#


اصول و قواعد انتخاب پرده خوش رنگ متناسب با دکوراسیون

26 دسامبر 2017 بدون نظر 1413 بازدید

اصول و قواعد انتخاب پرده خوش رنگ متناسب با دکوراسیون

اصول و قواعد انتخاب پرده خوش رنگ متناسب با دکوراسیون

اصولا هر خانه ای دارای پنجره هایی است که به عنوان چشم های آن خانه محسوب می شود. می توان زیبایی فوق العاده ای را با پرده برای پنجره ها به وجود آورد و با انتخاب پرده ای مناسب میان نور و رنگی که در فضا وجود دارد تعادل و هماهنگی خاصی را برقرار کرد.

در تمامی خانه ها زمانی که وارد خانه می شوید نخستین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند رنگ هایی است که بر فضا غالب می باشد و در کنار آن نورهایی که خانه را پوشانده اند به چشم خواهند آمد. دانشمندان و محققان بسیاری در زمینه تاثیری که رنگ ها بر زندگی و احساسات افراد دارند تحقیقاتی را انجام داده اند و معتقدند اگر خانه ای بدون پنجره و نور باشد در اصل در آن خانه روح زندگی وجود ندارد.

زمانی که در خانه ای نور نباشد عواطفی که در وجود انسان ها دیده می شود به حالتی منفی خود را نشان خواهد داد و همین عوامل موجب شده تا از پنجره ها در معماری و طراحی های امروزی استفاده شود. برای اینکه نور به خوبی وارد خانه شود باید به عوامل مهمی توجه کرد که یکی از این عوامل انتخاب پرده مناسب می باشد.

چگونگی انتخاب پرده مناسب

پیش از آنکه برای خرید پرده جدید اقدام نمائید باید چند مورد مهم را که دانستن آن ها به عنوان یک امر حیاتی شناخته می شود و می تواند در انتخاب پرده مناسب تاثیر گذار باشد را به خاطر داشته باشید. نخستین موردی که باید مد نظر قرار دهید سبک دکوراسیون منزل شما به خصوص رنگی که برای دیوار ها و مبلمان و فرش خانه خود در نظر گرفته اید می باشد.

پس از این مورد باید عناصر اصلی که در دکوراسیون خانه تان وجوددارد را بشناسید و پس از آن مشخص کنید کدام عناصر دکوری بوده و به عنوان عنصر فرعی از آن ها یاد می شود.

در خصوص اتاق هایی که برای رنگ آمیزی دیوار های آن رنگ روشن انتخاب شده است و در مورد فرش نیز رنگ روشنی به کار رفته بهترین کار این است به سراغ پرده هایی بروید که دارای رنگ خنثی می باشد و می تواند جذابیت دکوراسیون اتاق شما را ارتقا دهد.

اما اگر در خصوص دیوارها و فرش اتاق خود رنگ خنثی را انتخاب کرده اید در مورد پرده های متناسب با آن بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که دارای رنگ روشنی می باشد. این تضاد رنگی جالب موجب می شود تا اتاق شما روح دار به نظر برسد و این یکی از مهم ترین چیزهایی است که در دکوراسیون منزل خود باید به آن توجه کافی داشته باشید.

به کار بردن رنگ قرمز در پرده آشپزخانه

اگر در مورد آشپزخانه خود نمی دانید چه رنگی را باید انتخاب کنید به شما پیشنهاد می دهیم در مورد رنگ قرمز کمی فکر کنید. این رنگ موجب می شود تا اشتهای افراد بازتر شود و انرژی خاصی را به فضا می دهد. زمانی که انرزی در یک فضا زیاد باشد افراد نیز شادتر از هر زمان دیگری به نظر خواهند رسید بنابراین نصب پرده هایی به رنگ قرمز در این فضا ایده ای بسیار جالب بوده و موجب می شود تا در آشپزخانه خود احساس بسیار مطلوبی داشته باشید.

استفاده از رنگ نارنجی در پرده اتاق نشیمن

یکی دیگر از رنگ هایی که انرژی زیادی را با خود به همراه دارد رنگ نارنجی می باشد. زمانی که از رنگ نارنجی در پرده استفاده شود تغییرات اعمال شده به سادگی مورد پذیرش قرار می گیرند و افرادی که در این فضا حضور دارند می توانند احساس راحتی نمایند.

اگر برای اتاق های خانه خود و یا نشیمن به دنبال رنگی مناسب هستید می توانید رنگ نارنجی را به کار بگیرید و محیطی سرشار از انرژی و حرارت را به وجود بیاورید. در آشپزخانه هم می توان از رنگ نارنجی استفاده کرد چرا که موجب می شود افراد با اشتهای بیشتری غذا خورده و تاثیر زیادی در هضم غذا دارد و باعث ایجاد احساس خوبی در افراد می شود.

اگر قصد استفاده از پرده هایی با رنگ با رنگ نارنجی را برای اتاق خواب خود دارید بهتر است از آن صرف نظر کرده و به سراغ گزینه های دیگری بروید. علت این توصیه این است که تحرک زیادی در پرده های نارنجی وجود دارد و این مساله می تواند موجب بروز اختلالاتی در خواب افراد شود.

به کار بردن پرده زرد در دکوراسیون

باید در محیط خانه خود فضایی را به وجود آورید که حس دوستی را به افراد القا کند؛ رنگ زردی که به نارنجی مایل است می تواند این حس را به وجود بیاورد. در مورد اتاق نشیمن خود می توانید پرده هایی به رنگ زرد استفاده نمائید و ارتباطی دوستانه را در این محیط به وجود بیاورید.

استفاده از پرده های سبز در اتاق خواب

برای داشتن فضایی ایده آل و پر از آرامش در اتاق خواب خود می توانید از پرده هایی به رنگ سبز استفاده نمائید. استفاده از این رنگ در اتاق خواب موجب می شود افراد خواب خوبی را داشته باشند. زمانی که از پرده هایی با رنگ سبز در اتاق خواب خود استفاده نمائید در واقع به بزرگتر دیده شدن آن کمک کرده اید.

رنگ سبز یکی از رنگ هایی است که تمام افراد می توانند از آن بهره مند شوند اما برخی از افراد هم هستند که چندان تمایلی به استفاده بیش از حد از آن ندارند. این افراد می توانند به مقدار کمی از این رنگ در اتاق خواب خود استفاده نمایند و جذابیت خاصی را برای اتاق خود به وجود بیاورند.

رنگ فیروزه ای و کاربرد آن در پرده

اگر بخواهید در دکوراسیون داخلی خانه خود هارمونی و هماهنگی مناسبی به وجود بیاورید می توانید از رنگ فیروزه ای کمک بگیرید. پرده ای که به رنگ فیروزه ای است می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب شما باشد تا پس از گذراندن یک روز طولانی قصد استراحت در آن را دارید.

متخصصان برای افرادی که دچار اضطراب و استرس هستند پیشنهاد می کند در محیط اطراف خود از رنگ آبی استفاده نمایند چرا که این رنگ در کاهش استرس و اضطراب تاثیر بسیار زیادی دارد. این رنگ می تواند کمک کند تا در قدرت تمرکز خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.در خصوص اتاق خواب و اتاق کار خود می توانید از پرده هایی استفاده کنید که تنی از رنگ آبی را با خود دارد. این بهترین گزینه برای محلی می باشد که قصد استراحت و کسب آرامش در آن را دارید.

به کار بردن رنگ بنفش در پرده

زمانی که پرده اتاق خود را با رنگ بنفش انتخاب می کنید در واقع اجازه می دهید تا نوری صورتی و کم رنگ به داخل اتاق شما وارد شود. این نور می تواند آرامش خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ اگر در اتاق خود از عناصر روشن استفاده کرده باشید پرده هایی که دارای رنگ بنفش است می تواند هماهنگی بیشتری را به وجود بیاورید. اتاقی که دارای پرده هایی به رنگ بنفش است می تواند انرژی و نشاط بیشتری را به شما بدهد و می تواند فضایی پر از احساس آرامش را ایجاد کند.

پرده هایی با ترکیب رنگی صورتی و بنفش

به کار بردن پرده هایی که به رنگ بنفش و صورتی هستند موجب می شود تا روابط خوبی برقرار شود. می توانید در اتاق خواب خود از پرده هایی با رنگ صورتی استفاده نمائید و حالت فانتزی و جالبی را به این بخش از خانه خود بدهید. اگر در دکوراسیون خانه خود از رنگ های پاستلی استفاده کرده اید می توانید پرده هایی با ترکیب رنگی بنفش و صورتی نیز استفاده کرده و فضایی دل انگیز را به وجود بیاورید.

به کار بردن پرده های قهوه ای در دکوراسیون خانه

افرادی که تمایل دارند خانه ای روشن و دل اگیز داشته باشند می توانند در خصوص پرده مناسب برای آن به سراغ رنگ قهوه ای که کمی هم روشن است بروند. استفاده از رنگ قهوه ای موجب می شود تا تمرکز افراد بیشتر شود و این یکی از نکات مثبت این قبیل پرده های به شمار می رود.

پیش از استفاده از رنگ قهوه ای در پرده بهتر است به تناسبی که با نور فضای داخلی دارد توجه نمائید چرا که عدم توجه به این ارتباط باعث می شود تا احساس خستگی کرده و اتاق و فضای مورد استفاده بیش از اندازه تاریک به نظر برسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *