#


چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

پذیرایی مستطیل شکل
13 آوریل 2019 بدون نظر 3701 بازدید

چگونگی قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید. همه ی افراد انتظار دارند که محیط خانه یشان از نظر زیبایی سر آمد باشد. در بعضی از مواقع وجود یک فضا با شرایط خاص می تواند عملکرد و بروز خلاقیت را به چالش بکشد. مثلا در مواقعی که یک ستون در قسمت پذیرایی و دقیقا در وسط خانه قرار می گیرد، چیدمان بسیار سخت می شود و یا در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد از دیگر نمونه های چالش های سخت است.

پذیرایی مستطیل شکل

مواردی که در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل تاثیر گذار است :

هنگامی که صحبت از محدودیت ها در هنگام چیدمان پذیرایی های مستطیل شکل می شود، منظور بیشتر بودن طول فضای مد نظر نسبت به عرض آن است. اولین پیشنهادی که در مورد این گونه پذیرایی ها می توان داد این است که پذیرایی را به دو بخش تقسیم کنیم. با این کار ما دو بخش مربع شکل داریم که در یک بخش میز ناهار خوری و در بخش دیگر ست مبل را می توان قرار داد. قرار گیری مبل ها در این حالت به شکل مربع است که برای قرار گیری تلویزیون هم جای مناسب به وجود می آید.

پذیرایی مستطیل شکل

حالت دومی که برای قرار گیری مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل وجود دارد، ایجاد یک نقطه توجه در پذیرایی است که این نقطه ی توجه می تواند تلویزیون باشد. اگر یک وسیله را کانون توجه قرار می دهیم، چیدمان مبلمان تحت تاثیر آن به شکل مستطیل دور وسیله مد نظر قرار می گیرند. اگر در پذیرایی منزلتان فضای خالی وجود دارد که برای فرم دادن به شکل مستطیل کمبود وسیله قرار دارد، می توانید از مبل های تک نفره، میز و یا وسایل تزئینی برای به وجود آوردن این فضا استفاده کنید.

پذیرایی مستطیل شکل

برای انتخاب یک وسیله به عنوان نقطه ی توجه در پذیرایی های مستطیل شکل بهتر است تلویزیون انتخاب شود مثلا در محیط هایی که شومینه هم در فضای پذیرایی وجود دارد در بین دو گزینه تلویزیون و شومینه بهتر است که شومینه در حالت گزینه فرعی قرار گیرد.

نحوه چیدمان سوم برای پذیرایی های مستطیل شکل و به خصوص کوچک، به گونه ای است که انتخاب ست مبلمان 9 نفره کار بسیار اشتباهی است زیرا قدرت عمل و رفت و آمد را بسیار سخت می کند. پس بهتر است ست های 7 نفره و یا بهتر از آن 5 نفره انتخاب شود، که در حالت 5 نفره یک کاناپه و دو مبل تک نفره قرار گیرند و در 7 نفره یک کاناپه به این ست اضافه می شود.

پذیرایی مستطیل شکل

اگر شما با یک پذیرایی مستطیل شکل بزرگ طرف هستید، آزادی عمل در این حالت بسیار زیاد است به گونه ای که در ابتدا می توانید یک نقطه ی کانونی در پذیرایی انتخاب کنید و همه ی وسایل را طبق آن به دور آن نقطه ی کانونی قرار دهید. بعد از این حرکت می توانید اگر در گوشه ها فضای خالی احساس کردید بواسطه ی وسایل تزئینی آن فضاها را پر کنید.

پذیرایی مستطیل شکل

مناسب ترین انتخاب برای قرار گیری مبلمان 7 نفره در پذیرایی مستطیل شکل قرار دادن کاناپه ها به شکل ال است و یا این که برای خرید مبل، اقدام به خرید مبلمانی کنید که کاناپه های آن به شکل ال طراحی شده باشند و در کنار آن ها مبل های تک نفره قرار گیرند. راحت ترین راه برای چیدمان مبلمان برای اشخاصی که می خواهند در مورد چیدمان خیلی وقت نگذارند، انتخاب مبل ال است.

پذیرایی مستطیل شکل

اگر علاقه مند به چیدمان گرد هستید، باید گفته شود که پذیرایی مستطیل شکل اصلا مناسب این کار نیست و فضای پرت زیادی را باقی می گذارد. مخصوصا اگر فضای مد نظر کوچک باشد. در این مطلب سعی بر آن شده تا اگر پذیرایی مستطیل شکل دارید اطلاعاتی در خصوص داده شود تا برای داشتن محیط زندگی بهتر کمک کننده باشد ولی در انتها سلیقه ی شخصی است که حاکم بر این اطلاعات است.

پذیرایی مستطیل شکل

در نهایت شما هستید که مطابق میل شخصی یتان و وسایلی که در اختیار دارید باید بهترین راه را برای چیدمان فضای منزلتان انتخاب کنید. ولی مساله ای که بسیار اهمیت دارد گاهی تغییر یک وسیله، اعم از یک مبل تک نفره در شکل ظاهری و فضای بازی که در خانه به وجود می آورد بسیا تاثیر گذار خواهد بود. این تاثیرات در پذیرایی های مستطیل شکل و کوچک بیشتر هم نمایان خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *