#


انجمن مستندسازان تهدید به تحصن کرد

انجمن مستندسازان سینمای ایران
1 ژوئن 2017 بدون نظر 1341 بازدید

انجمن مستندسازان تهدید به تحصن کرد

انجمن مستندسازان تهدید به تحصن کرد

به گزارش از من بپرس، انجمن مستندسازان اعلام کرده است که اعضای آن در صورت برآورده نشدن مطالباتشان، دست به تحصن خواهند زد.

اُرُد زند، رئیس انجمن مستندسازان، مطالبات این نهاد را پس گرفتن اتاق و به رسمیت شناختن انجمن مستندسازان اعلام کرده است. او گفته در صورت برآورده نشدن این خواسته ها، اعضای انجمن روز سه ‌شنبه در خانه سینما تجمع خواهند کرد.

زند در تشریح وضعیت انجمن مستندسازان، از در اختیار نداشتن اتاق و سالن جهت برگزاری جلسات این انجمن گفته و ادامه داده که فعالیت های روزمره اعضا مانند برگزاری جلسات به علت گرفتن کلید از آنها، به حالت تعلیق درآمده است.

رئیس انجمن مستند سازان علت برگزاری تجمع را  همین امر عنوان کرده است.

لازم به ذکر است که تصمیم خانه سینما مبنی بر تحویل گرفتن اتاق از این انجمن، به این دلیل است که بر طبق اساسنامه خانه سینما، اتاق تنها به صنف و یا انجمن تعلق می گیرد. زیرا تنها یکی از آنها را به رسمیت می شناسد.

زند با تأیید این مطلب بیان داشته که خواسته انجمن مستندسازان این است که انجمن های صنفی باید در مکانی که وزارت کار معین داشته، مستقر شوند.

او با اشاره به رسیمیت یافتن تعدای از انجمن ها که مدیریت آنها با وزارت ارشاد بوده است، خواستار روشن شدن این مطلب شده که چگونه خانه سینما تصمیم گرفته انجمن های صنفی را جایگزین انجمن های فرهنگی کند.

رئیس انجمن مستند سازان در پایان اعلام کرده که اعتراض نهاد متبوعش به این خاطر است تا خانه سینما انجمنی را انتخاب کند که از طرف وزارت ارشاد به رسمیت شناخته شده است.

ریشه اختلاف چند ماهه چیست؟

گفتنی است بسته شدن اتاق انجمن مستندسازان نتیجه یک اختلاف چند ماهه بین این انجمن و خانه سینما بوده است. اختلاف این دو ناشی از این امر است که انجمن مستندسازان برخلاف دیگر انجمن‌های زیر نظر خانه سینما از اینکه زیر پوشش وزارت کار برود، سر باز زده است. آنها دلیل این کار را حفظ هویت این انجمن به ‌عنوان یک تشکل فرهنگی اعلام کرده اند.

باید منتظر ماند و دید تا سرانجام کدام یک خواهند توانست حرف خود را به کرسی بنشانند. انجمنی که تأکید بر فرهنگی بودن دارد و یا خانه سینما که خود در دولت سابق با استدلالات قانونی مشابه، مدتی منحل شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *