#


با تغذیه مناسب برخی از مشکلات مو را برطرف نمایید

25 مارس 2018 بدون نظر 1115 بازدید

با تغذیه مناسب برخی از مشکلات مو را برطرف نمایید

کدام یک از مشکلات مو با تغذیه از بین می روند؟

در این روزها استفاده از رژیم های غذایی جهت مقابله با بیماری ها هواداران بسیاری پیدا کرده است. طرفداران این راه حل عقیده ی بسیار آسانی دارند: ما همان چیزی هستیم که از آن تغذیه می کنیم. بدن انسان مثل یک وسیله ی نقلیه ی روشن بوده و سوخت آن مشخص کننده ی کیفیت عملکرد آن می باشد.

مکمل های غیرطبیعی می توانند مفید باشند ولی توانایی این را ندارند که مشکلاتی را حل نمایند و با یک رژیم مغذی و سرشار از ویتامین رفع می شوند. بر اساس گفته های متخصصان تغذیه آن ها دراکثر اوقات توانایی این را دارند با بررسی موهای یک فرد به کیفیت رژیم غذایی او پی ببرند. کدری، نازکی و شکنندگی موها می توانند نشانه ی کم و کاستی در تغذیه باشند. ولی راه حل این مشکلات چه می باشد؟ در این جا به راه حل هایی می پردازیم که می توان مشکلات موها را به صورت مستقیم از راه مصرف مواد غذایی رفع نمود.

۱- نازکی موها

نازکی موها مهم ترین مشکلی می باشد که افراد با بالا رفتن سن تجربه می کنند. این جریان قسمتی از روند طبیعی بالا رفتن سن می باشد، ولی شیوه هایی وجود دارد که می توانید از سرعت پیشروی این مشکل کم کنید. ما روزانه به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ رشته مو از دست می دهیم. بدن برای جایگزینی این موها به مقدار بسیاری پروتئین نیاز دارد که واحد سازنده ی موها است. ولی چگونه می توانیم پروتئین بیشتری از طریق رژیم غذایی مان دریافت کنیم؟ جوجه مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و غذاهای دریایی از منابع پروتئین می باشند. اگر گیاه خوار می باشید می توانید از نخود، عدس و مغزها و غلاتی مانند بادام، تخم آفتابگردان و شاهدانه استفاده نمایید.

۲- کدری موها

موهای تان برای محفوظ نگه داشتن درخشش طبیعی اش به چربی های سالمی که در مواد غذایی ای وجود دارد نیاز دارد که دارای روغن های طبیعی می باشند. ولی بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ کدام می باشند؟ ماهی قزل آلا و سایر غذاهای دریایی. امگا ۳ علاوه بر این که ماده ای ضروری برای سلامت موها می باشد، بلکه برای سلامت قلب نیز فایده زیادی دارد. پزشکان حداقل دو بار در هفته استفاده از ماهی را برای بزرگسالان توصیه می کنند.

۳- پوسته ریزی کف سر

زینک نوعی ماده ی معدنی می باشد که نقش مهمی در کارکردهای گوناگون بدن مانند سلامت عصبی آن دارد. ولی زینک چه فایده ای برای موها دارد؟ این ماده برای پیشگیری از پوسته ریزی کف سر اهمیت زیادی دارد. دانه های کدو حلوایی، ماست، گوشت گاو و مرغ جزو مواد غذایی هستند که دارای زینک می باشند.

۴- سفیدی پیش از موعد موها

با این که ژنتیک عمده ترین دلیل سفیدی پیش از موعد موها به حساب می آید، ولی کمبود ویتامین B12 نیز می تواند علت این مسأله باشد. با انجام آزمایش می توانید از مقدار ویتامین B12 موجود در بدن خود آگاه شوید. مواد غذایی دارای این ویتامین پر اهمیت، گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ می باشند. همچنین می توانید از مکمل های ویتامین B12 نیز مصرف کنید.

۵- ریزش شدید موها

در صورتی که ریزش موهای تان به اندازه ای است که قسمت هایی از کف سرتان خیلی واضح به چشم می خورد، ممکن است دچار کمبود آهن شده باشید؛ این مشکل در بین زنان شایع می باشد. با انجام آزمایش به راحتی می توانید از این موضوع مطلع شوید. کمبود آهن موجب می شود بدن اکسیژن موها را بگیرد و آن را به قسمت های دیگر خود انتقال دهد که برای ادامه ی حیات نیازمند اکسیژن می باشند. این کمبود نشانه های دیگری نیز مانند خستگی مفرط دارد.

ولی در صورتی که دلیل کمبود آهن نمی باشد، احتمال دارد مشکل جدی تری مانند اختلال در غده ی تیروئید یا طاسی وجود داشته باشد. جهت دریافت بیشتر آهن می توانید از مواد غذایی مانند گوشت گاو و مرغ یا سبزیجاتی مانند اسفناج مصرف کنید. البته آهنی که در پروتئین های حیوانی وجود دارد راحت تر جذب خون می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *