#


پوستی سفت و پر با استفاده از ماسک خیار

7 مارس 2018 بدون نظر 1445 بازدید

پوستی سفت و پر با استفاده از ماسک خیار

پوست تان را تا عید نوروز با استفاده از ماسک خیار سفت و پر کنید

ماسک خیار به راه های گوناگون و به همراه مواد متفاوت به دست می آید که برای سفتی و شفافیت پوست بسیار موثر می باشد. در این مطلب روش به دست آوردن چند ماسک خیار را در اختیارتان قرار می دهیم.

خیار دارای ماده معدنی به نام سیلیکا silica می باشد که در جوانسازی پوست موثر می باشد و بافت های همبند را تسکین می کند تا ویژگی ارتجاعی پوست را حفظ کند و با چین و چروک ها هم مقابله خواهد کرد. خیار نوعی مرطوب کننده به حساب می آید که پوست را سفت کرده و به آن آبرسانی خواهد کرد چرا که محتوای آب آن بسیار زیاد می باشد.

همچنین خیار سرشار از ویتامین C و علاوه بر این دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که به درخشانی و شفافیت پوست کمک می کند و جوانی پوست را حفظ خواهد کرد. خیار برای کم کردن تیرگی زیر چشم بسیار مفید می باشد. ماسک خیار می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک و علاوه بر این  یک تونر* toner برای پوست های چرب استفاده خواهد شد.

* تونر toner: تونرها یا رطوبت رسان می باشند یا نرم کننده و سفت کننده. برخی از تونرها برای حفظ تعادل PH پوست و بعضی از آن ها برای پاک کردن پوست می باشند. در ادامه طرز تهیه چند نمونه ماسک خیار را در اختیارتان قرار می دهیم که می توانید آن ها را در خانه هم تهیه کنید.

انواع ماسک خیار

1-ماسک خیار با ماست

خیار علاوه بر این که برای سلامت بدن موثر است، بلکه تاثیر بی نظیری هم بر پوست می گذارد. ماسک خیار با ماست برای گونه های مختلف پوست مفید است، ولی استفاده خاص آن برای پوست های چرب می باشد. ماسک خیار با ماست چربی اضافه پوست را از بین خواهد برد و حفره های پوست را کوچک می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و ماست شامل:

یک عدد خیار، یک قاشق چای خوری پودر شیر بدون چربی، نصف فنجان ماست ساده

طرز تهیه ماسک خیار و ماست

پوست خیار را بگیرید و آن را به طور کامل به قطعات ریز خرد کنید، برای این که خیار خرد شده  برای ماسک نرم تر باشد، بهتر است دانه های آن را جدا کنید. پس از آن خیار را در مخلوط کن بریزید و به آن پودر شیر و ماست بیفزایید. مواد را به طور کامل مخلوط کنید تا ماده نرمی تهیه کنید که روی صورت باقی می ماند. ترکیب کردن مواد را بیش از اندازه انجام ندهید.

بعد از آن خمیر را به آرامی بر روی صورت تان قرار دهید و به طور مساوی با نوک انگشت آن را روی صورت و گردن خود منتشر کنید. از این ماسک در اطراف چشم استفاده نکنید. بعد از آن دراز کشیده و بگذارید ماسک به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی صورت باقی بماند. در آخر صورت را با پارچه و آب گرم به آرامی بشویید.

2-ماسک خیار و آلوئه ورا

ماسک خیار موجب نرمی و آبرسانی به پوست صورت خواهد شد. خیار ویژگی پاک کنندگی و خنک کنندگی دارد و باعث نرمی پوست می شود. استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا به خصوص برای رفع جوش های پوستی، کاهش استرس، آفتاب سوختگی و رفع التهاب پوست بسیار موثر می باشد.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا شامل:

نصف فنجان خیار، 2قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا

پوست خیار را بگیرید و آن را به قطعات بسیار ریز خورد کنید. پس از آن خیار و آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید و آن ها را ترکیب کنید تا یک خمیر نرم تهیه کنید. این ماسک را به آرامی و به طور یکسان روی صورت و گردن تان پخش کنید. از این ماسک باز هم برای اطراف چشم تان استفاده نکنید.

سپس دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت بر روی صورت تان باقی بماند. سپس صورت تان را با آب خنک شست و شو دهید.

3-ماسک خیار و کره بادام

افزودن کره بادام به ماسک خیار موجب می شود این ماسک پوست صورت را نرم و لطیف کند. مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و کره بادام شامل موارد زیر می باشد:

یک چهارم از یک خیار، یک قاشق غذاخوری کره بادام

طرز تهیه ماسک خیار و بادام

پوست خیار را بگیرید و دانه های آن را جدا کنید و سپس به قطعات بسیار کوچک خرد کنید و آن را در یک مخلوط کن بریزید. آن را له کنید تا به صورت آبکی در بیاید. پس از آن ماده به دست آمده را با کره بادام ترکیب کنید.

بعد از این کار این ترکیب به دست آمده را به آرامی و به طور یکنواخت بر روی صورت و گردن خود بگذارید و از رسیدن ماسک به اطراف چشم خودداری کنید. پس از آن اجازه دهید ماسک به مدت پنج تا ده دقیقه روی صورت تان بماند. بعد از این مدت صورت تان را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

4-ماسک خیار به همراه عسل، آب لیمو و موز

این ماسک خیار به پوست آب بسیار زیادی می رساند و باعث می شود که پوست احیا و تغذیه شود. ترکیبات ماسک خیار و عسل عبارتند از:

یک دوم موز، یک قاشق غذاخوری عسل، یک دوم خیار، چهار قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه ماسک خیار و عسل

عسل را در دورن یک ظرف بریزد و ظرف را داخل آب داغ بگذارید تا عسل به صورت مایع درآید. موز و خیار را در یک مخلوط کن به طور کامل با یکدیگر ترکیب کنید و پس از آن آب لیمو و عسل مایع را به آن بیفزایید و تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید.

این خمیر را به آرامی و با نوک انگشتان بر روی صورت و گردن خود بمالید. همچون تمام ماسک ها از قرار دادن آن در اطراف چشم خودداری کنید. پس از آن اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت تان بماند.

پس از آن صورت تان را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. در آخر یک مرطوب کننده روی پوست تان بزنید. استفاده از مرطوب کننده پس از ماسک به خاطر حفظ رطوبت پوست می باشد.

5-ماسک خیار با عسل و جو

مواد لازم برای آماده کردن ماسک خیار با عسل و جو عبارتند از :

یک عدد خیار، دو قاشق غذاخوری عسل، ماست ساده و بدون طعم، جو

طرز تهیه ماسک خیار با عسل و جو

عسل را در درون یک ظرف بریزید و ظرف را درون آب داغ بگذارید تا عسل به شکل مایع در بیاید. پوست خیار را بکنید و آن را به قطعات ریز خرد کنید. خیار، عسل مایع شده و جو را با یکدیگر درون مخلوط کن قرار دهید. آن ها را با هم ترکیب کنید تا این که یک خمیر منسجم به دست بیاورید  تا بتواند روی صورت بماند.

بعد از آن خمیر را به طور یکنواخت بر روی صورت و گردن خود بمالید و از ماسک در اطراف چشم تان به کار نبرید. پس از آن اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت بماند و در آخر صورت تان را با آب ولرم شسته و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. سریعا بعد از آن نیز از کرم مرطوب کننده روی صورت تان استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *