#


اصول اولیه چیدمان یک خانه کوچک

چیدمان خانه های کوچک
29 می 2017 بدون نظر 1975 بازدید

اصول اولیه چیدمان یک خانه کوچک

اصول اولیه چیدمان یک خانه کوچک

به گزارش از من بپرس، خانه های کوچک به بخشی از فرهنگ جوامع امروز تبدیل شده اند. شهرهای بزرگ و وجود بازار کار منجر به هجوم نیروی کار به این شهرها شده است و بالطبع خانه هایی متناسب با این جمعیت به دغدغه طراحان تبدیل شده است.

شاید از خود بپرسید بهترین راه برای چیدمان دکوراسیون این خانه ها چیست؟ در حالی که کمبود فضا عملاً دست شما را برای طرح های مورد نظرتان بسته است.

در اینجا ما چهار روش را به شما پیشنهاد می کنیم تا بر اساس آن بتوانید منزل کوچکتان را به بهترین شکل بیارایید

 

دیوارهای خانه خود را به رنگ سیاه دربیاورید

استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان

استفاده از رنگ‌های تیره در چیدمان

سعی کنید رنگ‌ های روشن را کنار بگذارید. شاید بگویید رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. اما فعلاً از این کار دست بردارید. چون رنگ های تیره خانه شما را خاص تر و جذاب تر می کند.

برای چیدمانی با رنگ های سیاه بهتر است از چند تابلوی زیبا و دارای رنگ بندی متنوع استفاده کنید تا در تضاد با رنگ های تیره فضایی زیبا به خانه شما بدهد. به یاد داشته باشید بعضی اوقات زیبایی در تضاد است!!

این صرفاً یک پیشنهاد است، اما باور کنید آنهایی که این طراحی را تجربه کرده اند، به نتایجی باورنکردنی رسیده اند!!

 

از یک مبلمان بسیار بزرگ استفاده کنید

استفاده از یک مبلمان بزرگ

استفاده از یک مبلمان بزرگ

شاید باز هم بگویید مبلمان کوچک فضای کمتری را اشغال می کند و باعث می شود خانه بزرگ تر دیده شود. اما ما هم باز به شما می گوییم که دست به تجربه بزنید.

بنابراین در حالی که یک گوشه اتاق را با یک مبل بزرگ پر کرده اید، جاهای دیگر را خالی بگذارید. از کاناپه های چند بخشی استفاده کنید. این کاناپه ها به شما یان فرصت را می دهد تا هر بخش را در جایی که به نظر شما بهتر است، بگذارید.

وجود چنین کاناپه هایی باعث می شود که گوشه های اتاق و منزل کوچک شما دنج به نظر برسد. به یاد بیاورید که در بچگی همه عاشق نشستن کنار کمدها و یا بین بخاری و دیوار بودیم!!

 

تا می توانید از وسایل تزیینی استفاده کنید
استفاده از وسایل تزئینی کوچک

استفاده از وسایل تزئینی کوچک

 

چه کسی این را گفته که وسایل تزیینی فقط به درد خانه های بزرگ می خورند؟ آیا شما هم فکر می کنید که خانه های کوچک جایی برای استفاده از وسایل تزیینی زیاد ندارند؟ این وسایل خانه را از آنچه هست شلوغ تر نشان می دهند؟

پس بهتر است این تصورات را اندکی قلقلک بدهیم. بیایید با قانون ها بازی کنیم. مگر قوانین را وضع نمی کنند تا شکسته شوند؟ چرا شما یکی از این قانون شکنان نباشید؟!!

پس تا می توانید به در و دیوار خانه تان وسایل زیبا و کوچک نصب کنید. اما یادتان باشد در این کار هماهنگی را رعایت کنید. مثلاً اگر یک گردنبند از بومیان آفریقا را به بالای تخت خود آویزان می کنید، آن ورتر یک عدد از این مجسمه های آفریقایی نیز بگذارید.

بگذارید این وسایل آنهایی را که بار اول به اتاق یا خانه شما وارد می شوند به یک درک مشخص از سلیقه شما برسانند.

یا یک پیشنهاد دیگر؛ از رنگ های مکمل استفاده کنید. در اینجا زیاد به فکر ربط کاربردی وسایل نباشید. سعی کیند آنهایی را انتخاب کنید که به لحاظ رنگی هارمونی ایجاد می کنند. از رنگ های گرم برای اتاق خواب خود استفاده کنید و بعد وسایلی با رنگ های هماهنگ در اتاق بگذارید.

 

از وسایلی استفاده کنید که دو کاره یا چند کاره محسوب می شوند.
استفاده از وسایل دوکاره یا چندکاره

استفاده از وسایل دوکاره یا چندکاره

توجه داشته باشید که این پیشنهاد به صرفه هم هست. یعنی در عین حالی که به شما فرصت می دهد که یک چیدمان شیک و جذاب داشته باشید، باعث می شود از فضاها به بهترین شکل استفاده کنید.

چرا نباید یک تخت تاشو در اتاق خود بگذارید و بعد که تا شد جایش را به یک میز غذاخوری بدهد؟ ایده بدی نیست، نه؟

یک پیشنهاد دیگر اینکه سعی کنید از فرورفتگی ها نهایت استفاده را ببرید. در آنها یک صندلی، یک گلدان و هر چیز دیگری که به نظرتان مناسب است، بگذارید. ستون ها را طوری طراحی کنید که از آنها به عنوان کمد نیز استفاده کنید. یک گلدان بالای جا کفشی بگذارید. باور کنید منظره ای بهتر به کفش های خاک خورده می دهد!! فقط سعی کنید جا کفشی را طوری طراحی کنید که رد جای خود محکم بماند و با هر تکان و یا باز و بسته شدن در آن گلدان به پاییین سقوط نکند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *