#


اسرار طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد که از آن بی خبر هستید!

23 دسامبر 2017 بدون نظر 1061 بازدید

اسرار طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد که از آن بی خبر هستید!

اسرار طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد که از آن بی خبر هستید!

اگر به عنوان پدر و مادر منتظر به دنیا آمدن نوزاد خود هستید و برای استقبال از دلبند خود در حال فراهم کردن وسایل و لوازم لازم برای راحتی او هستید بهتر است این مطلب را با دقت بخوانید تا با ایده هایی که در خصوص چیدمان اتاق کودک وجود دارد بیشتر آشنا شوید. مسلما ساده نخواهد بود پیدا کردن وسایلی که بتواند نیازهای فرزند شما را در سال های اول فراهم کند.

لوازمی که برای دکوراسیون اتاق نوزاد انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی در شکوفایی استعدادهای او خواهد داشت. برای طراحی اتاق نوزاد نکات کلیدی و مهمی وجود دارد که اغلب افراد از آن ها اطلاعی ندارند ولی دانستن آن ها موجب می شود تا دکوراسیونی مدرن و جذاب را داشته و موجب ایجاد فضایی آرام و پر از لطافت برای نوزاد خود فراهم خواهید کرد.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق نوزاد

قبل از آن که برای اتاق نوزاد خود وسیله ای را انتخاب نمائید بهتر است رنگ مناسبی را برای اتاق او در نظر بگیرید. زمانی که رنگ را انتخاب می کنید جنسیت فرزند خود را در نظر بگیرید و اگر فرزندتان دختر است بهترین انتخاب رنگ های صورتی و گلبهی می باشد اما اگر فرزند پسری در راه دارید رنگ های آبی و خاکستی می تواند گزینه خوبی برای اتاق نوزاد شما به حساب بیاید.

دقت در انتخاب گهواره

زمانی که رنگ مناسبی را برای اتاق نوزاد خود انتخاب کردید وقت آن رسیده تا اقدام به خرید لوازم اتاق او نمائید. گهواره یکی از اولین چیزهایی است که باید در اولین مرحله انتخاب شود. با در نظر گرفتن رنگ غالبی که در اتاق نوزاد وجود دارد می توانید رنگ گهواره را نیز انتخاب کنید.

اما در صورتی که رنگ ملایمی را برای اتاق نوزاد به کار برده باشید بهتر است در مورد گهواره از رنگ های سفید و یا شیری کمک بگیرید. اگر بخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید از گهواره هایی استفاده نمائید که بخشی از آن باز شده و تبدیل به یک تخت خواب جذاب و مدرن می شود.

در اتاق هایی که برای نوزادان طراحی می کنید می توانید تم سفید را نیز به کار بگیرید اما باید توجه داشته باشید برای این رنگ اتاق بهتر است از رنگی که گرمای خاصی دارد و تضاد جالبی با رنگ اتاق دارد استفاده کنید. با این رنگ ها می توانید جلوه خوبی به اتاق نوزاد خود بدهید و در چیدمان وسایل نیز تناسب خوبی را به کار بگیرید.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب گهواره نوزاد باید در نظر بگیرید این است که بتوان آن را به راحتی تنظیم کرد و ارتفاع خوبی را انتخاب کرد. قابلیتی که برای تنظیم ارتفاع گهواره ها وجود دارد موجب می شود تا در موقعیت های مختلف بتوانید آن را برای فرزند خود تنظیم نموده و موجب استفاده راحت تری باشید.

امروزه اغلب گهواره های نوزادان دارای قابلیت تغییر ارتفاع می باشد و این مساله کار را برای انتخاب والدین آسان تر کرده است. برای اینکه آرامش بیشتری را به فرزندان خود وارد کنید می توانید چند اکسسوری متحرک را نیز بالای تخت خواب آن ها قرار دهید.

استفاده از صندلی ننویی مناسب در اتاق نوزاد

نوزاد تازه متولد شده از روزهای نخست زندگی خود تا چند سال پس از آن نیازمند است تا مادر را در بیشتر مواقع در کنار خود داشته باشد؛ به همین دلیل بهتر است تا یک صندلی ننویی در اتاق نوزاد قرار داده شود که پوف مناسبی هم در مقابل آن قرار گرفته است. با به کار بردن این پوف و صندلی مادر به راحتی می تواند موجبات آرامش فرزند خود را فراهم نماید. می توانید از چند شلف در کنار صندلی ننویی استفاده کنید تا کتاب های فرزند خود را در آن قرار دهید و فضایی کاملا زیبا و خارق العاده را برای کودک خود به وجود بیاورید.

ایجاد فضایی برای تعویض لباس و پوشک نوزاد

توجه به نیازهای اولیه نوزادان یکی از مهمترین مواردی است که باید توجه بسیار زیادی به آن کرد. یکی از نیازهای اساسی کودک به فضایی است که برای تعویض لباس و پوشک او اختصاص پیدا می کند. بهتر است این نکته را خوب به خاطر داشته باشید و بخشی از اتاق را به محلی برای تعویض پوشک و لباس نوزاد خود اختصاص دهید.

البته این فضا هر جایی از اتاق می تواند باشد؛ می توانید دراور مخصوص لباس های او را برای این کار انتخاب کنید و بر روی آن اقدام به تعویض نوزاد نمائید و یا میزی که به شلف شباهت دارد می تواند گزینه خوبی برای انجام این کار به شمار بیاید. در خصوص دکوراسیون اتاق نوزاد می توانید ایده های بسیار زیادی را انجام دهید که یکی از جالب ترین و جذاب ترین این ایده ها آویختن لباس های نوزاد به دیوارهای اتاق می باشد که دکوراسیون جذاب و جالبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

برای اینکه در اتاق نوزاد خود نقطه کانونی مناسبی را ایجاد کنید می توانی از رنگ جذابی نیز در اتاق نوزاد خود استفاده نمائید. البته به خاطر داشته باشید که رنگ انتخابی شما باید جنب و جوش زیادی را داشته باشد و بتواند طرحی زیبا و جذاب را برای اتاق نوزاد ایجاد نماید. زمانی که در فضای اتاق رنگ های پر جنب و جوش و جذاب زیاد باشد نوزاد به سمت آن ها جذب شده و این کار موجب می شود تا راحت تر بتوانید به رفع نیازها و کارهای او بپردازید.

دکوراسیون اتاق برای فرزندان دو قلو

اگر فرزندانی که چشم انتظار تولدشان هستید دوقلو می باشند باید اتاقی که درست می کنید مناسب هر دوی آن ها باشد. اگر فرزندان دوقلوی شما یک دختر و یک پسر است باید رنگ هوشمندانه ای را انتخاب نمائید تا مناسب هر دو نوزاد بوده و تناسب خوبی نیز داشته باشد. در خصوص دیزاینی هم که برای اتاق نوزاد تعیین می کنید باید از طرح های قرینه استفاده نمائید تا هر دو کودک بتوانند به خوبی از شرایط موجود در اتاق خواب استفاده نمایند.

استفاده از نور پردازی مناسب در دکوراسیون اتاق نوزاد

در خصوص اتاق نوزاد خود بهتر است از نورپردازی ملایمی استفاده نمائید تا بتوانید یک فضای آرامش بخش و مناسبی را برای کودک به وجود بیاورید. نور ملایم موجب می شود تا اتاق کودک به طرز جالبی رمانتیک دیده شود و در صورت استفاده از پرده ای حریر در این اتاق می توان فضای آرامش بخشی را برای نوزاد به وجود آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *