Categories: لیلا بلوکات

لیلا بلوکات

نام و نام خانوادگی :لیلا بلوکات

تولد:چهارم اذر 1363

محل تولد:تهران

میزان تحصیلات :کارشناسی فرش

تاهل:مجرد

زندگی شخصی لیلا بلوکات

لیلا بلوکات در تاریخ  4اذر 1363 به دنیا آمده است وبه عنوان یک بازیگر مشهور در زمینه  سینما ،تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد. او یک خواهر و دوبرادر دارد و فارغ التحصیل رشته کارشناسی فرش بوده است. لیلا بلوکات فعالیت های هنری خود را از سال 1377 اغاز کرد.از نقش هایی که باعث شهرت او شد نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر بوده است .شایعاتی در این زمینه به وجود امده که او در ابتدا برای نقش زلیخا انتخاب شده بود و به دلیل تصادف این نقش به خانم کتایون ریاحی سپرده شد.

خود لیلا بلوکات درباره این شایعات توضیحاتی می دهد: این مساله که عنوان شده شایعه نیست و خود من آن را مطرح کرده بودم. امیدوارم آقای سلحشور مورد رحمت خداوند قرار بگیرند در  آن زمان  تست دهندگان 1500 نفر بودند و من برای بازی در نقش زلیخا مورد نظر قرار گرفتم. آن موقع صحبت خانم ریاحی نبود که الحق آن نقش حق ایشان بود و خیلی خوب بازی کردند.

در ابتدا برنامه این بود که بازی کردن در نقش جوانی زلیخا برعهده من باشد و به دلیل آن که صورت من  پاسخگویی مناسبی برای گریم پیری نداشت قرار شد خانم آهو خردمند پیری زلیخا را ایفا کنند. اما من دچار تصادف بدی شدم  و گروه هم به این نتیجه رسیدند بازیگری را بیاورند که قابلیت پیر شدن و جوان شدن هم زمان را داشته باشد و خانم ریاحی آمد. ایشان هم که یوسف پیامبر آخرین کارشان بود و خیلی خوب ظاهر شدند. خانم ریاحی هم چنان می توانند بدرخشند.

لیلا بلوکات علاقه بسیار زیادی به ورزش داشته و در زندگی شخصی خود بسیار به آن پایبند است. او  در صحبت های خود گفته:از دوران کودکی به والیبال علاقه بسیاری داشتم. هم اکنون نیز دو، سه سالی است که با  بخش بانوان باشگاه هنرمندان همکاری داشته و ورزش رسمی خود را آغاز کرده ام. در واقع شروع با تیم والیبال هنرمندان بوده اما در سه، چهار تیم دیگر هم توپ می زنم. لیلا بلوکات علاوه بر والیبال سوارکاری را هم حرفه ای دنبال می کند. لیلا بلوکات گاهی اوقات با دوستانش به پیست اسکی می رود.

از لیلا بلوکات رد مورد ازدواج سوال شده است واو بیان داشته است : برای اینکه من علاقه زیادی به کارم ( بازیگری )  دارم و عاشقانه با تمام مشکلات آن جنگیدم ، تلاش بسیاری کردم .و از آنجایی که  فرد مسئولیت پذیری هستم  و وبازیگری این اجازه را به من نمی دهد که تمام کارهایم را به درستتی انجام دهم وکه تمام این مسائل موجب شده نتوانم شخص دیگری را  وارد زندگیم کرده و او را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنم. ممکن است  نتوانم نیاز های او را برآورده کرده .از نبود من ناراحت شود.حتی در طول این 4 سالی که کار نکردم تمام زمانم با بچه های یتیم خونه سپری شده .که حالا امید دارم کیس مناسبی نیز برای ازدواج پیدا شود.

