#


انواع پوشش کف

3 نوامبر 2018 بدون نظر 1895 بازدید

انواع پوشش کف

همیشه این سوال در ذهن اشخاص وجود دارد که چه پوششی برای کف منزل و یا محل کارشان مناسب است. با داشتن کمی اطلاعات اولیه شاید به انتخاب مناسب کمک کند. در این مطلب تلاش می شود تا اطلاعاتی ابتدایی در مورد انواع پوشش در کف و محاسن و معایب آن توضیح داده شود.

پارکت

نوعی پوشش کف است که به طور معمول بر روی موزائیک نصب می شود. پارکت ها مقاومت کمی در مقابل رطوبت دارند به همین دلیل روی آن ها را با مواد پلی استری می پوشانند که برای سلامتی مضر است. از نکات مهم آن این است که برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نمی توان استفاده کرد زیرا با برخورد به آب از بین می رود. آتش زا بودن آن از دیگر مشخصات پارکت است. این پوشش ها همیشه طرفداران خود را دارند و بسیار زیبا هستند ولی در بازار امروز قیمت پارکت ها بسیار بالا هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

لمینیت

در توضیحات پارکت مشخص شد که قیمت بسیار بالایی دارند و برای کمک کردن به محیط طبیعی و جلوگیری از قطع درختان پوششی به نام لمینیت جایگزین آن شده است. لمینیت از الیاف چوب فشرده ساخته شده و به همین دلیل به حفظ منابع طبیعی و بلاخص حفظ درختان کمک می کند.لمینیت از مقاومت لازم برخوردار است و حتی برای محیط های اداری هم که باید پوشش محکمی داشته باشند قابل استفاده اند. به دلیل شباهت زیاد لمینیت با پارکت بسیاری این دو را با هم اشتباه می گیرند. اتصال لمینیت ها به صورت نرو مادگی ست و چسبانده نمی شوند. لمینیت ها به دلیل فومی که در زیر آن ها نصب می شود عایق صدا هستند. لمینیت ها برای سیستم های گرمایش از کف مناسب نیستند.

کف پوش های pvc

 

این کف پوش ها از جنس پلاستیک هستند. بوسیله چسب نصب می شوند. طرح پارکت و لمینیت را دارند. مقاوم در برابر رطوبت هستند به همین دلیل در آشپزخانه و حتی مراکزی مثل بیمارستان ها استفاده می شود ولی استحکام بالایی ندارند به همین دلیل گزینه مناسبی برای اماکن پر رفت و آمد نیستند. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و قیمت پائین تری نسبت به پارکت و لمینیت دارند.

موکت

اگر مایل به این هستید که محیطی گرم به دست بیاورید که هم عایق حرارتی باشد و هم عایق صدا می توانید موکت را انتخاب کنید. موکت از الیاف طبیعی و یا مصنوعی ساخته می شود که در اکثر اوقات لایه ی بالایی آن از کرک و پرز ساخته شده است.
موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند انواع آن می توان به موکت های کبریتی، موکت های پرز بلند، موکت های چمن مصنوعی و …. اشاره کرد. که در حال حاضر موکت های چمن مصنوعی با استقبال خوبی در بازار مواجه است.
موکت های پرز بلند گردو خاک را به خود جذب می کنند پس اگربه گردو خاک حساسیت دارید از این نوع موکت انتخاب نکنید. اگر رفت و آمد زیادی دارید و یا کودک در خانه دارید از موکت های رنگ روشن استفاده نکنید.

سرامیک

در چند سال گذشته سرامیک ها مورد استفاده زیادی قرار گرفته اند. به طور کلی از قیمت بالایی بر خوردار نیستند. قیمت آن ها متناسب با کیفیتشان تغییر می کنند که این تغییر کیفیت را از روی جعبه سرامیک که درجه کیفیت، میزان اصطکاک،مقاومت در برابر ضربه و …. را نشان می دهد.
به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر میزان اصطکاک روی جعبه بیش تر نشان داده شده باشد احتمال لیز خوردن بر روی کمتر است این قضیه در مواقع استفاده سرامیک در سرویس های بهداشتی اهمیت زیادی پیدا می کند.

سنگ

سنگ ها قیمت بالایی دارند، کیفیت سنگ در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. یکی از مشکلات سنگ انتقال صدا به طبقات پائین تر است. به دلیل قیمت بالایی که دارند مناسب برای استفاده در سرویس های بهداشتی نیستند.
از انواع سنگ می توان به سنگ آهک، لوح، مرمر، تراورتن و …. اشاره کرد.

سنگ آهک:

برای فضاهای داخل خانه مناسب هستند . رنگ های مختلفی چون خاکستری، کرم و … دارند.

سنگ مرمر:

نوعی سنگ آهک است . تنوع رنگی در این سنگ تقریبا بالاست مثلا رنگ هایی مانند خاکستری، بژ، سبز، آبی و …را داراست.

سنگ تراورتن:

این نوع سنگ شکننده است و مقاومت بالایی ندارد و نمی تواند فشار را تحمل کند.

گرانیت:

در برابر یخ زدگی و فشار مقاومت بالایی را دارد. در برابر آب و ضربه مقاوم هستند. بهترین انتخاب برای کف پارکینگ، حیاط، سنگ پله و امثال این ها هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *