طرز تهیه ماکارونی با والک و قارچ

یکی از رایج­ترین غذاهایی که با والک درست می­شود. والک­ پلو است. ولی آیا شما  تابه ­حال ماکارونی را با این سبزی کوهی امتحان کرده­اید. به شما قول می­دهیم اگر طعم و مزه والک را دوست داشته باشید. حتما طعم این ماکارونی را هم پسند خواهید کرد. ماکارونی با والک و قارچ برای افرادی که رژیم گیاه­خواری دارند. غذای فوق­العاده­ای است.

مواد لازم ماکارونی

مواد لازم برای ۸ نفر:  
۵۰۰ ماکارونی مدل­دار ۱ عدد پیاز بزرگ
۳۰۰ گرم والک ۲ ق­س رب گوجه­فرنگی
۲۵۰ گرم قارچ نمک به مقدرا لازم
 ق­س ادویه کاری  

 

مراحل پخت

ابتدا والک­ها را پاک کنید و بشویید. اگر برگ­های والک کوچک است. نیازی به خردکردن آن نیست. سپس با توجه به اینکه والک معمولا طعم تلخ خاصی دارد . این طعم برای بسیاری خوشایند نیست. بنابراین برای رفع آن، ابتدا قابلمه­ای را آب کرده. بگذارید روی شعله اجاق­گاز به جوش آید. پس از آن والک­ها را داخل آب بریزید . بگذارید پنج دقیقه بجوشد.سپس در سبدی آب­کشی کنید. مقداری هم آب روی آن بریزید. تا تلخی موجود در آب آن از میان برود.

قارچ را نیز بشویید . به قطعات متوسط خرد کنید. البته اگر قارچ­ها ریز هستند. آن­ها را زیاد خرد نکنید. پیاز را هم پوست کنده.به صورت خلالی خرد کنید.

تابه­ای آماده کرده. پس از ریختن روغن.پیاز را درآن سرخ کنید .بعد آن را در ظرف دیگری بریزید . قارچ را در روغن تفت دهید. والک را نیز در تابه دیگری سرخ کنید . در پایان، این سه ماده سرخ­شده .را باهم مخلوط کنید. این مایه ماکارونی است. برای طعم­دارشدن این مایه رب ، نمک و ادویه کاری را نیز بریزید. حالا نصف لیوان آب اضافه کنید . کمی حرارات دهید تا آب بجوشد.

حالا تابه دیگری آماده کنید.و برای ته­دیگ نان یا سیب ­زمینی بگذارید. سپس ماکارونی را که به روش معمول جوشانده و آب­کش کرده­ اید .به همراه مایه به صورت لایه­ لایه بریزید . بعد مثل همیشه دم کنید.

از من بپرس 5

Share
Published by
از من بپرس 5

Recent Posts

جوجه چینی

  جوجه چینی با سس هزار جزیره 1/4 پیمانه شیر3 عدد تخم مرغ100 گرم آرد…

5 سال ago

چلو کباب

  چلو کباب و دستورالعمل تهیه آن 1 کیلو برنج200 گرم کره600 گرم گوشت گوساله600…

5 سال ago

کرپ گوشت چرخ کرده

  کرپ گوشت چرخ کرده و طرز تهیه 2 پیمانه آرد 2 پیمانه شیر4 عدد…

5 سال ago

عدس پلو با گوشت

  عدس پلو با گوشت و دستور العمل پخت آن 1 کیلو گرم برنج500 گرم…

5 سال ago

کتلت سبزیجات

  کتلت سبزیجات و دستور پخت 2 عدد سیب زمینی1 عدد پیاز4 ساقه کرفس1 عدد…

5 سال ago

توپ های پنیری

  توپ های پنیری و طرز پخت آن 500 گرم پنیر فتا (پنیر صبحانه)100 گرم…

5 سال ago