عرصه بازیگری

لیلا بلوکات زمانی که در برنامه تلویزیونی فرمول یک حضور پیدا کرد در مورد حضورش در تئاتر این گونه اظهار داشته است:تئاترهایی که در این سال ها اجرا کرده ام جزو کارهای خوب بوده و نسبت به آن ها علاقه خاصی دارم. البته مخاطبان و بینندگان نیز آن ها را دوست داشته و تواننسته ام رضایت مخاطبان را جلب کنم.  همیشه در حال یادگیری بوده و تاکنون نیز بسیار آموخته ام. شیروانی داغ کاری است که در حال حاضر به آن مشغول هستم  واز سوی آقای ایوب آقاخانی این اختیار را دارم که پنج بلیت رایگان به بینندگان برنامه «فرمول یک» بدهم. ایرانشهر با محدودیت مهمان مواجه است اما اگر لازم باشد خودم پنج بلیت خریداری کرده و به مخاطبانی که پای این برنامه هستند می دهم.

لیلا بلوکات حدود 3 سال در تئاتر کار کرده و پس از آن در سال 87 فعالیت خود را  در تلویزیون و سینما با بازی در سریالی که ساخته سیروس مقدم بوده آغاز کرده  است. یکی از مهم ترین کارهای لیلا بلوکات بازی در نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر است.  این هنرمند جوان توانست نقش خود را به خوبی در سریال یوسف پیامبر ایفا کرده و پس از آن به شهرت خوبی دست پیدا کند.

او درباره سریال یوسف پیامبر این گونه می گوید: من این امکان را داشتم که پس از سریال «یوسف پیامبر» وارد مسیر ویژه تر و صحیح تری بشوم. اما ااینطور نشد و آن را به دلیل نادانی و کم تجربگی خودم می دانم.  زمانی هم که تجربه بیشتری کسب کرده و به اصطلاح پخته تر شدم سعی کردم بیشتر یاد گرفته و اشتباهاتم را اصلاح کنم.  درس گرفتن از اشتباهات به من آموخت تا کارنامه هنری خودم را وارد مسیر درستی کنم.

لیلا بلوکات مدت زمان زیادی در تلویزیون حضور نداشته است. زمانی که در برنامه فرمول یک از او در این باره سوال شد پاسخ داد: من در یکی از فیلم هایی ایفای نقش داشتم که علاقه به آن نداشتم و اشتباه کردم. رفاقت کردم و مرام گذاشتم اما اشتباه بود.

بس از آن تصمیم گرفتم مسیر جدیدی را برای خود در پیش بگیرم. آخرین سریالی که کار کردم به کارگردانی آقای لطیفی ساخته شد. تا پیش زا آن من هرسال حداقل دوتا کار انجام میدادم و در این مدت نیز بیشتر در زمینه تئاتر به فعالیتم ادامه دادم. سعی کردم کمی از تلویزیون دور باشم تا هم مخاطبان علاقه مند به دیدن من باشند و هم خودم در انتخاب نقش هایم سختگیری بیشتری به خرج دهم. که البته این مساله موجب شد تا پنج سال در این عرصه هیچ کاری انجام ندهد.

او در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: این فیلم وارد مرحله پخش شده و من نیز تمایلی به صحبت درخصوص آن ندارم. بازی کردنم در این فیلم موجب رنجش مردم شده و پولی هم بابت کار دریافت نکردم.  بازی در این کار به عنوان یک اشتباه شناخته می شود و این اشتباه باعث آزار خود من هم شده است.

در این جا فیلم هایی را که لیلا بلوکات در ان ایفا نقش می کند بررسی می کنیم:

فیلم سینمایی ” پنج ستاره “یکی از کارهای بلوکات است کهه به کارگردانی “مهشید افشار زاده”ساخته شده و دارای پنج قسمت در یک قصه است که تمام  آن ها در یک شب به وقوع می پیوندند. لیلا بلوکات در یکی از این اپیزودها به عنوان دانشجوی شهری به ایفای نقش پرداخته است. فیلم سینمایی  اینه شمعدون براساس فیلم نامه «احمد رفیع زاده» ساخته می شود. داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام «ضیاء» و «سوری» است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند.

لیلا بلوکات در پاسخ به این سوال که بازیگری ربطی به رشته او ندارد این گونه صحبت می کند: راستش زمانی که من رفتم هنرستان صدا و سیما برای بازیگری ، یکم دیر اقدام کردم .بعد تحقیق کردم که چیکار باید بکنم که این اتفاق بیفته ، بهم گفتن اگر در رشته های هنری ثبت نام کنم بلاخره می تونم وارد این رشته بشم و بخاطر همین بهم پیشنهاد رفتن به هنرستان رو دادند و منم با توجه به اینکه سنی نداشتم و به خانوادم گفته بودم که من میخوام بازیگر بشم .

وارد هنرستان کارو دانش شدم و در بین رشته های مختلف کارو دانش که در واقعه همه رشته ها پر شده بودند من تو رشته طراحی فرش ثبت نام کردم یعنی در واقعه رشته های دیگه هنر جو نمیخواست.واینطوری شد که من فارغ التحصیل رشته طراحی فرش شدم.ولی چون علاقه به بازیگری داشتم همه کلاس های بازیگری رو ثبت نام میکردم و شاگرد بازیگران معروفی همچون آقای تارخ ، میکایلی و آقای حمید سمندریان بودم .

تا سال 77 که سن کمی داشتم تلاش بسیاری کرده و ابتدا وارد تئاتر فرهنگسرا شده و به انجام کار کودک پرداختم. پس از آن کم کم نخستین کار تصویری خود را با تهیه کنندگی مجید اوجی و کارگردانی آقای سیروس مقدم انجام دادم. و به این صورت نقش های مختلفی رو ایفا کردم که البته اغلب آن ها کارهای کوتاهی بودند اما  با بازی در سریال یوسف پیامبر توانستم به چشم بیایم. البته انتخاب های بدی نیز داشتم که تمام آن ها را به حساب بی تجربگی و ناپختگی خودم می گذارم.

لیلا بلوکات درباره این که تا به حال جایزه ای را دریافت کرده است یا نه اینطور سخن گفته:  چرا تاکنون دو جایزه نقش اول زن را دریافت کرده ام ، یکی در سریال محمد حسین لطیفی که آخرین سریال من تو تلویزیون بود و یک فیلم سینمایی بود که من نقش یک دختر عراقی رو بازی کردم که تو اون نقشم جایزه گرفتم.

کارهای خیریه لیلا بلوکات

خیریه مهر لیلا با مدیریت بلوکات اداره شده و در حال حاضر تا 23 آذرماه نمایشی را بر روی صحنه اجرا می کند که تخفیف دانشجویی قابل ملاحظه ای برای آن درنظر گرفته و در خصوص اینکه آنقدر فعالیتهای اجتماعی اش طی سالهای اخیر زیاد بوده که غالبا از او به عنوان یک فعال اجتماعی یاد می شود تا بازیگر، عنوان کرد: من اصلا بازیگر شدم تا بتوانم از اعتبار و شهرتم در راستای خیر استفاده بکنم. سینما برای من یک ابزار و دغدغه بود و در کنار بازیگری کوشیدم به علایق شخصی و قلبی ام برسم. فعالیت اجتماعی هم برایم دغدغه است و نمی توانم کنارش بگذارم. شش سال است دارم کار می کنم و خیریه ام را ثبت کرده ام. کارم را از هشت بچه شروع کردم و حالا ۱۰۰۰ بچه دارم.

لیلا بلوکات در این باره می گوید: خیریه مهر لیلا  درحال حاضر تقریبا 3 سال است که به صورت عمومی معرفی شده و مردم و همکارا آن را میشناسند که آن را هم باید لطف خدا دانست. من از کودکی تلاش میکردم تا کمک کنم. یعنی همیشه  چیزی که آرومم میکرد این بود که به آدما به هرشکلی نه فقط مالی کمک کنم.و این اتفاقم از فروش یک بچه که یکی از دوستام داشت بچشو میفروخت شروع شد و منم تمام تلاشمو کردم تا اون این کارو نکنم و اون موقعه من تو دوره راهنمایی بودم. پدرو مادرمم خیلی تو این مسیر بودند.که اون ها هم در واقعه الگوی من شدند.

تا پیش از بازیگری در پی انجام  این کارها بودم اما تنهایی کمی سخت بود . اما زمانی که بازیگر شدم شرایط فرق کرد. درواقع باید بگویم من با هدف اینکه بتوانم یتیم خانه ای زده و به آرزوی دوران کودکی خودم برسم وارد عرصه بازیگری شدم.زمانی هم که بازیگر شدم گفتم زمانی که معروف شوم و به عنوان یک بازیگر مطرح شناخته شوم می توانم کار بزرگتری را انجام دهم.

البته الآن نیز خودم را بازیگر کوچیکی میدانم به همیت دلیل باخودم فکر کردم می توان با شرایط موجود نیز کمک های انجام شده را به صورت عممی دربیاورم.  اول تنها فعالیتم را آغاز کردم  و ابتدا به سراغ همسایه ها رفتم تا بتوانم افراد خیر را پیدا کنم. پس از آن به سراغ فامیل ، دوست و آشنا رفته و به مرور عمومی تر کردم. پس از آن 8 تا بچه معلول را تحت حمایت خود قرار داده و سعی کردم تا آرزوهای آن ها را برآورده کنم و در حال حاضر این تعداد به 1000 کودک رسیده است.

دلخوری لیلا بلوکات از خندوانه و دورهمی

بلوکات درخصوص ناراحتی خود از برنامه های خندوانه و دورهمی چنین عنوان کرد: هم خندوانه و هم دورهمی به وسیله دوستان عزیزی تهیه می شد که خیلی به آن ها علاقه دارم . هم مهران مدیری هم رامبد جوان که حدود پنج سال پیش در خیریه من حضور پیدا کرد. یک بار هم حدود چهار سال پیش لطف داشته و بچه های ناتوان جسمی را به عنوان  تماشاچیان خندوانه آورد. در فصل آخر این برنامه بچه های من یکسره از من درخواست می کردند که در «خندوانه» شرکت کنند. من از آقای مدیری هم قول گرفتم یا به خیریه ام بیایند یا هماهنگ کنند که بچه ها به عنوان تماشاچی در «دورهمی» حاضر شوند. ایشان هم قبول کرد و ما یک ماه تماس داشتیم تا هماهنگی صورت بپذیرد اما این اتفاق هیچوقت میسر نشد.

او تاکید کرد: بچه ها تنها تمایل داشتند به عنوان تماشاچی در برنامه حضور داشته باشند و آقای مدیری را هم از نزدیک ببینند. حتی من عنوان کردم که تنها بچه های بالای ۱۶ سال مدنظرم هستند. اما این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست و «دورهمی» به آخر رسید. درخصوص «خندوانه» هم به رامبد جوان گفتم مانند مهران مدیری بدقولی نداشته باشی. بچه های من علاقه زیادی به جناب خان دارند و ویس هایش هم هست که یکسره سراغ آن را از من میگیرند.

رامبد هم اعلام کرد نلاش می کنیم برنامه ای آماده کنیم که جناب خان هم در آن حضور داشته باشد و بچه ها در آن شرکت کنند. این آخرین گفتگویی بود که ما داشتیم و بچه ها انتظار می کشیدند و مدام می پرسیدند مامان لیلا پس کی در «خندوانه» شرکت می کنیم. اما این برنامه نیز به پایان رسید و اتفاقی نیفتاد. امیدوارم در سری های جدید صدای مرا شنیده و برای حضور بچه ها اقدامات لازم را انجام دهند.«دورهمی» که دیگر تهیه نخواهد شد  و آقای مدیری تا آخر عمر باین مساله را به من بدهکار خواهد بود تا بچه هایم را شاد کند. من به خاطر این بچه ها از غرورم می گذرم و اهمیتی ندارد که10 بار زنگ زده و درخواستم را تکرار کنم.

بلوکات با بغض و اشک به صحبت های خود ادامه داد: من پیگیری زیادی دارم اما اغلب افراد گمان می کنند شواف انجام می دهم.  من علاقه زیادی به آقای مدیری دارم رامبد جوان عزیز را نیز دوست دارم. برای بچه هایم تلاش زیادی کرده و دوندگی دارم  وگاهی نیز  التماس می کنم. برخی مواقع یک بچه حالش مساعد نبوده و به بیماری سرطان مبتلا است و می دانم یک ماه دیگر زنده نمی ماند با فلان سوپراستار تماس گرفته و تمام سعی خود را می کنم که به ملاقات آن بچه بیاید اما او این کار را انجام نمی دهد. البته سایرین هستند و می آیند که واقعا باید دست تمام آن ها را بوسید.

از من بپرس

Share
Published by
از من بپرس

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago