Categories: خبرمستند

انجمن مستندسازان تهدید به تحصن کرد

انجمن مستندسازان تهدید به تحصن کرد

به گزارش از من بپرس، انجمن مستندسازان اعلام کرده است که اعضای آن در صورت برآورده نشدن مطالباتشان، دست به تحصن خواهند زد.

اُرُد زند، رئیس انجمن مستندسازان، مطالبات این نهاد را پس گرفتن اتاق و به رسمیت شناختن انجمن مستندسازان اعلام کرده است. او گفته در صورت برآورده نشدن این خواسته ها، اعضای انجمن روز سه ‌شنبه در خانه سینما تجمع خواهند کرد.

زند در تشریح وضعیت انجمن مستندسازان، از در اختیار نداشتن اتاق و سالن جهت برگزاری جلسات این انجمن گفته و ادامه داده که فعالیت های روزمره اعضا مانند برگزاری جلسات به علت گرفتن کلید از آنها، به حالت تعلیق درآمده است.

رئیس انجمن مستند سازان علت برگزاری تجمع را  همین امر عنوان کرده است.

لازم به ذکر است که تصمیم خانه سینما مبنی بر تحویل گرفتن اتاق از این انجمن، به این دلیل است که بر طبق اساسنامه خانه سینما، اتاق تنها به صنف و یا انجمن تعلق می گیرد. زیرا تنها یکی از آنها را به رسمیت می شناسد.

زند با تأیید این مطلب بیان داشته که خواسته انجمن مستندسازان این است که انجمن های صنفی باید در مکانی که وزارت کار معین داشته، مستقر شوند.

او با اشاره به رسیمیت یافتن تعدای از انجمن ها که مدیریت آنها با وزارت ارشاد بوده است، خواستار روشن شدن این مطلب شده که چگونه خانه سینما تصمیم گرفته انجمن های صنفی را جایگزین انجمن های فرهنگی کند.

رئیس انجمن مستند سازان در پایان اعلام کرده که اعتراض نهاد متبوعش به این خاطر است تا خانه سینما انجمنی را انتخاب کند که از طرف وزارت ارشاد به رسمیت شناخته شده است.

ریشه اختلاف چند ماهه چیست؟

گفتنی است بسته شدن اتاق انجمن مستندسازان نتیجه یک اختلاف چند ماهه بین این انجمن و خانه سینما بوده است. اختلاف این دو ناشی از این امر است که انجمن مستندسازان برخلاف دیگر انجمن‌های زیر نظر خانه سینما از اینکه زیر پوشش وزارت کار برود، سر باز زده است. آنها دلیل این کار را حفظ هویت این انجمن به ‌عنوان یک تشکل فرهنگی اعلام کرده اند.

باید منتظر ماند و دید تا سرانجام کدام یک خواهند توانست حرف خود را به کرسی بنشانند. انجمنی که تأکید بر فرهنگی بودن دارد و یا خانه سینما که خود در دولت سابق با استدلالات قانونی مشابه، مدتی منحل شد.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago