طرز تهیه کیک برنج مخلوط

وقتی یک مهمانی مفصل و رسمی دارید بد نیست در کنار بقیه قاطی پلوها یک پلوی قالبی هم بپزید. این پلو که کیک برنج مخلوط نام دارد، ظاهری شبیه کیک دارد و میز و یا سفره شما را متفاوت می­کند.

مواد لازم کیک برنج مخلوط

۵۰۰ گرم آرد ۵۰۰ گرم فیله یا سینه مرغ
۱ ق­م بیکینگ­پودر ادویه پلویی و نمک و فلفل و زردچوبه
پیمانه ماست سفت به میزان لازم
۴ عد تخم مرغ ۴پیمانه برنج
۳ ق­س زعفران دم کرده ۲۵۰ گرم قارچ
۱ پیمانه آب مرغ ۱ قوطی (۲۰۰ گرم) نخود فرنگی
کنجد، بادام یا پسته به میزان لازم ۳-۲ ق­س پیازداغ طلایی
  پیمانه کره ۱حبه سیر (در صورت تمایل)
۱ عدد زرده تخم­مرغ ۲ ق­س رب گوجه­فرنگی

مراحل پخت کیک

در تابه ای پیازداغ طلایی را با کره مخلوط کنید . زردچوبه و سیر خوردشده را به آن اضافه کنید. قارچ­ها را ورقه­ورقه کرده . به تابه اضافه کنید. شعله را زیاد کنید .تا آب قارچ­ها سریع تبخیر شود . رنگ سفید قارچ تغییر نکند و له نشود.

بعد از اینکه آب قارچ گرفته شد. رب گوجه­فرنگی، زعفران و نخود سبز را هم اضافه کنید .مرغ­ها را به صورت خلالی برش دهید. سپس آن­ها را هم به تابه افزوده . با حرارت ملایم تفت دهید .تا جایی که مواد بدون آب شود. حالا حرارت را خاموش کنید.

برنج را به روش معمول بجوشانید . آبکش کنید. حالا سراغ آماده کردن خمیر بروید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید. ظرف گود تقریبا بزرگی را بردارید . تخم­ مرغ ها را در آن بشکنید. نمک، فلفل و زردچوبه هم بریزید . با چنگال آن­ها را هم بزنید. سپس ماست سفت و آب مرغ و کمی ادویه به آن اضافه کنید. کره را در ظرفی کوچک روی حرارت ملایم آب کنید. حرارتش را که ازدست داد آن را هم به مواد تخم­مرغی اضافه کنید. حالا آرد را کم­کم به این مواد اضافه کرده و هم بزنید. به اندازه­ای آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.

طرز تهیه کیک برنج

سطح صافی را آرد پاشیده . خمیر را با وردنه پهن کنید . قالب موردنظر را چرب کنید. خمیر را کمی بزرگتر از قالب باز کنید. آن را در قالب انداخته و خمیر را به دیواره و کف قالب بچسبانید. سپس به تناوب مقداری برنج، مقداری از مایه آماده شده و کمی ادویه پلویی را در آن ریخته و سپس اضافه­های خمیر را روی برنج مخلوط برگردانید.

یک زرده تخم­ مرغ را با زعفران مخلوط کرده . با قلم­موی مخصوص آشپزی روی لایه آخر خمیر بمالید . روی همه سطح کنجد یا مغز دلخواه بپاشید. فر را با ۱۸۰ درجه سانتی­گراد روشن کرده . کمی صبر کنید گرم شود. قالب را به مدت ۳۵ دقیقه در طبقه وسط قرار دهید. بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورده، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس کیک را از قالب بیرون آورید.

از من بپرس 5

Share
Published by
از من بپرس 5

Recent Posts

جوجه چینی

  جوجه چینی با سس هزار جزیره 1/4 پیمانه شیر3 عدد تخم مرغ100 گرم آرد…

5 سال ago

چلو کباب

  چلو کباب و دستورالعمل تهیه آن 1 کیلو برنج200 گرم کره600 گرم گوشت گوساله600…

5 سال ago

کرپ گوشت چرخ کرده

  کرپ گوشت چرخ کرده و طرز تهیه 2 پیمانه آرد 2 پیمانه شیر4 عدد…

5 سال ago

عدس پلو با گوشت

  عدس پلو با گوشت و دستور العمل پخت آن 1 کیلو گرم برنج500 گرم…

5 سال ago

کتلت سبزیجات

  کتلت سبزیجات و دستور پخت 2 عدد سیب زمینی1 عدد پیاز4 ساقه کرفس1 عدد…

5 سال ago

توپ های پنیری

  توپ های پنیری و طرز پخت آن 500 گرم پنیر فتا (پنیر صبحانه)100 گرم…

5 سال ago