#


نحوه چیدمان مبلمان و الویت بندی

دکوراسیون داخلی مبلمان
14 فوریه 2017 يك نظر 2263 بازدید

نحوه چیدمان مبلمان و الویت بندی

نحوه چیدمان مبلمان

همیشه اول بزرگ تریم تکه مبلمان را در جای مورد نظر قرار دهید.مثل کاناپه پذیرایی یا تخت در اتاق خواب.غالبا جایگاه این قطعات روبروی نقطه کانونی است.برای تسهیل گفتگو بین افراد صندلی های رو به روی هم نباید بیشتر از2.5متر بایکدیگر فاصله داشته باشند.اگر اتاقتان خیلی کوچک است از قرار دادن همه اجزا مبلمانتان جلوی دیوارها خودداری کنید و می توانید مطلب چیدمان مبلمان در اتاق های نشیمن کوچک را بخوانید.

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

به این نکته توجه کنید که از فضای این اتاق برای چه کارهایی می خواهید استفاده کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده ای خواهندکرد.با این کار نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.چیدمان متقارن مبلمان فضایی رسمی را منزل ایجاد می کند.

تقارن در چیدمان

برای اطاقهای رسمی همواره تقارن جوابگو است.چیدمان نامتقارن به فضا حس و حال غیر رسمی بودن می دهد.ازقرار دادن مبلمان های بزرگ و دست پاگیر در ورودی ها خودداری کنید.

شلوغی و تجمع در چیدمان

سعی کنید مسیرهای ورودی را خیلی شلوغ نکنید.از قرار دادن مبلمان های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی ها خودداری کنید.حداقل و حداکثر فاصله از ورودی ها باید حدود60تا120 سانتی متر باشد.سعی کنید تجمع وسایل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن زیرا تجمع وسایل در وسط اتاق باعث تبدیل آن فضا به دو نشیمن کوچک می شود درحالیکه اگر وسایل را دورتا دور بچینید یک فضای نشیمن بزرگ خواهید داشت.برای چشم نواز کردن فضا از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید.

تنوع در چیدمان

برای چشم نواز کردن فضا از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید.تعادل را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شئ بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید.از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *