#


دکوراسیون داخلی مغازه

دکوراسیون- داخلی-مغازه
15 اکتبر 2018 بدون نظر 4149 بازدید

دکوراسیون داخلی مغازه

از مواردی که در هنگام دکور یک مغازه باید به آن  ها توجه کرد در نظر گرفتن محصولی که در آن مغازه قرار است نمایش داده شود و به نسبت آن طراحی فضای مورد نظر، رنگ متناسب با آن، نسبت نور محیط و ……است. فضای طراحی شده باید برای مشتریان جذاب و حامل احساس آرامش باشد. توصیه ی ما در هر زمینه ای از طراحی و دکوراسیون داخلی این است که سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد شروع به طراحی کنید.
قبل از شروع هر کاری همه چیز را در ذهن خود تصور کنید حتی جزئیات، تصویر بهتری از کاری که می خواهید انجام دهید به شما می دهد.

 

1. رنگ و بافت

انتخاب درست رنگ و بافت در دکوراسیون داخل مغازه ها و فروشگاه ها به عرضه ی خوب کالای شما کمک می کند. پوششی که شما برای دیوارها و کف انتخاب می کنید مورد توجه است زیرا باید بدانید که دوست دارید توجه مشتری را در هنگام ورود به کدام قسمت از مغازه جلب کنید.

 

2. نور

استفاده از نور متمرکز بر روی کالاها باعث جلب توجه مشتری به آن سمت می شود. تامین نور کافی به مشتری احساس امنیت برای وارد شدن به داخل مغازه را می دهد. امروزه طراحی که عموما در بسیاری از مغازه ها دیده می شود نور مخفی در سقف ها و قفسه ها ست که زیبایی خاصی به محیط می دهد.

 

3. مبلمان

انواع مختلفی از مبلمان با طراحی های متفاوت وجود دارد، اینکه چه استفاده ای از آن ها مد نظر شماست مهم است. راحتی مشتری بر روی مبلمان انتخابی بسیار مهم است. شما می توانید فروشگاه خود را به یک گالری زیبا تبدیل کنید تا توجه مشتری را بیشتر به خود جذب کنید. اگر بتوانید شرایطی را برای مشتریان محیا کنید که خودشان به کالاها دسترسی داشته باشند و از شما برای دیدن جنس مورد نظرشان کمک نخواهند حق انتخاب بیشتری را به مشتری می دهد.

 

 

فروشگاهی در هلند

 

نمونه های موفق و خلاقانه ای که در این زمینه می توان به آن ها اشاره کرد :
مغازه ای در آمستردام هلند که با ایده ی خلاقانه ای جلوه بصری جالبی را بوجود آورده است. طراح یک فضای خالی کاملا سفید را اول در نظر گرفته و بعد با قرار دادن صفحاتی به رنگ سفید و مشکی فضای سه بعدی جالبی را بوجود آورده است. با این کار فضای لازم برای قرار دادن کالاهای مورد عرضه را فراهم کرد. صفحات از کف و سقف آویزان شده اند. حرکت در این فروشگاه در مسیر رفت و برگشت هر کدام یک تجربه متفاوتی را به ناظر می دهند. خریدار در هنگام ورود فقط صفحه های سفید رنگ را می بیند و در هنگام خروج تنوع کالاهای عرضه شده را می بیند.

 

فروشگاهی در چین

نمونه ی دیگر فروشگاهی واقع در کشور چین است. مساحت این فروشگاه 32 مترمربع ست. طراحی شده در سال 2016
طراح سعی کرده در سقف یک ابر طلایی بوسیله قاب های فلزی ایجاد کند. جعبه هایی که در هوا معلق هستند مخصوص ارائه جواهرات مارک دار طراحی شده اند که با ارتفاع های مختلفی در فضا وجود دارند و باعث ایجاد تنوع فضایی برای بازدیدکنندگان می شوند. برای اتصال این جعبه ها به سقف از لوله هایی با قطر 13 میلی متر استفاده شده است. میله های طلایی متصل به جعبه های شفاف مسیر حرکتی بازدید کنندگان را مشخص می کنند. قرار گرفتن در این فروشگاه تجربه ی محیطی خارق العاده ای را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد.

 

 

 

فروشگاهی در هندوستان

مورد بعدی، فروشگاه عینک در دهلی هندوستان هستش. ایده ای جالب که توجه هر رهگذری رو به خودش جلب می کنه. این پروژه در پایتخت هندوستان و در سازه ای که 40 ساله است تکامل پیدا کرده.
فضا در این پروژه به 4 قسمت تقسیم شده که هر فضا کاربرد مجزایی دارد. یکی برای نمایش محصولات و فروش، دیگری برای پرو و تست، اتاق مدیریتی و سنجش بینایی طراحی شده. تعریف فضایی مشخص باعث جایگذاری مناسب وسایل شده است. استفاده از آرگ های متناسب با معماری بومی هندوستان شخصیت ویژه ای به فروشگاه طراحی شده داده است که باعث احساس تعامل بیشتر افراد با محیط می شود. طراحی فانتزی نما بسیار قابل توجه است و یک چشم انداز معماری متفاوتی را ارائه می کند.
رنگ کرم و طلایی که در دکوراسیون داخلی این مغازه استفاده شده سبک کلاسیک را القا می کند. این ترکیب رنگی برای دکوراسیون داخلی مغازه ها بسیار زیباست.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *