#


تابش نور طبیعی

تابش نور طبیعی به قفسه های کتاب
6 مارس 2017 بدون نظر 501 بازدید

تابش نور طبیعی

تابش نور طبیعی به قفسه های کتاب که در راستای پنجره ها

تابش نور طبیعی، غریزه ی گرم در پیشنهادات او در مورد نور به عنوان پریده ی طبیعی بروز می کند. منبعی که ویژگی ان تصمیم گیری در مورد روشی است که باید به کار گرفته شود.

نوری که او می شناسد، قوی و متحرک و نامنظم است اما می تواند منبع حیاتی گرمای اسیب رسان باشد و از

تابش نور طبیعی، غریزه ی گرم در پیشنهادات او در مورد نور به عنوان پریده ی طبیعی بروز می کند. منبعی که ویژگی ان تصمیم گیری در مورد روشی است که باید به کار گرفته شود.

نوری که او می شناسد، قوی و متحرک و نامنظم است اما می تواند منبع حیاتی گرمای اسیب رسان باشد و از این رو چیزی است که نیاز به کنترل دقیق دارد زیرا وی مخالف خطرات و اسیب های حاصله از ان است .

برای مثال در مورد موزه ها ، هدف نمایش و حفاظت از اثار هنری است و او نور را به مسافری بی مکان تشبیه می کندکه به تخریب اثار می پردازد .

همچنین، به شکل خوش بینانه تری پویایی غیر قطعی نورخورشید درخشان را نشان می دهد و او در جای دیگری پیشنهاد می دهد که به عکس، در مکان هایی که به نور طبیعی زیادی احتیاج است ( کتابخانه ها، سالن های انتظارو غیره …)خورشید جنوبی امکان ان ها را فراهم می سازد.

یک غافلیگیری نور که او مدت ها از ان لذت می برد و نشان می دهد چگونه او با نمایش در نور قدم به مسیری می گذارد و پلکان دارای پنجره روبه سمت بام در قلب مرکز هنر های معاصر «گالیسی» [103] 1993 در «سانتیاگو دی کومپوستلا» است.

در ارجاع به نوری که طرح پیچیده را نا منظم می سازد تا محل قرارگیری  پلکان را در طرح مرکزی روشن و با نور کافی می سازد ، او اشاره می کند که یک موردی که برای من جالب است این موضوع است تا ببینیم چگونه یک رگه نور کم می تواند چند برابر شود

نمی دانم چند برابر قطعه اخر کلامش این است که « نور نیز اهمیت دارد زیرا سبب جداسازی روابط بین عناصر مختلف معماری می شود که بخش خلاق به شکل مخرب را نظیر انچه دستیابی به نور ممکن می سازد را نشان می دهد.»

در نهایت، نه تنها «سیزا» نقش معمار را در ارتباط با نور به روشنی مشخص نمود، بلکه اهمیت اساسی که او به پنجره به عنوان شیوه ی انتخابی کسب چشم انداز او نیز وجود دارد با اینکه تمایلی نداشت تا به نوعی مواردی را گوشزد کند

(در حالی که اشاره بی اساسی اولیه شرایط معاصر داشت) طراحی طبق تاکید او ،رسیدن یا ارایه هندسه به تصویر در حال اهتزاز در تمام سایه های خود است.

و این جایگیری است که او به دنبال انجامش از طریق ساختمان محدود شده با نور است.در این رابطه، ارزیابی انچه واقعا اهمیت دارد در طراحی پنجره ، او بیان می کند پرسش در مورد کشف رابطه ای است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *