#

4 سپتامبر 2018 بدون نظر 981 بازدید

اطلاعاتی در مورد استکهلم

پایتخت کشور سوئد استکهلم می باشد که بزرگ ترین شهر این کشور نیز هست. جمعیت این کشور به علاوه حومه آن ۲٫۰۲۵٫۷۵۱نفر می باشند. قسمتی از محدوده این شهر در سودرمان لاند و قسمتی دیگر در اوپلاند قرار دارد. مساحت شهر استکلهم ۱۸۸کیلومتر مربع می باشد. این شهر بنا شده بر روی ۱۴جزیره است که با پل به همدیگر وصل شده اند. استکهلم و حومه ی آن دارای ۲۴۰۰۰جزیره می باشد. در شهر استکهلم به خاطر آب راه هایی که وجود دارد آن را به نام ونیز شما نام گذاری کرده اند. این شهر در تابستان دارای ۱۸ساعت روز و در اواخر پاییز ۶ساعت روز دارند. سال۲۰۰۳ هفتصد و پنجاهمین سالی بود که این شهر به وجود آمده است.

با اینکه شهر استکهلم تقریبا نوساز است ولی از قرن هفدهم طرح های شهر سازی بر روی این شهر به وجود آمده است و در این روزها یکی از شهرهایی است که به مقیاس گسترده ای طرح ریزی شده است. محله هایی که در استکهلم قرار دارند در امتداد خط مترو می باشند و به طور زنجیر وار در پیرامون ایستگاه ها تشکیل شده اند. حتی تشکیلاتی که در داخل این شهر وجود دارد به مترو وابسته است. اکثر محلات از زیبایی خاصی برخوردارند و در جنگل قرار گرفته اند و دارای صخره نیز می باشند و یا اینکه در سواحل دریاها و یا دریاچه ها قرار گرفته اند. از جمله این محلات عبارتند از: هسلبی اشتراند، تایپولا و فارستا اشتراند.

خرید در استکهلم

با اینکه سطح زندگی در سوند نسبت به کشورهای دیگر اروپا بالا می باشد ولی یک توریست می تواند با قیمت های مناسب وسایل و محصولات جالبی را در این کشور خریداری کند. بیشترین کالاهای سوئدی که در بین بیشتر توریست ها طرفدار بیشتری دارد کریستال ها و شیشه هایی هستند که کشور سوئد آن را تولید می کند. اگر به بعضی از فروشگاه هایی بروید که محصولات کریستالی و شیشه ای در آن وجود داشته باشد می توانید برای ساعت ها محو تماشای طراحی های زیبا و جالب آن بشوید. این محصولات برای توریست ها و جهانگردان های خارجی مانند ایرانیان و آمریکایی ها قیمت بسیار مناسبی دارد ولی اروپایی ها چون باید مالیات آن را پرداخت کنند مجبورند که آن ها را کمی گران تر بخرند.

یکی دیگر از کالاهایی که می توانید با قیمت ارزان تر در این کشور خریداری کنید وسایل برقی منزل و محصولات الکترونیکی می باشد که به خاطر رقابت هایی که بین فروشگاه های لوازم برقی در این کشور و مخصوصا شهرهای بزرگ است بسیار ارزان تر می باشند. اگر می خواهید وسایل برقی و یا محصولات الکترونیکی را برای خانه تان خریداری کنید به شما توصیه می کنیم که برای خرید آن ها به فروشگاه های استکهلم و شهرهای دیگر این کشور نروید. برای خریداری این لوازم باید به فروشگاه های بزرگی که در خارج از شهر قرار دارند مراجعه بفرمایید.

وسایل دیگری که توریست ها می توانند آن را از این کشور خریداری کنند عبارتند از: رومیزی های دستبافت، چینی آلات، انواع عتیقه جات، وسایل ورزشی، دستمال های مختلف سفره و قهوه خوری.در مناطق مرکزی شهر استکهلم و مخصوصا بین میدان هو تا  بخش قدیمی استکهلم و در خیابان های ملکه و خیابان شاه، خیابان بندر و خیابان کتاب خانهفروشگاه های بزرگی قرار دارند. ولی اگر به پاساژهای بزرگ سرپوشیده ی این شهر و خارج از آن بروید می توانید محصولات را با قیمت های مناسب تر و بهتری خریداری کنید. مهم ترین و معروف ترین پاساژ هایی که در این شهر وجود دارند عبارتند از:  Sturegallerian، Gallerian، PUB، Åhlens  و . NK این پنج مرکز خرید در شهر استکهلم قرار گرفته اند. این فروشگاه ها در هفته ۶روز باز هستند و می توانید تمام محصولات و کالاهایی که مد نظرتان است را خریداری کنید. این فروشگاه ها در روزهای تعطیل ساعت کاری شان کم می شود.

دیدنی های استکهلم

سالن کروی استکهلم

سالن کروی که در استکهلم قرار دارد یکی از بزرگ ترین سالن هایی است که در کل دنیا وجود ندارد. یکی از مواردی که در این سالن ها اجرا می شود کنسرت موسیقی می باشد. این بنا یکی از برگترین ساختمان های کروی است که ساخت و تولید آن حدود ۲ونیم سال طول کشید. در زبان سوئدی این کلمات را گلوبن و یا کروی می شناسند. این بنا به شکل توپ گلف می باشد که قطر آن به ۱۱۰متر و ارتفاع داخلی اش ۸۵ متر می باشد.

پارک تفریحی گرونالوند

این پارک به شکلی زیبا در کنار آب به وجو دآمده است و برای تفریح و فعالیت های گوناگون از ماشین های عظیم الثه ای استفاده شده است و رستوران های گوناگونی با انواع غذاها در این پارک وجود دارد. همچنین خوانندگان داخلی و خارجی برای برپایی کنسرت های متعدد در هوای فرح بخش بهار و تابستان شهر استکهلم به این پارک می آیند و برای مردم اجرا می کنند. در زبان سوئدی که واستن (Kvasten) به معنای جارو و یا جاروی جادو گران می باشد و این نام را بر روی قطار صعود و فرود این پارک قرار داده اند. بسیاری از افراد با سوار شدن این جارو احساس می کنند که بر روی جاروی جادوگران نشسته اند.

فریت فال تیلت یکی از ماشین های تفریحی پر طرفداری است که در پارک تفریحی گرونالوند وجود دارد. این ماشین پرطرفدار یکی از مرتفع ترین سقوط های آزاد را در سطح جهانی در اختیار علاقه مندان گذاشته است. البته این را بگوییم که برای سوار شدن آن باید دل و جرات داشته باشید. ارتفاع فریت فال تیلت ۸۰ متر استو اگر زیر پای تان را خالی کنند در عرض چند ثانیه با سرعت ۱۱۰ کیلومتر به پایین پرت می شوید. شما با خرید یک دستبند سواری که مبلغ آن ۲۸۰ کرون می باشد می توتنید یک روز کامل را با هر توان و حالی که دارید از کلیه امکانات این پارک تفریحی استفاده کنید. ماشین های بازی این پارک جزو جذاب ترین بازی های این پارک می باشند. این پارک دارای یک فضای دیگر می باشد که به نام خانه ارواح است و وارد شدن به این فضا شما را مجاب می کند که به غیر از مبلغ ورودی و دستبند سواری که دارید مبلغ ۴۰ کرون دیگر نیز پرداخت نمایید.

کاز مونوا

به شما پیشنهاد می کنیم که وقتی برای دیدن استکهلم آمدید حتما به سالن های سینمایی کازمونوا سر بزنید. این سالن سینمایی که در استکهلم واقع شده است تنها سالن سینمایی IMAX  در کشور سوئد می باشد که می تواند بزرگ ترین اندازه فیلم در جهان را به نمایش بگذارد که این فیلم بر روی یک پرده نمایش عظیم الجثه ای نشان داده می شود که طراحی اش مانند یک گنبد است و وسعت این پرده ۷۶۰ متر مربع می باشد. این پرده سینمایی عظیم الجثه به جز این که ۷۶۰ متر وسعت دارد ارتفاع آن ۱۱ متر و قطرش ۲۳ متر می باشد و به موزه تاریخی استکهلم تعلق دارد. در سالن سینمایی کازمونوا فیلم های گوناگونی در زمینه علمی و طبیعی به شکل با شکوه و چشم گیری پخش می شود. فیلم هایی که در کازمونوا نشان داده می شود بسیار متفاوت است و هر از چند گاهی فیلم های علمی جدیدی به آن اضافه می شود. هزینه هایی که برای تهیه این فیلم ها می شود بسیار زیاد می باشد و این فیلم ها مناسب این پرده گنبدی عظیم است و باید زمان زیادی را برای آن گذاشت. بعضی از فیلم هایی که در این سالن سینمایی نمایش گذاشته می شود فیلم های سه بعدی می باشد.

اسکانسن

یکی از موزه های فول کلوریک بسیار جالبی که در شهر استکهلم قرار دارد اسکانسن می باشد که این موزه در فضای باز قرار گرفته است. در این موزه می توانید از بناها و کارگاه های مختلف دوران قدیم، کلیساهای چوبی، خانه های دهقانان قدیم سوئد و آسیاب های بادی دیدن کنید. باغ وحش، تراریوم و آکواریوم هایی که در این موزه قرار دارند برای بزرگ سالان و کودکان بسیار جالب و جذاب می باشد. بزرگ ترین جانور پستانداری که در بین جانوران سوئد وجود دارد گوزن شمالی می باشد که به آن پادشاه جنگل گفته می شود و می توانید آن را در باغ وحش مشاهده کنید.

یک پارک بسیار بزرگ قسمتی از اسکانسن را در بر گرفته است که علاوه بر این که می توانید از طبیعت پارک لذت ببرید به شما این امکان را می دهد که در مناسبت های مختلف برای تماشای رقص های ملی و دسته جمعی سوئد به این پارک بیایید و در آن ها شرکت کنید. فاصله اسکانسن تا مرکز استکهلم فقط چند دقیقه است و بر روی بلندی هایی با منظره زیبا و چشم گیر از پایتخت قرار گرفته است. در سال ۱۸۹۱ میلادی اسکانسن به عنوان اولین موزه جهان که در فضای باز قرار گرفته بود درهای خود را بر روی تمام افراد باز کرد. در آن زمان مانند الان درهای اسکانسن در همه فصل ها باز بوده است. تعدادی کافه، دکه های اغذیه فروشی و رستوران در اسکانسن قرار دارد. همچنین می توانید از فضای بسیار سبز اسکانسن برای پیک نیک خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *