر ضوابط طراحی تراس و بالکن آشنا کنیم.

انتخاب کفپوش :

استحکام و دوام کفپوش در جایی مثل تراس نکته ای بسیار مهم است.چرا که همه معمولا در تراس گلکاری میکنند و معمولا این فضا دارای رطوبت است.کفپوش این فضا علاوه بر استحکام و مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و رطوبت باید بتواند جلوه و زیبایی خاص نیزی به فضای تراس شما بدهد. برای این منظور می توان از کفپوش های متنوعی مثل کاشی و سرامیک، چوب، چمن مصنوعی، سنگ و یا سایر کفپوش های از این قبیل استفاده کرد.

انتخاب حفاظ مناسب برای تراس:

یکی دیگر از مهم ترین المان ها در طراحی تراس و بالکن انتخاب نرده و حفاظ مناسب برای فضای بیرونی شما می باشد. این حفاظ علاوه بر اینکه باید دارای استاندارد لازم در قالب حفاظت در برابر حوادثی مانند لیزخوردن و پرت شدن داشته باشد،باید زیبایی و چشم نوازی را هم به بیننده القا کند. نرده های چوبی و شیشه بالکن و نرده های فلزی امروزه یکی از پر طرفدارترین انواع نرده و حفاظ برای طراحی تراس و بالکن می باشد.

انتخاب سایبان مناسب برای تراس و بالکن

سایبان یکی اساسی ترین وکاربردی ترین چیزها برای فضای بیرونی می باشد که در انتخاب آن باید حتما ابعاد فضای تان را در نظر بگیرید،همچنین توجه داشته باشید که سایبان تراس باید متناسب با کاربرد فضای بیرونی و میزان تابش آفتاب انتخاب شود.

انتخاب آبنما مناسب برای تراس و بالکن

آبنما نیز یکی از المان های الحاقی به فضای تراس و بالکن می باشد که بهتر است برای تراس های بزرگ از آن استفاده شود، اما با توجه به ابعاد فضایی تان میتوانید از آبنماهای دیواری و یا ترکیبی برای طراحی تراس و بالکن استفاده کنید.

انتخاب گلدان مناسب برای طراحی بالکن و تراس

گل و گیاه هم از مهمترین المان های فضای بیرونی ای مانند تراس میباشد.بنابراین باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. برای انتخاب گلها و گلدانهای مناسب برای دکوراسیون فضای بیرونی تان باید حواستان به ابعاد فضای تراس باشد،مثلا انواع گلدان های دیواری و یا گلدان های آویزی می توانند برای تراس های کوچک بسیار پر کاربرد باشد. همچنین فلاورباکس ها گزینه ی مناسب دیگری برای بالکن های نسبتا بزرگتر می باشند که می توانید با توجه به تم فضای تراس تان از انواع چوبی، فلزی، بتنی یا حتی پلاستیکی  آن برای فضای بیرونی تان استفاده کنید.

انتخاب نورپردازی مناسب برای طراحی بالکن و تراس

نورپردازی از تاثیر گذارترین نکات در هر فضایی است.ودر طراحی فضای تراس و بالکن نیز باید به آن توجه ویژه کنید. در نورپردازی فضای بیرونی می توانید از نورهای نفطه ای و یا روشنایی های ریسه ای استفاده کنید تا فضای رویایی و زیبا تری فراهم کنید.

انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی بالکن و تراس

آخرین مرحله از کرمان تعبیه مبلمان مناسب فضای باز است.که آخرین ترفند برای داشتن یک بالکن تمام عیار است.در انتخاب مبلمان فضای باز دقت داشته باشید که می توانید با خریدن یک دست مبلمان باکیفیت و راحت مخصوص فضای بیرونی راحتی فضای اتاق نشیمن را به فضای بیرونی بیاورید و از طراحی تراس و بالکن تان لذت کافی را ببرید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *