#


از لایه برداری تا هایفوتراپی راهی برای جوانسازی پوست

17 دسامبر 2018 بدون نظر 1117 بازدید

از لایه برداری تا هایفوتراپی راهی برای جوانسازی پوست

از لایه برداری تا هایفوتراپی راهی برای جوانسازی پوست

درحال حاضر روش های بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرده و پوستی جوان و شاداب را به وجود آورد. رفع چین و چروکی که بر روی پوست ایجاد شده موجب می شود تا فرد جوان تر دیده شود و ظاهری متفاوت را برای خود به وجود بیاورند. زمانی که سن افزایش پیدا می کند کلاژن سازی در پوست و بافت چربی با تحلیل روبه رو می شوند. زمانی که پوست در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی مانند قرارگیری به مدت زیاد در برابر نور آفتاب موجب می شود تا مواردی که باعث کشیده شدن پوست می شود به زوال دچار شده و پوست قوام خود را از دست بدهد. در ادامه راهکارهایی را عنوان خواهیم کرد که کمک می کند پوستی شفاف و جوان داشته باشید.

 استفاده از کرم های لیفت

رطوبتی که در کرم های لیفت وجود دارد بسیار زیاد بوده و می تواند با آبرسانی قابل توجه به پوست در کاهش چین و چروک موثر عمل کند. برخی از افراد گمان می کنند کرم های گران قیمت بهترین گزینه هستند که باید بگوئیم اینطور نیست. برای اینکه بتوانید چروک و افتادگی پوست خود را کاهش دهید می توانید از دوران جوانی به سراغ استفاده از کرم های مرطوب کننده بروید تا پوست به دلیل خشکی دچار چین و چروک نشده و جوانی و شفافیت خود را حفظ کند.

استفاده از محرک ها

رادیوفرکوئنسی، مزولیفت و لیزرها و اواج اولتراسوند ازجمله محرک هایی هستند که می توانند در جوانسازی پوست تاثیر مثبتی داشته باشند. در این روش ها گرمای ایجاد شده باعی می شود تا ساختار قدیمی کلاژن از بین رفته و بافت های زیرین پوست کلاژن سازی جدیدی داشته باشند. البته در خصوص استفاده از محرک ها محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان کثال لیزرها تنها می توانند تا عمق محدودی نفوذ کنند و یا در روش رادیوفرکوئنسی گرمای مشخصی لازم است و این احتمال وجود دارد که پوست با عوارضی روبه رو شود. البته عوارض احتمالی موجود در روش های نوین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده اند.

روش های تزریقی

در روش های تزریقی می توان از ژل، بوتاکس و چربی برای جوانسازی پوست استفاده کرد. گاهی اوقات به دلیل از بین رفتن بافت چربی پوست دچار چین و چروک می شود و می توان با تزریق ژل و چربی به ویژه در خط خنده موجب رفع این مشکل شد. افرادی که عضلات صورت آن ها پرکاربرد است و این امر موجب ایجاد چین و چروک شده می توانند از بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت خود استفاده کنند. البته باید درنظر داشته باشید که هیچ کدام از این روش ها نمی توانند جوانی پوست را به طور کامل بازگردانند اما در حذف افتادگی پوست تا حدودی موثر خواهند بود. البته اثربخشی هریک از این روش ها باتوجه به تهاجمی بودن و یا نبودن روش موردنظر متغیر خواهد بود. در روش هایی که به صورت غیرتهاجمی انجام می شود باید تعداد جلسات درمانی کامل شود تا نتیجه دلخواه مشاهده شود. افرادی که از روش های لیزر و یا رادوفرکوئنسی استفاده می کنند دست کم باید3 تا4 جلسه این کار را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

استفاده از لایه بردارها

در لایه برداری می توان از انواع لیزر، میکرودرم ابریژن و پیلینگ استفاده کرد. در این روش ها لایه ای از روی پوست برداشته خواهد شد و به این ترتیب پوست جوان تر می شود و شفافیت و نوسازی خود را مجددا آغاز می کند. این کار می تواند به از بین بردن چین و چروک روی پوست نیز کمک کند.

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی از امواج صوتی یا اولتراسوند استفاده می شود که می تواند بیشترین تاثیر را بر روی پوست صورت داشته باشد. در این روش پزشک می تواند امواج صوتی را به عمق موردنظر خود در لایه های زیرین پوست ارسال کرده و هیچ آسیبی به پوست وارد نشود. البته از این روش پیش تر در علم پزشکی نیز استفاده شده و به عنوان یکی از روش های بیخطر و ایمن شناخته می شود. هایفوتراپی یکی از روش های درمانی سریع و کم هزینه به شمار می رود که فرد نیازی به تحمل درد نداشته و می تواند تنها در یک جلسه بهترین درمان را دریافت کرده و در کمترین زمان بیشترین نتیجه را کسب کند.

البته افرادی که تمایل دارند از هایفوتراپی برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده کنند باید درنظر داشته باشند که حدود سه ماه پس از درمان تاثیر آن مشخص خواهد شد. این روش برای حذف پلک افتاده و چین و چروک ایجاد شده و همچنین از بین بردن چروک های ریز و باریکی که در اطراف چشم به وجود می آیند تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. زمانی که از هایفوتراپی برای جوانسازی پوست استفاده می شود شلی پوست گردن و گونه ها از بین خواهد رفت. این روش برای از بین بردن غبغب نیز موثر بوده و می تواند پوست صورت را به میزان قابل توجهی سفت و محکم کند. این روش برای ازبین بردن عمق خط خنده و حذف افتادگی گوشه های لب نیز موثر خواهد بود. استفاده از هایفوتراپی دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آن ها لیفت صورت در چند جلسه بدون انجام هرگونه عمل جراحی است. البته باید دقت داشت که اگر جلساتی که برای جوانسازی پوست لازم است به صورت کامل انجام شود این روش به مدت یک سال تاثیر خود را حفظ خواهد کرد.

انتخاب روش تهاجمی و یا غیرتهاجمی

فرد خود می تواند تعیین کند که در جوان سازی پوست صورت از روش های تهاجمی استفاده شود و یا پزشک روش های غیرتهاجمی را امتحان کند. روش های غیرتهاجمی می توانند تغییری نسبی را بر روی پوست صورت به وجود بیاورند درحالی که روش های تهاجمی همچون جراحی پلاستیک بیشترین تغییرات را بر روی پوست فرد خواهند داشت. خانم ها و آقایانی که سن آن ها کمتر از50 سال است نباید از جراحی و لیفت صورت استفاده کنند چراکه پس از مدت5 تا10 سال باید مجددا تکرار شود و این احتمال وجود دارد که در اثر جراحی کلوئید و جوشگاه به وجود بیاید. البته اگر در انتخاب روش درمانی دقت شود و روش درمانی نیز توسط پزشک متبحری انجام شود عوارض کمتری متوجه بیمار خواهد شد. گاهی اوقات وضعیت فرد ایجاب می کند که از روش های متعدد درکنار یکدیگر استفاده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *