#


آشنایی با درمان های خانگی خارش پوست سر

1 می 2018 بدون نظر 1583 بازدید

آشنایی با درمان های خانگی خارش پوست سر

درمان خارش پوست سر بدون دارو

خارش پوست سر می تواند موجب ناراحتی شود و اگر درمان نشود واقعا مشکل ساز می شود. برای درمان ابتدا باید علت خارش پوست سر مشخص شود. دارو های زیادی برای درمان خارش پوست سر وجود دارد؛ اما داروی خانگی بهتر از هر داروی دیگر است. در ادامه شش داروی خانگی مفید برای درمان خارش پوست سر را به شما توصیه می کنیم:

دارو های خانگی برای خارش پوست سر

ماسک مو

یکی از مناسب ترین روش هایی که برای درمان خارش پوست سر بسیار مفید است استفاده از ماسک مو می باشد. این ماسک ترکیبی از عسل، موز و آب پیاز است. موز رسیده، عسل و آب پیاز را با هم ترکیب و مخلوط کنید و روی پوست سرتان خوب بمالید. پس از بیست دقیقه با آب سرد و یک شامپوی ملایم سر خود را بشویید. این ماسک به کاهش خارش پوست سر کمک می کند و شوره را نیز از بین می برد.

آب لیمو

همان طور که می دانیم آب لیمو حاوی اسید است که از این طریق از خارش پوست سر جلوگیری می کند. آب لیمو را پیش از این که دوش بگیرید و وقتی که پوست سر شما خشک است، روی پوست سر خود بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید و پس از پنج دقیقه سرتان را خوب بشویید.

مخلوط آب و جوش شیرین

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای درمان خارش پوست سر جوش شیرین است. برای این کار می توانید جوش شیرین و آب را به نسبت مساوی مخلوط کرده و بر روی پوست سر بمالید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید. پس از چند دقیقه سر خود را بشویید. حتما جوش شیرین را رقیق کنید در غیر این صورت به پوست سر شما آسیب خواهد زد.

مخلوط آب و سرکه ی سیب

بهتر است بدانید که سرکه ی سیب دارای فواید ضد التهابی بوده و به همین دلیل است که سبب از بین رفتن میکروب های موجود در پوست سر خواهد شد و باعث می شود که خارش سر درمان شود. چیزی که باید بدانید این است که حتما سرکه ی سیب را با آب رقیق کنید. به خاطر داشته باشید که این مخلوط را تنها زمانی استفاده کنید که مو و پوست سر شما کاملا تمیز باشد، و پس از آن هم حتما مو های خود را کاملا بشویید.

ماساژ روغن گرم

شما با انجام این کار می توانید پوست سر خود را هیدراته کنید و از این طریق پوست سر خاصیت مرطوب کنندگی پیدا خواهد کرد. برای انجام این کار باید روغن را کمی حرارت داده و با آن پوست سرتان را به آرامی ماساژ دهید. مدتی پس از ماساژ خارش پوست سر از بین خواهد رفت. برای گرفتن نتیجه ی بهتر باید حداقل دو مرتبه در هفته این کار را انجام دهید.

روغن چای

برای این کار باید به اندازه ی ده تا بیست قطره از روغن درخت چای به جای استفاده از شامپو مو های خود را با آن شست و شو دهید. همان طور که می دانیم روغن درخت چای حاوی خاصیت های ضد التهابی و ضد باکتریایی است و موجب تسکین خارش پوست سر خواهد شد. برای گرفتن نتیجه ی بهتر از انجام این روش شما می توانید این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *