#


اهمیت نورپردازی در دکوراسیون منزل

نورپردازی
1 جولای 2017 يك نظر 1907 بازدید

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون منزل

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون منزل

تا به حال به دکور خانه خود توجه کرده اید؟ آیا برای تان اهمیت دارد که تابلوی نقاشی ای که تهیه کرده اید، به چشم همه بیاید؟ آیا دوست دارید که رنگ پارچه مبل، پرده و هر وسیله ی دیگری که در منزل تان است جلب توجه کند؟ برای اینکه هر یک از این وسیله ها بهتر دیده شود باید به نورپردازی خانه تان توجه کنید و ببینید که چگونه این نور بر این وسایل می تابد.

این را به یاد داشته باشید اگر این نور بر روی وسایل اشتباه بتابد همه زحمت هایی که برای تهیه آن ها کشیده اید از بین می رود. باید توجه کنید که نور منزل تان باید آن قدر زیاد باشد هر جای خانه تان که حتی دوست هم ندارید، به چشم همه و مخصوصاً مهمانان تان بیاید، مثل درزهای مبل، پشت صندلی ها و … .

علاوه بر این موارد که در بالا ذکر شد آیا خودتان وقتی در خانه هستید آرامش را احساس می کنید؟ آیا فرق شب و روز را تشخیص می دهید؟ یا لامپ های خانه تان به قدری پرنورند که شب را هم برای شما مثل روز روشن می کند؟ اصلاً مفهموم نورپردازی می دانید چیست؟

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که برای دیزاین طراحی داخلی از آن یاد می شود نورپردازی است. در مرحله آخر که از همه چی مهم تر است نورپردازی به همه وسایل است که موجب می شود دکور خانه تان خیلی خوب به نظر برسد، نورپردازی برای همه فضاها مخصوصا فضای بسته مثل خانه دارای اهمیت زیادی است.

در نورپردازی 2 قانون مهم وجود دارد: اول اینکه نور باید طوری قرار بگیرد که در همه جای خانه وجود داشته باشد و باعث جلوه بیشتر در دیزاین خانه بشود. مورد دوم این است که با توجه به کاری که می خواهیم در آن محیط انجام دهیم باید نورپردازی ایجاد شود. به طور مثال آشپزخانه ، اتاق کار،اتاق خواب و اتاق مطالعه هر کدام نورپردازی های خاص خود را دارد.

نورپردازی در پذیرایی

نورپردازی

نورپردازی

به این نکته توجه کنید که نور در پذیرایی نباید مثل سالن عروسی روشن باشد. اگر نور در اتاق پذیرایی زیاد باشد باعث می شود که مهمانان ناراحت شوند و در آن محیط احساس آرامش نکنند. سعی کنید نوری که در اتاق پذیرایی می باشد بر روی میز بتابد تا توجه مهمانان را به خود جلب کند. شما با استفاده از لوسترهای پر زرق و برق می توانید به این اتاق جلوه خاصی دهید. این لوسترها باید در بالای میز پذیرایی نصب شوند تا مرکز اتاق بیشتر به چشم مهمانان بیاید. این را به یاد داشته باشید که نباید برای لوسترها از لامپ بسیار قوی به کار برد.

سعی کنید برای سایر نقاط اتاق از نورهایی که غیر مستقیم می تابد به کار ببرید. مثل دیوار کوب هایی که نورشان به سقف برخورد می کند یا روی تابلویی که در زیرشان است می تابند و آباژورهایی که روکش آن ها مات است و چراغ هایی که باتری خور هستند که در ظرف های چینی یا درون سنگ های دکوری قرار می دهند بهره ببرید.

نور در آشپزخانه

نورپردازی

نورپردازی

نورپردازی در آشپزخانه باید از طریق نورهای سقفی مثل هالوژن ها و یا فلورسنت قوی صورت بگیرد. این را بدانید و به آن توجه کنید که آشپزخانه تان را یکی از پرنورترین محیط های منزل قرار دهید زیرا در آن جا کارهای ظریفی انجام می شود. می توانید از هالوژن هایی که در زیر کابینت ها نصب می شود و یا دیوارکوب هایی که نور غیر مستقیم دارند استفاده کنید  که ترکیب این ها با نور اصلی سقف نورپردازی آشپزخانه را تکمیل می کنند.

روشنایی اتاق خوابی

نورپردازی

نورپردازی

نوری که برای اتاق خواب انتخاب می کنید باید طوری باشد که فضای اتاق را گرم و دلنشین کند تا موقع استراحت احساس آرامش کنید. نور اتاق خواب باید با توجه به روحیه هر کس قابل تنظیم باشد. برای مطالعه نورهای قوی به کار ببرید و آن را مستقیم بر روی میز بغل تخت قرار دهید. وقتی این نورها را استفاده می کنید باید طوری تنظیم کنید که به تخت نتابد که اگر زمانی روشن ماند باعث اذیت شما نشود. شما برای اینکه از این نورها صرفه جویی کنید می توانید آن را طوری تنظیم کنید که بر روی میزآرایش یا جایی که لباس می پوشید بتاید.نور دیگری که برای اتاق خواب مهم است چراغ خواب می باشد. اگر داخل اتاق خواب چراغ خواب باشد باعث می شود که وقتی فرد از خواب بیدار شد با تاریکی برخورد نکند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *