#


تالار موسیقی و «شهر باز» در ریتاک

تالار موسیقی و «شهر باز» در ریتاک
7 مارس 2017 بدون نظر 813 بازدید

تالار موسیقی و «شهر باز» در ریتاک

محاوره ای که منجر به تشریح هر چه بیشتر مطلب می شود

تالار موسیقی و «شهر باز» در ریتاک ، شیلی[110]

تالار موسیقی و «شهر باز» در ریتاک، به علت ایجاد فضایی برای موسیقی یا اوا نبود بلکه حس اصالتی بود می خواستیم در اثر بسازیم. هدف خلق جاده ای بود که مخاطب در ان قرار می گیرد و ان را دنبال می کند.

تالار موسیقی اولین ساختمانی است که در «شهر باز» ساخته شد. این مجموعه وجود خود را از شاعری به نام گودفردو امی [111] گرفت که اغوشش را به سمت افق باز کرده و واژگان جادویی را بیان می کند .

تالار موسیقی . ما باید با دعوت «موس» [112] (الهه ی شعر وموسیقی) کار را اغاز کردیم . فضای باز و عملکرد شاعرانه ساختمان ، با توجه به سبک یونانی انجا بود. شایداین تصور مستقیما منجر به گشف نورپردازی نمادین می شد.

دریافت نور از اسمان از اوج همراه با معمارانی که ساختمان را از این نتیجه به دست اورند که توضیح ان زمان زیادی طول می کشد زیرا اقداماتی جهت اغاز مطالعه و یافتن محل و غیره وجود داشتند .

مطالعه ی شیوه ای که افراد به موسیقی گوش می دهند انچه نوازنده ها به دنبالش هستند و تمام جنبه های بشری که معماری ابعادش را از ان می گیرد.

تالار موسیقی «شهر باز» فضایی تک  طبقه و مربعی شکل با ساختار چوبی است که جلسات هفتگی کارکنان « مدرسه ی معماری وال پاراسو » [113] را در خود جای می دهد.

ارام به شکل خصوصی دربین پوشش گیاهی کم پشت و درختان کاج تلماسه های ساحلی قرار گرفته وتنها با بسط عجیب به هر گونه به رنگ سفید به شکل قطری سطوح بیرونی را بسط داده و هر نوع سرنخی از ویژگی فوق العاده محیط درونی را ارایه می دهد.

از فضای محدود در مرکز ومحورهای شیاردار در گوشه ها با نور خورشید روشن می شود و تالار قدرت و روشنی نور اقیانوس ارام را به شکل گرم تر و افولی محدود کاهش و تغییرمی دهد در حالی که نور از بالا و از کناره ها روی سطوح چوبی خام فضای داخلی منعکس می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *